Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pssst! (men säg inget till de andra)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 21:45

    Hej Teabag ___ Det är väl så att man aldrig nånsin upptäcker eller tänker ut nåt helt själv. Det där var en klar nyhet för mig och klart kul skrivet. _____ Har precis gjort en ny värstingresa 36 timmars flyg (tre byten) till trakterna kring Corpus Christi. Jobbat en dag intensivt, hopp på planet hem igen flyg och byten 36 timmar. Trivs ruskigt bra där efter några tripper. Känns helt klart som nordeuropa trots prärie och pickor å sånt fast med Fuerte väder. Bergstrom International Airport säger en del om det. Sanslösa surfområden utmed hela golfen men precis som på Fuerte och Lanzarote …. i stort sett TOMT. Upptäckte då att gpsw har börjat sprida sig lite väl mycket så jag var tvungen att lägga in en något mer seriös första sida som visar vad hela siten egentligen handlar om. _____ Har förresten blivit stoppad att komma in på en konsert med Ritchie Blackmore (Rainbow) som då spelade bla “space truckin” det hördes ut. Jag och några till bestämde oss för att se överjävliga ut (något mer än vanligt) och liksom smälta in. Totalt sönderrivna jeans, sönderriven teeshirt, .5 cm långt skägg i hela ansiktet, en flaska Martini i en sönderriven plastpåse osv. Riktigt skitig i håret. Vi gick tågrälsen fram mot gigget. Äkta. Problemet var att vi var +30 och dom andra 20 (övervägande “mamma kan vi inte oxå köpa en Xross Country-varianten.) _____ På nåt sätt verkar det som gpsw stuket helt klart hör mer hemma där än här. Sanslöst högt i tak i alla åldrar. En del funderingar just nu faktiskt. Ha det/Bosse

  • teabag

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 22:01

    En gång satt vi i en båt.En liten fan med glasbotten.Så att man liksom ska se fiskarna och typ hälsa på dom innan man typ sjunker som en sten -med båten alltså.Vi var på väg hem från Vargas grannön till Fuerte beachen och det guppade som en dolly parton minst. Då ba såg jag ett gäng vindsurfare liksom bränna förbi oss och ibland såg man bara masttoppen mellan vågorna. jag önskar jag kunde och jag önskar att jag vore där. Men inte då av en outgrundlig anledning och dumfjolliga som vi var tog vi Lanzarote och Playa del Carmen istället… Men jag hajar typ vad du menar och jag ju som numera har stora insikter i Lunar Beach (mångalen det amerikanska ordet för detta är väl typ skall Lunetick ??) skall bara förtälja att nu är nedräkningen startad för Bahia Feliz….så kan jag träna för riktigt långa turer i sommar.
    Vem är det du hör på Robin Trower “live in stockholm -75” och som står på läktaren och spelar luftgitarr va !!!!!!

    Ha´t bra och minns..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 januari, 2002 vid 22:17

    Bahia Feliz, grattis.___ Vem hade det första exet av Jimi Hendrix Univibe i Sverige??? spelade med den för första gången på en ungdomsgård i Högdalen, dubbla Marshallstackar, kul minne, Historia.__ Tränar nu gym var annan dag, stenhårt, ska över 30 knop på Riddarfjärden i år till varje pris. Sånt har dom iof inte i Texas. Men Talibanerna får se upp. För på basen på Kuba har kubanerna minerat grovt in mot land och utåt vattnet, en sanslös haj-bukt. Hygglo. Mao man ska inte ha haj-fobi om man seglar i gulfen. Sånt pjosk slipper man på-i Riddarfjärden. _____ Några föreslår att man fixar en Maskerad Speed Tävling på Riddarfjärden och det låter kul att segla speed där utklädd till krokodil. Snackat om detta länge nu men nu blir det av. Sponsorer lär inte heller vara speciellt svårt att hitta om man vill det.

  • teabag

    Medlem
    17 januari, 2002 vid 20:29

    Å vem köpte första Kissskivan i mjukpapp på den obskyra grannen till Gamla Stans skivhandel. Va !!! Han som var nästan den ende som tillät finniga tonåringar lyssna från lurar i taket.
    Läskit det där med gulfen för på en av de otaliga trippar jag gjort så var jag en bit på väg ut fast inte riktigt på samma ställe. Dominikanska Republiken och
    en bit söder om Playa Durada med jättevågor långa som Patrik Sjöberg minst. Jobbigt att dra segel var det..
    Otroligt att man är sån sopa fast man seglat över hela jorden – nästan.
    Riddarfjärden – skojparaden – jag vill va kanin för dom e söta. Det vore kul att få va söt nångång.
    För övrigt var det ingen som ställde upp den 11/11 – 01 när det blåste som fasiken utom en kille som teoriseglade från sitt kontorsrum..Hå HÅjajja.
    Mitt företag tänkte sponsra faktisk…Videoband så vi kan filma alla dårar och skicka till deras släktingar så alla hajar vilka dårar det är och alla förlorar sina tilltänkta arv och barnen tröstlösa och med ihåliga blickar kan säga stackars Pappa vi visste att han var en dåre.Mne en sån fullständig…Lunetake.
    Ett sånt här trevligt inlägg måste bara sluta med en som faktiskt hajat precis allt asså förutom ni… http://www.surf.to/surffreddan

    Ha´t bra och minns

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 januari, 2002 vid 21:25

    Tack teabag för inlägg modell insider. Det går faktiskt att fixa stora kanindräkter från ett känt ställe i Gtb. Tyvärr är det så att det för det mesta är typer med överarmar som mina lår (säger iof ingenting) som vinner div. surftävlingar och som man sen inte ser pga alla löjliga sponsorvimplar. Skulle man köra ett The Riddarfjärden Global Speed Championship 2002 där alla är utklädda till djur, så skulle ballfaktorn minska radikalt. Iof så skulle dom med överarmarna vinna i alla fall, men det skulle inte vara svårt att få prime time i media och sponsorer när sponsorhype-nivån kommit ned till rimliga proportioner. Det bör ju blåsa ca 10 och mer allt ifrån ost via syd till väst, iläggningsplats Rålambs, det är faktiskt bara att köra. Man kan hyra sjöpolisen med laser som kompliment till GPS.

    Siten är helt suverän
    Ha det.

  • teabag

    Medlem
    20 januari, 2002 vid 00:12

    Det är nog så här att några hajar typ du och jag surffreddan och några till men min längtan att bliva söt har ej stillats än och nu har jag jobbet för den riktige prylentusiasten. dvs du !!! Men innan måsta jag dock förtälja mitt livs misstag.
    Den första insikten är att vara uppmärksam på konstiga och underliga för att inte säga smaskiga sammanträffanden typ Lunar Beach och Space Truckin (min helt omöjlige musikpolare(ni vet han som sitter hela nätterna för sig själv och komponerar) har för övrigt på ålderns höst hajat själva vitsen med dynamiken i grupper som Led Zeppelin och nämda Deep Purple skapar i våra sega ådror) nåja en lång bimening – jo det va inte Lunar Beach utan det var LunarStorm. Jag kan inte med ord och tårar berätta hur ledsen jag är i min förvirring. Men typerna räcker inte riktigt till. Å jag som liksom hade kommit- typ på nåt.
    Å andra sidan har jag förstått själva kallelsen – DET ÄR RIDDARFJÄRDEN SOM GÄLLER !!!
    Kan inte jag vara Bunny dårå snälla ???Med Svart Gummidräkt ? Kan det bli bättre ??
    Jo arbetet gäller främst testet av den gummiliknande pryl jag såg i en tidning härförleden… en pryl att förvara sin bilnyckel i – för att återvända till det jordiska.
    Har någon spot de möjligheter som RIDDARFJÄRDEN erbjuder för oss älskande av staden över allas gränser och skönheter – så säg ?
    En obefintlig parkeringsplats på Torö ?
    En drucken man på Londons gator ?
    En “corazon espinado” av Santana -kanske bjuder trevnad över alla andra ställen?
    Å har du lust att testa så köper vi två tillsammans med videobanden??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 januari, 2002 vid 15:43

    Javisst år 2002 är det Riddarfärden som gäller. Iläggplats Rålambs med gott om parkering max 100 meter från vattnet och bra gatukök mm. __

    På nåt sätt har tiden runnit ut för proffs-sponsor-action, hellre går man då och ser systrarna Bauer på Grönan i rå mastakrobatik, men alla dessa nördvideos ….. suck. X-treme kanalen har väl liksom mättat marknaden för sånt. __

    Därför är det smart att kombinera nåt som är riktigt seriöst med nåt annat som är ren och skär humor. Man skulle kunna fixa en tävling med några proffs som en ren uppvisning och det skulle gå att få sponsorer. Men om man både kör en seriös tävling i nån form men också en typ “maskeradtävling,” laid-back och som bara är humor då får man nåt som skulle attrahera alla. Man skulle liksom ta bort den ballfaktor totalt som tyvärr är så vanlig i sk. extreme-sporter. Tänk dig en sån tävling en gång varje år på denna centrala plats. Skulle några komma??? Det kommer några såna “test” i vår bara för att se vad reaktionen blir och efter det får man väl ta ställning till om man kan gå vidare. ____

    Jag har redan nån pryl till bilnycklarna men råder dig allvarligt att lyssna på Liven Whispering a prayer med Steve Vai från CD:n Alive in an ultra world. Det är inte bara retro som gäller. / Ha det

  • teabag

    Medlem
    25 januari, 2002 vid 17:08

    Än en gång må jag säga att tillvarorn omkullkastas. Jag var inne och kollade brädseglarförbundets tävlingar under innevarande år och ser att utrymme för en tävling på Riddarfjärden bara kan göras i November-02.
    Om livet vore förutsägbart och hade någon egentlig mening borde det blåsa som 01 och vara 10 grader varmt den 10/11-02 men förmodligen är det inte så. Vad göra ? Kolla http://www.bradseglarforbundet.se så ser du tävlingarna.
    Nåja-förlåt en hoppig gubbe men det där med corphus christie vore klart intressant att höra mer av. Jag som ju läst en hel del magazin förstår att det är ett av de hottare ställena i USA. En reseförmedlingshistoria ses fram emot.
    Nu har jag läst klart boken som fick mig att förvånas likt en tupp “Den nionde insikten” av James Redfield. 9,0 miljoner sålda ex och en folkstorm i början av nittiotalet och när svärmor nu gav mig hennes studieex var jag bara tvungen att läsa. Nu har jag läst så nu behöver inga fler läsa detta dravel (boken alltså).
    Riddarfjärden – ska vi göra nåt ?? Jag är inne på samma linje som du och får jag inte ha en bunnyfjäder på dräkten så lackar jag ur. Nåt seriöst och så nåt där jag kan vara med passar som handsken. Nedlägg kan också vara vid Stadshuset !!!! Haja ba Stadshuset !!! Ett av de snyggaste husen i den vackraste av städer…Vi låter vaxholmsbåtarna vara vågmaskiner.Det är bara vinden som möjligen kan spöka lite (???)
    Ha´t bra och minns

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 januari, 2002 vid 20:50

    Tjena teabag
    Kul att höra ifrån dig. Har precis löst en knepig ekvation:

    (Antoine A, är 245 dagar på vattnet, 6 tim per dag styrketränar i stort sätt varje dag och är bästa allround) + (R.I.P och R.N. som surfar grymt på prylar från 93) = Maximal tid i gymmet.

    Har liksom börjat inse att på nått sätt är tex en 10% förbättring i easy surfing mellan en Naish Comp och en JP Wave 84 (2002) inte speciellt mycket värt i jämförelse med 1 år dagligen på ett gym för en surf-tönt som jag. Erfarenheter från puckeltiden gör sig påminda och ett minne från att dragit ner en puckel i Sovjet tillsammans med nån från deras landslag med 2500m fallhöjd i ett enda svep. Inga som helst problem efter ett år av intensiv gymträning. Slutsats: Det är mer gym som gäller denna säsong och mindre prylar.

    Ska faktiskt försöka dra Riddarfjärden tidigt i år och kolla av läget. Förmodligen Mars men kanske April. Återkommer när det är dags. Det bör vara ca 6-7 då funkar tex 11:an bra.
    /A.Tammer

  • teabag

    Medlem
    31 januari, 2002 vid 19:21

    Färre prylar är rätt.Jag såg just in i garaget på landet där grejorna är spridda håhåjaja. En sån plats.Men ett är klart det finns brädor för Riddarfjärden. En stor tung och en stor lätt.Bara stora segel.
    Vem spejar intensivt i snögloppet och stormen efter möjliga vindar på Riddarfjärden – jo jag. Alla i lunchkretsen gapar intensivt och kippar efetr andan när man börjar “jo jag tror nog att vindar rakt över Långholmen är mest öppna om man skall surfa på Riddarfjärden “?? Que ropar alla i kör Åsså sen när vi kör över Essingeleden “ja men hajarå därnere över Långholmen eller är möjligen rakt ostliga bäst – över Riddarhuskajen ??”
    “Jo grabbar idag är det ju nordligt – helt kört med Riddarfjärden- det blåser bra här men inte krusning utanför Stadshuset.”
    Jo man blir lätt tjatig.
    Men snart skiner även solen över den vackraste av städer och då…

    För övrigt jag minns att jag var väldigt nöjd när jag kunde bränna hela Röda Rappet i Åre på raken men 2500 m det var mig f-n.Inte behöver du mer styrketräning.
    Mer tid på vattnet är vad vi behöver. Torsdagar på Riddarfjärden ???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 februari, 2002 vid 08:59

    Hej Teabag jag var på väg dit en sen höstdag men insåg att det skulle bli kanon i skärgården och åkte dit istället.
    Måste bara lära mig var min övre vindgräns går för mitt stora segel först denna säsong. ______ En rätt intressant tanke teabag: Hur många seglade där på 80-talet?? (långt tidigare var det tex ca 2000-5000 pers som åkte slalom på helgerna i Högdalen.) Nya tider nya tankar. Men det här är ju ändå perfekt just nu, för tänk om alla som bor på tex Värmdö plötsligt skulle få för sig att åka till Björkvik och surfa…. varje helg ……….. ______

    IT-stress som sänker fysen mer än man nånsin förstår och tror (drabbar inte bara windsurfing) och det faktum att man nu “valt att leva via video och TV” (det finns alltid nån globalt som är sanslöst duktig ; Förr kom den duktiga från “Farsta” och den duktiga var inte så duktig att även “medel-trött” i alla fall i fantasin kunde hänga på.). Och om man summerar det med hjälp av ett gammalt fint ord så: Frimodigheten hos “medel-trött” har torskat totalt. Och det är därför alla som sysslar med nåt som kräver fys. i nån som helst form, från “hemvärn till bowling” undrar varför så löjligt få kommer på deras “action-meetings” trots tex fria 7.62:or____

    Å andra sidan för dom som förstår detta så öppnar det här oändliga spelplaner för den som vill. Och på så sätt har det faktiskt aldrig varit bättre att windsurfa än just nu. Tom nån som heter Barry börjar ju att tala om Free Formula nu. _____

    OK det var kul med ned till 2dm kapade centerbords, 7.5 mylars från Rebell och div protos och man kan ju stundtals undra om man vaknat upp i en Twilight Zone typ “Maajkrosoffft Gotland Runt”, men den bästa tiden för windsurifng är avgjort, just nu. ____

    Jo förresten teabag ska dra en jobb- och surfresa snart till Taiwan och Södra Japan och men den perfekta humor dom har där så borde det självklart finnas vattensäkra maskeraddräkter. Vad ska jag kolla efter ………..? Ha det /Krokko

  • teabag

    Medlem
    1 februari, 2002 vid 22:19

    Bosse jag ser att fingrarna börjar vänjas vid tangentbordets små skålningar.Shysst skrivet – unge man .
    Jag minns att jag köpte mina första Rossignol hos A:O sport 74.Riktiga stålkanter.DERU!!
    Jo surfningen i detta mörker är ju främst framför burken.Jag vet och våndas men så är också sträckan Nov,Dec,Jan,FEB – bara mörker.
    Du skall få många CD-R av mig bara du köper den vattentäta ficklampan med radio och testar den inför RACET – jag menar när du ändå är i Taiwan. Ha´t bra
    Tordagar Riddarfjärden ???
    Vill vi inte starta den nya revolutionen ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 februari, 2002 vid 11:01

    Torsdagar är inte fel. Men revolutionen är faktisk redan startad. Det är bara att se på MTV Accelerate (tex i går kväll) vanliga typer som gör klart vrickade saker. Det känns rätt skönt att hyper-sponsor-eran nu har nått sin kulmen.

    Nej nu är det dags för gymmet. Ska kolla ficklampan./Bosse

  • draaaag_eller

    Medlem
    5 februari, 2002 vid 14:57

    Om det är någon annan sugen surfare som saknar plats att sätta upp husvagnen på i närheten av corpilombolo kratern (i månens högra, nedre fjärdedel)är det helt OK att göra det på min tomt. Gott om plats, men inte så vindsäkert tyvärr.

    fly me to the moon please

  • teabag

    Medlem
    18 februari, 2002 vid 19:20

    Det ser ju ut som en tanke men krokodilen vi köpte på vägen ner till Bahia Feliz
    är fortfarande hel men lite sliten i sömmarna. Vill du ha den ?
    Jo alltså åter i det gudsförgätna landet med den grå himlen efter att ha betraktat mina kunskaper både framifrån innifrån och ovanifrån i landet nerifrån.
    “Jag har nog inte nåt emot att stanna här en två veckor till” – som frugan sa.

    Jo – det här med bristande kunskap inom vindsurfingområdet fick jag svälja ner en massa gånger – varje dag.
    Tysklandseliten var där och övade och snacka om crazy stuff. De snurrade som om vinden på 17 m/s inte fanns och vågorna var nån helt annanstans. Förstummad.
    Men mest knäckande för självsynen och återgången i vindsurfingstadierna för mig var: att se K668 från England först bära både sin och frugans bräda ner till stenstranden och sen ta sitt segel och bräda.Lätt lägga den i vattnet känna lite i luften med seglet och 3 sek senare stå på i 20 knop ut ur den lilla viken i en perfekt beachstart.Själv hade jag hållt på i en timme och försökt härja ut brytande vågor,hård vind och en alltmer värkande axel.Klart knäckande att inse att man egentligen inte är mer än en nybörjare i denna den svåraste av sporter..och det trots att jag gjort flera duckjibes hemma i viken.Tung vetskap.
    Men tillvaron är ju nu bara sån och även grå himlar får man försöka stå ut med för träna mer ska jag.På vattnet.Torsdagar.

    Ha det och minns jag har lärt mig en massa som jag inte kunde för 17 dagar sedan.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pssst! (men säg inget till de andra)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.