Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Kap Verde – omröstning!

  • dr-masse

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 20:10

    Kunniga konftipsare klarar Kap Kung kalasenkelt!

    Josh ä r vinnaren! Oerhört kul, han är ju trotsallt den som fått dit tävlingen!

  • ola-h

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 20:14

    Den samlade (eller snarare sammanvägda) svenska vågseglingstippningseliten fick till det rätt bra. De fyra första tippade blev 1-4 i (den första) dubbelelimineringen. 1 och 2 prickade vi perfekt och 3 och 4 kom i omvänd ordning, men vi missade ordningen med bara två röster.

    Hoppas det blir fler elimineringar.

    Det man kan säga om 1-3 är att de alla inte bara är fenomenala seglare utan också grymma tävlingsseglare.

  • mag

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 00:56

    Ja, han kändes redan på Hookipa som den starkaste just nu. Och efter att ha sett honom träna i jul-nyår verkade han inte legat av sig det minsta. Avspänd och lite loj och på land men otroligt explosiv så fort han kom ut på vattnet. Och inte bara på styrbord och fetevågor utan även på babord och beachbreak, se bifogad bild. Han imponerar även utan feteaerials. Träna på den ni!!! 😉
    /Magnus

  • adde

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 12:05

    @adde 366185 wrote:

    Jag är ju ett Kaulifan och jag tror jag fick det till 9 topp 3 placeringar i rad fram till Aloha Classic, inkl Maui 2005 och Guincho 05 och 06. Så av det nya gardet tror jag Kauli, Victor FL och Campello. I den ordningen, med reservation för Browne såklart.

    Jag tror inte Levi klarar att segla så koncentrerat och tajmat genom hela stegen.

    1. Angulo
    2. KP
    3. Kauli
    4. Nik Baker (!)
    5. JP
    6. Victor FL
    7-10. Dunken, Vidar J, Campello, Mckercher

    Inte så illa pinkat på de fem första iaf…

  • dr-masse

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 08:28

    Jahaja, då kollar vi facit mot vår omröstningsförmåga!

    Resultat:

    1 Josh Angulo
    2 Kauli Seadi
    3 Kevin Pritchard
    4 Jason Polakow
    5 Nik Baker
    6 Levi Siver
    7 Keith Teboul
    8 Alex Mussolini
    9 Scott McKercher
    9 Björn Dunkerbeck

    Konfen:

    Seglare och Röster
    1. Josh Angulo 71
    2. Kauli Seadi 44
    3. Jason Polakow 38
    4. Kevin Pritchard 34
    5. Björn Dunkerbeck 20
    6. Scott McKercher 17
    7. Levi Siver 13
    8. Ricardo Campello 12
    8. Victor Fernandez 12
    10. Nik Baker 7

    Keith Teboul får väl, med konfmått, sägas vare en överraskning. Var dock uppe i många diskussioner, och jag hade svårt att välja mellan honom och Campello…. (uj, uj, vad fel jag hade där). Nik Baker överraskar igen, vilken tävlingsman han är. Tycker även det är en liten skräll att inte Victor Fernandez fixade topp-tio, men det blev nog lite för mycket big wave för honom.

    En väldigt kul tävling att följa var det!

  • oscar

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 11:50

    Nik Baker är väl ingen överraskning. Kolla hans resultat i wave genom åren. Aloha Classic vinnare mm mm. Sen har han ju varit fotskadad men är tillbaka i form!

  • dr-masse

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 11:52

    Jo, men jag tycker nog ändå det. Att han liksom alltid överraskar, trots grymma resultat genom åren. Man läser nästan inget om honom, dåligt med bilder från kända spots och så vidare. Mest om hans arbete med Mistral, lite om hans segling.

    Men så dyker han upp på en tävling. Och kommer topp-fem. Minst. Och det har, i alla fall jag, en grym förmåga att glömma bort precis hela tiden.

    Så jag blev överraskad av Nik Baker. Igen. 🙂

  • adde

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 12:00

    @dr Masse 366983 wrote:

    Jo, men jag tycker nog ändå det. Att han liksom alltid överraskar, trots grymma resultat genom åren. Man läser nästan inget om honom, dåligt med bilder från kända spots och så vidare. Mest om hans arbete med Mistral, lite om hans segling.

    Men så dyker han upp på en tävling. Och kommer topp-fem. Minst. Och det har, i alla fall jag, en grym förmåga att glömma bort precis hela tiden.

    Så jag blev överraskad av Nik Baker. Igen. 🙂

    Total 4:a 2006 också!

  • surfpunk

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:19

    Det hade varit kul att se Mark Angulo också!?,har för mig jag läste att han är på G igen…han var väl rätt så dekis ett tag.Men han var ju grym när han var som bäst.

  • ola-h

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:40

    @dr Masse 366958 wrote:

    Resultat:

    1 Josh Angulo
    2 Kauli Seadi
    3 Kevin Pritchard
    4 Jason Polakow
    5 Nik Baker
    6 Levi Siver
    7 Keith Teboul
    8 Alex Mussolini
    9 Scott McKercher
    9 Björn Dunkerbeck

    Det är rätt tunga namn vi ser här. Kauli kan iofs betraktas som rätt färsk i sammanhanget, men har ju dokumenterad tävlingserfarenhet. Därför är nog Alex Mussolini den yngsta tuppen i gänget och värd all respekt för att hålle ihop seglingen i den förhållanden som var. Scott McK verkar ha laddat rejält också. Kolla hans air från videon från dag 3. I klass med Pritchards från första dan och lika imponerande landning.

    Från videomaterialet som förståss inte visar allt) är jag kanske fortfarande mest imponerad av Kauli som med sin extrema kvickhet i svängarna utnyttjar vågen på ett otroligt fint sätt. Pritchard och McKerchers megaflygairials får mig visserligen att tappa andan och bli knäsvag, men Kaulis segling får mig istället att själv bli extremt seglingssugen.

  • dr-masse

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:43

    Jag håller med. Kaulis segling är grymt inspirerande och tillför verkligen något nytt.

    Ett av mina finaste ögonblick i sporten kommer lätt ha varit att ha både seglat bredvid och kollat på honom efter PWA Guincho 2005. Där var han i en klass för sig själv.

  • basse

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:54

    Var inte Mark Angulo med i “vatten”-tävlingen som gick på Hookipa nyss?? Där man tävlade i w.surf, surf, kite och SUP (tror jag iaf). Har för mig att ja såg namnet på någon lista.

  • adde

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:56

    Intressant klipp från KP’s blogg, från första fyrmannafinalen…

    The final was a huge letdown for me. For one I kept waiting for the outside sets and they never came. Then on the one set that I did have Josh Angulo fully snaked me, like fully snaked me and just ruined my only set wave of the heat. I was really bummed that he would do it like that but I guess since it is his contest that he thinks he had the right to do it. Just goes to show ones true character. I was really pisssed off becuase I know I could have sailed better and that wave might have had be get into the right rythm.. Oh well.. I guess there will be a double elimination tomorrow.

    Generellt tycker jag Angulo, KP och Kauli har en otrolig jämnhet – avsett förhållanden! kolla bara resultaten från förra året. Samtidigt seglar de rätt olika… kan fan inte va lätt att vara dommare.

  • adde

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:57

    @Basse 367015 wrote:

    Var inte Mark Angulo med i “vatten”-tävlingen som gick på Hookipa nyss?? Där man tävlade i w.surf, surf, kite och SUP (tror jag iaf). Har för mig att ja såg namnet på någon lista.

    http://www.tropicalenergy.com

    Syns lägga en sväng eller två i tune your waveboard snutten på http://www.naish.tv också.

  • mag

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 14:54

    Mussolini vann Aloha Classic förrförra gången men då iofs utan samma konkurrens som 2006. Men han imponerade vekligen den gången med höga hopp men mest förvånande – Hookipa timing och rejäla snygga airs (något som endast de bästa brukar klara. Han har helt klart potential!
    /Magnus

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Kap Verde – omröstning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.