Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA 2010 kalender

  • adde

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 20:30

    Verkar som om wave classic (fuetre + reunion) utökar med marocco och minst ett ställe till. Inbjudan, vänte period och radikala spot…

  • adde

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 20:34

    I väntan på att den officiella hemsidan har Adde hackat sig fram till det fjärde stället: finistere!!

  • larry

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 21:01
    Jesper_B;595067 wrote:
    Härligt med lite olika åsikter! Kan väl hålla med om att det är bra att det finns tillräckligt många vindsurfare för att till exempel det ska utvecklas nya bättre prylar, vara tillåtet att surfa på Hookipa mm.

    MEN samtidigt tycker jag att det är löjligt skönt att vindsurfing drivs av ett mindre antal entusiaster som verkligen brinner för själva vindsurfandet, än av riskkapitalister, marknadsförare, ekonomer, strateger, eventmanagers mfl.

    Man får tänka på att de som driver det här med att göra vindsurfing stort, eller i vart fall större, oftast får sin lön från just denna sport. Om det så är garageförsäljare utanför Stockholm eller fd världsmästare i våg, så är deras åsikter delvis en produkt av viljan till egen lön. Inget fel i det, men det är inte samma perspektiv som hos oss fritidsvindsurfare.

    Skev bild? För alla de som satsar stenhårt på OS är det nog ingen skev bild – vem har rätt att säga att deras bild är skev? Nej vindsurfing är månaga och olika saker för olika människor.

    Tävla mot dig själv, samarbeta med andra!

    /JB

    Tja Jeppe,

    Det ligger lite i vad du säger och till viss del håller jag med. Jag är inte heller sugen på att det ska bli överhype och bli jättestort, men jag har en känsla av att vindsurfing går åt andra hållet och blir mer undanträngt. Jag tror risken att vindsurfing ökar jättemycke är liten med tanke på hur meckigt det är att hålla på. Mer publicitet utanför vindsurfingvärlden skulle inte skada. Själv har jag inget behov av det. Jag vet ju vart jag ska hitta coola bilder och filmer ändå. Men ska vi får några nytillskott så måste det synas lite utanför vindsurfingmedierna.

    När det gäller mitt OS uttalande känner jag mig som en skitstövel, men det är ändå så jag känner. Vindsurfing i OS får ganska stor media bevakning utanför vindsurfingvärlden. Jag hade hellre sett motsvarande bevakning från Hookipa eller Pozo.

    För övrigt kan du väl sluta med dina Maui rapporter.:smirk: Haja att vi har 10 minus här. Tror du jag mår bättre av att läsa om sköna vågor i paradiset:frown:.
    Försökte dämpa min frustration i fryshuset idag. Tror det hjälpte lite. Visst är det här inlägget lite mindre taggigt?

    //Larry

  • jesper_b

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 02:26

    Tycker taggar är kul, i vart fall om det inte ballar ur helt och blir respektlöst. Själv har jag inte surfat idag fast klockan är halv 4 på eftermiddagen. Trist on-shore som stökar till det. Så jag var nog i min övre taggighetsnivå själv – stor risk för at jag är där fortfarande: Klart OS är vansinne, inte enbart för vindsurfing. En massa korruption, doping och svennebanans i soffan med pilsner och chips. Nää bättre och dra och surfa! Där fick alla TV-sportfånar sig en tagg att bita i! Nu ska jag helt desperat kolla in kusten igen. Eller kanske bänka mig framför TVn och kolla basket??! /JB

  • larry

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 09:41
    Jesper_B;595067 wrote:
    MEN samtidigt tycker jag att det är löjligt skönt att vindsurfing drivs av ett mindre antal entusiaster som verkligen brinner för själva vindsurfandet, än av riskkapitalister, marknadsförare, ekonomer, strateger, eventmanagers mfl.
    /JB

    Jeppe. Du är ett geni utan att veta om det.
    Här träffade du huvet på spiken. Det är entusiaster som brinner för vindsurfing som PWA saknar. Dags att de kliver ner från sina höga hästar. 80-talet var länge sen.
    Dags att du kommer hem arbetar och betalar skatt som oss andra nu. Stämpla in kl 8 stämpla ut kl 5. Hur svårt ska det vara?

  • svennebanan

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 12:38
    Jesper_B;595115 wrote:
    En massa korruption, doping och svennebanans i soffan med pilsner och chips.

    Tjoho, man har ju lyckats tajma in en pappaledighet som innehåller både vinter OS och fotbolls VM plus att morsan lovat barnvakt när det blåser.

  • oscar

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 20:57
    Jesper_B;595067 wrote:
    Härligt med lite olika åsikter! Kan väl hålla med om att det är bra att det finns tillräckligt många vindsurfare för att till exempel det ska utvecklas nya bättre prylar, vara tillåtet att surfa på Hookipa mm.

    MEN samtidigt tycker jag att det är löjligt skönt att vindsurfing drivs av ett mindre antal entusiaster som verkligen brinner för själva vindsurfandet, än av riskkapitalister, marknadsförare, ekonomer, strateger, eventmanagers mfl.

    Man får tänka på att de som driver det här med att göra vindsurfing stort, eller i vart fall större, oftast får sin lön från just denna sport. Om det så är garageförsäljare utanför Stockholm eller fd världsmästare i våg, så är deras åsikter delvis en produkt av viljan till egen lön. Inget fel i det, men det är inte samma perspektiv som hos oss fritidsvindsurfare.

    Skev bild? För alla de som satsar stenhårt på OS är det nog ingen skev bild – vem har rätt att säga att deras bild är skev? Nej vindsurfing är månaga och olika saker för olika människor.

    Tävla mot dig själv, samarbeta med andra!

    /JB

    Jobbar inte du på kapitalismens högborg, Handels??

  • jesper_b

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 21:12
    Oscar;595202 wrote:
    Jobbar inte du på kapitalismens högborg, Handels??

    Absolut, forskar och undervisar bland annat i kritisk organisationslära eller Critical Managment Studies som det heter lite mer internationellt. Googla det, eller läs en introduktion av Mats Alvesson, så förstår du att även i kapitalismens högborg kan taket vara högt, mångfalden frodas och vetenskapen gå före girigheten!

    Jag ser mig lite som en dubbelagent. Har liksom infiltrerat lejonkulan och ägnar mig åt omstörtande verksamhet. När jag nu gör något överhuvud där…. Nej nu måste jag bänka mig framför TV-sporten. Har just investerat i ny megastor platt-TV. Var f-n är chipsen?

    Bär Hjälm!

    /JB

    PS: Just hemkommen från en grym Hookipamorgonsurf.

  • per_m

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 08:30

    Svenneb,

    Dax att komma till VästK sitter och väntar på att isen ska släppa med lilla hedda visst OS mm men behöver pappalediga surfarer för dagar utan barnvakt!!!

    Verkar fortsätta att rulla in Jesper, grymt skönt att se bilderna från Kuau, men vill se mer!!

    /P

  • ola-h

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 08:34
    Jesper_B;595203 wrote:
    Absolut, forskar och undervisar bland annat i kritisk organisationslära eller Critical Managment Studies som det heter lite mer internationellt.

    Man undrar ju lite om det också finns de som sysslar med okritisk organisationslära…

  • ola-h

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 08:36

    …eller varför inte gå hela vägen. Jag tänker lite som oorganisk kemi: oorganisationslära.

  • rasmus_w

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 10:52

    Eller för den delen osannolikhetslära.

  • svennebanan

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 11:22
    Ola H.;595423 wrote:
    Man undrar ju lite om det också finns de som sysslar med okritisk organisationslära…

    Det tillämpas i hög omfattning och utan framgång på mitt jobb. År ut och år in…

  • jesper_b

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 01:29
    Ola H.;595424 wrote:
    …eller varför inte gå hela vägen. Jag tänker lite som oorganisk kemi: oorganisationslära.

    Oorganisationslära är faktiskt ett begrepp som förekommer i mitt fält. Åsyftar den numera mainstreaminriktningen som väldigt övertygande (logiskt och empiriskt) visar att löst kopplade eller till och med helt särkopplade/inkonsekventa/motsägelsefulla system/organisationer är livskraftigare än tight sammankopplade och konsekvent sammanhållna dito. Idéer om t ex lean och mean eller stark kultur, som frodas i den populära managmentlitteraturen, är helt enkelt väldigt felaktiga.

    Skål!

    /JB

  • rasmus_w

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 09:02

    Oorganisationslära låter väldigt intressant och verkar väldigt relaterat till mycket av det som hänt de senaste åren: Al-Qaeda, flashmobs, Steffo, Open Source-rörelsen och ungefär hur många internetrelaterade fenomen som helst… Eller har jag fel?

    Fast oj vad långt från vågsegling man kan hamna fast inlägget jag kommenterar skrevs på Maui. 🙂

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA 2010 kalender

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.