• mag

    Medlem
    6 juni, 2007 vid 20:52

    SNygg bild och mycket snyggt ljus, den blir i alla fall jag surfsugen av!
    /Magnus

  • jesper_b

    Medlem
    6 juni, 2007 vid 21:57

    Hugg vad jag längtar till Guincho!! Bilderna på prosen, men kanske ännu mer de urfina på dig Ola (!) och på SUPandet får mig att längta ner fetmycket. Hur länge stannar du? /Jesper B

  • dr-masse

    Medlem
    7 juni, 2007 vid 10:19

    Nu kan man kolla lite video oxå!

    http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=40

    Jonas, tar kontakt när jag kommer ner nästa vecka. Kanske kan vi ses å segla lite i år istället, ah!

  • ola-h

    Medlem
    7 juni, 2007 vid 12:41

    Jeppe: Är bara här en vecka och kommer hem på måndag. Liten chans för mer vind (som enligt prognoserna skall komma på måndag kväll…)

  • mawione

    Medlem
    7 juni, 2007 vid 21:58

    Fina bilder. Ser riktigt nice ut. Hur är det med vind och vågor i juli?

  • dr-masse

    Medlem
    8 juni, 2007 vid 08:07

    Juli och augusti är normalt vindsäkrast på Guincho. Dock går svället ofta ner lite, men visst kan det komma vågor. Dessutom så brukar vinden driva in något en-enåenhalvmeters saker i alla fall. Är det lite grundsväll så ligger ju hela Atlanten på, då är gubbe/loggo inte alls ovanligt.

    Faktiskt så skulle jag vilja hävda att många bilder från Guincho ljuger lite. Åtminstone förskönar en del. Faktiskt så pratade jag senast igår med en surfkompis om hur anmärkningsvärt fina många surfbilder från Guincho blir, de på Ola är ju superfina, men även många PWA-bilder blir sjukt bra. Hur mycket jag än gillar stället (det gör jag verkligen!) så ser det faktiskt ofta bättre ut på bild än vad det är…

    Det är ofta stökigare och faktiskt rätt svårseglat. Mer än två-tre svängar på en våg hör till ovanligheterna (även om det kan hända, och då är det apbra!). Cross-on nästan alltid, och jag tycker fortfarande det är knepigt att få till bra front-side svängar där.

    Så – Guincho är najs, men nog ett ställe som man snarare lär sig att gilla än kärlek vid första strandspolningen. Glassiga vågor i skön cross-off finns helt enkelt inte, men bra sidvind och fina vågor finns absolut. Och emellanåt väldigt, väldigt bra hoppförhållanden.

    Vill du läsa min aaaaaningens längre harang om Guincho kan du ju kolla in min gamla Guincho rapport.

  • koa

    Medlem
    9 juni, 2007 vid 17:02

    PWA Guincho 2007

    Event Status: OVER
    On Tuesday we completed the Men’s and Ladies Single Eliminations.
    Victor Fernandez won the men’s, and Daida Moreno won the Women’s meaning they subsequently took the event titles.

    Congratulations Victor and Daida/ PWA

    Denna bild på Victor är från Maui och filmen “Addicted to ride 3” som kommer senare i år…

  • mbkpeter

    Medlem
    10 juni, 2007 vid 09:47

    @Koa 389270 wrote:

    Denna bild på Victor är från Maui och filmen “Addicted to ride 3” som kommer senare i år…

    När kommer den Calle? Sjukt snyggt Maui-kapitel på tvåan.

  • koa

    Medlem
    10 juni, 2007 vid 09:52

    Tack Peter!
    Maui delarna kommer vara än bättre och snyggare i år 😉
    Filmen kommer i slutet av sommaren, sen beror det på Skidsport och SP
    när dom tar hem den.

    Aloooha

    Calle N

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.