Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pushloop into frontloop

  • hakman

    Medlem
    10 april, 2007 vid 18:01

    helt sick… men det är ju inte omöjligt. det blir samma sak som en delayad framåt, förutom att man drar en pushloop innan. massa air lär man behöva i alla fall.

  • aronh

    Medlem
    10 april, 2007 vid 19:49

    Ja, jo nu när jag tänker på det men sjukt är det.

  • niklas_s

    Medlem
    11 april, 2007 vid 09:59

    campello gör en, dock väldit oclean i sin film, kommer inte ihåg va den heter..

  • calle_b

    Medlem
    12 april, 2007 vid 12:59

    Helt underbart stört trick… först en bakåt, sen smack, en framåt… måtte det komma på bild snart, eller än bättre, film 🙂 Sen är det juh bara att studera o sen öva, hrm…

  • davo

    Medlem
    12 april, 2007 vid 15:41

    @Calle_B 375923 wrote:

    Helt underbart stört trick… först en bakåt, sen smack, en framåt… måtte det komma på bild snart, eller än bättre, film 🙂 Sen är det juh bara att studera o sen öva, hrm…

    ¨

    Shit pommes frites, säger jag med. Hoppas verkligen det kommer på film snart.
    Just som man går i tankarna kring att våga en vanlig pushloop, så börjar de göra dubbelvarianter…hmmm…
    Måste fråga om kurs av Gurra i Varberg, han sätter dem lika säkert som amen i kyrkan.

  • calle_b

    Medlem
    12 april, 2007 vid 16:41

    Själv går jag i tankarna kring framåten, för ungefär 5 året i rad 🙂
    Tycker nästan det är lite mesigt det där med push-into-forward. När jag sätter min framåt ska jag dra framåt-into-bakåt…..

  • rasmus_w

    Medlem
    12 april, 2007 vid 17:17

    Jag tror jag nöjer mig med ducktack into dubbel bakåt, oldschool som jag är.

  • oaxen

    Medlem
    12 april, 2007 vid 18:02

    @Calle_B 375970 wrote:

    Själv går jag i tankarna kring framåten, för ungefär 5 året i rad 🙂
    Tycker nästan det är lite mesigt det där med push-into-forward. När jag sätter min framåt ska jag dra framåt-into-bakåt…..

    Hmfh… femte året i rad.

    Började ladda framåt 1987. Tänkte fira tjugoårsjubileét med att faktiskt få till den i år.

  • doc

    Medlem
    12 april, 2007 vid 20:17

    Det där pysslade ju “Dunckerbeck kids” med redan då de var just kids. Fast på den tiden pratades det om bakåt till framåt. Enligt vanligtvis felunderrättade källor lyckades man aldrig landa o segla vidare men var hela vägen runt.

    Tusan vet. Själv slutade jag ladda framåtloopar nå’n gång 1994 när jag gick mast före ner i vattnet från 4 meter o klämde fast fingrarna mellan bommen och beslaget. Ouch!

  • calle_b

    Medlem
    12 april, 2007 vid 23:08

    @Oåxen 375993 wrote:

    Hmfh… femte året i rad.

    Började ladda framåt 1987. Tänkte fira tjugoårsjubileét med att faktiskt få till den i år.

    Hahaha! Jubileum, då måste den juh ställas!:)

    Skönt o veta att man inte är ensam där ute. Fattar inte… har hoppat trampolin, dragit allehanda bakåts o framåt utan problem, hoppat fallskärm och överlevt hela 8 ggr, men att dra framåten… tydligen inte ännu.

    Ha d gott, o grattis då, till det kommande jubileét. Hoppas du får en grym säsong.

    /calle

  • bananen

    Medlem
    16 april, 2007 vid 08:25

    Finns det några bild/video bevis på den där båkot & framåthistorien då? Hittar inget…

  • fredrik-ygge

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 05:54

    Det finns en bildsekvens i majnumret av Plangemag.

  • adde

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 15:59

    @fredrik.ygge 380517 wrote:

    Det finns en bildsekvens i majnumret av Plangemag.

    Har du ett ex av tidningen? Hur ser det ut? Har inte sett planchemag i götet – måste man prenumerera?

    /adde

  • fredrik-ygge

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 16:14

    @adde 380589 wrote:

    Har du ett ex av tidningen? Hur ser det ut? Har inte sett planchemag i götet – måste man prenumerera?

    Jag var i Paris över helgen med min hustru och köpte den på flygplatsen i Frankrike igår på väg hem. Jag lyckades med detta tydligen vara först med något i Freestyle / Wave forumet. Det kommer nog aldrig hända igen.

    Har tyvärr ingen scanner och kan alldeles för lite om dessa trix för att kunna beskriva den så att det ger dig och andra något. Men så mycket fattar jag att han byter rotation mitt i hoppet och det ser apsvårt ut. Dock är landningen lite skymd bakom en våg men det är svårt att tycka att den ser klockren ut. Tydligen råkade en pm-fotograf vara på plats som en av få vid Lanes. De skriver att de är exklusiva med bilderna. Fattar inte all franska så jag kan inte säga mycket dock.

    Om du inte kan bärga dig tills den kommer ut i Sverige kan du självklart få låna den. PM:a i så fall. Bor i västra Göteborg.

  • callep

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 16:26

    det finns ju i senaste windsurf..ser helt sjukt coolt ut!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pushloop into frontloop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.