Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pumpning av "icke-one-pump-kite"

  • Pumpning av "icke-one-pump-kite"

    Publicerad av kitebum på 27 juli, 2009 vid 12:55

    Har ett problem och antar att någon vet en lösning på detta.

    Har en gammal C-kite med ventiler som inte har någon backventil, dvs luften går ur kiten om man inte är väldigt snabb eller har små fingrar.

    Vet någon om det finns någon “extraventil” som man kan fästa utanpå originalet för att på så sätt få en backventil.

    Alternativt, finns det något sätt att göra 5 ventiler till “one-pump”. Typ göra en koppling mellan alla på något sätt.

    // Johan

    pepa svarade 14 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • neven

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 12:59

    Det finns nog ingen enkel lösning mer än att lära sig bli snabbare. Alla hade såna förr och man fick pumpat kiten iaf.

  • pepa

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 13:02

    Haha sorry att jag skrattar men sådär har jag haft det i nio år tills att jag för en vecka sedan löste mig en ny kite 🙂 Det är bara att nypa åt basen på ventilen tills du fått i proppen så kommer det inte ut nån luft. Alltså inte det yttersta på ventilen utan den större basen.

    Mad props på C-kiten för övrigt, skaffa dig ett par bindningar med så är du hemma.

  • pepa

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 13:03

    Jefla Neven! Jag vill också bli 30 så jag kan vara lika snabb som du.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pumpning av "icke-one-pump-kite"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.