• koa

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 12:10
  • dr-masse

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 12:11

    Jag gissar top fem:

    – Matt Pritchard
    – Kevin Pritchard
    – Kauli Seadi
    – Jäsån Pöläköw
    – Nik Baker

    Den här gången kom jag ihåg Nik Baker… Matt är lite av min outsider.

    Joker? Marcelinho Browne, tror jag.

  • dr-masse

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 12:12

    Åh, min favvo-beachcam i hela världen. Tror minsann att jag skall ägna oproportionerligt mycket betald arbetstid åt att spana den där de närmaste 12 dagarna, ah!

  • adde

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 12:15

    @dr Masse 388273 wrote:

    Jag gissar top fem:

    – Matt Pritchard
    – Kevin Pritchard
    – Kauli Seadi
    – Jäsån Pöläköw
    – Nik Baker

    Den här gången kom jag ihåg Nik Baker… Matt är lite av min outsider.

    Joker? Marcelinho Browne, tror jag.

    Men du ignorerar Josh??

    Matt har jag haft som outsider sen Maui 05 men han har ju inte riktigt levererat…

  • dr-masse

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 12:24

    Ha, ha! Jag tänkte just gå in och skriva att jag glömde Josh!

    Men – sagt är sagt, så jag får stå för det.

    Tror att Kauli kammar hem det, förresten. Bara han inte kör 3.7 och 42-liters när alla andra åker 5.3 och 85-liters brädor så skare nog gå bra för grabben.

  • mbkpeter

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 12:36

    Riktigt kul är ialla fall att Ian Mouro är med. 15 eller 16 år gammal från Brasilien. Stenhård åkare som en vacker dag kommer vara med i Masses top 5 🙂
    Kasst med vind idag?

    fråga. Hur många pushforward attempt under tävlingen?

  • dr-masse

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 12:40

    Det har börjat svagt, men ser ut att vara rätt riktning för att det skall dra på lite mer mot kvällen. Windguru pekar på vind, och brukar faktiskt vara träffsäkert på Guincho.

    Det ser lite disigt ut, men det kan vara ett bra tecken, konstigt nog.

    Jag gissar att de kör 5.3 efter 16.30 lokal tid. Med lite flyt åker 4.7orna fram senare ikväll. 🙂

  • mbkpeter

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 13:23

    Hur fanken funkar stegen?

  • adde

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 13:28

    @mbkpeter 388294 wrote:

    Hur fanken funkar stegen?

    De som är rankade 17-48 (32st) bland de anmälda möts i första steget i stegen. Vinnarna där möter sedan de 16 med bäst rankning och stegen fortsätter som vanligt.

    Tex mötes Peres och Teixera i första steget samtidigt som traversa möter ponchella. Vinnaren av perez-teixera möter sedan vidar jensen i andra stegen och vinnaren av traversa-ponchella möter scott Mckercher

    Poängen är väl att de första heaten blir lite “enklare” såtillvida att man inte riskerar att möta någon som är bättre seedad än 16:e i första omgången.

  • mbkpeter

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 13:35

    Anade detta, men vad grundar sig rankingen på. Fjolårets resultat? Skye kom tx 25a på Sal, ocg brawzihno spydde bort sig där också.

  • adde

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 13:40

    Gissningsvis är det ett glidande medelvärde över några tävlingar bakåt i tiden, annars blir det ju fånigt såhär i början på säsongen.

    Tex kom Phil Horrocks sämre på Sal än Skyeboy och borde ju ha en bättre seedning men Phil var inte med på Hawaii i höstas…

  • adde

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 13:54

    Nu kör de igång!

  • surfineurope

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 15:17

    Kul att tävlingen har kommit igång, men som vanligt skulle de ha varit här igår… Två meters vågor, schysst vinkel och bra tryck i 4.2:an. Var i stort sett bara jag och en handfull världscupsseglare på vattnet. Grymt inspirerande. Nu sitter jag på nålar och väntar på att Ola skall landa. Förhoppningsvis hinner vi ut till Guincho innan det blir mörkt för att segla och knäppa några bilder…

    /Jonas

  • mbkpeter

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 16:28

    Vem är huart?
    Tråkigt att Bruch och Mouro är ute redan.

  • blast

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 17:03

    Xavier Huart. F33. Brukar hålla till i Pozo tror jag. Finns en grym rulle som var länkad här på Konfen när han rippar i SA.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.