Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Kap Verde – omröstning!

  • ola-h

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 15:19

    Om jag inte minns fel berättade han i Guincho att han gått den så kallade Maui Academy, dvs han flyttade till Maui redan som rätt ung (15-16?) så det är iofs inte så att han inte haft tid att fila på Hookipatajmingen.

  • ola-h

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 15:42

    Hittade en bild på Kauli som jag tog i Guinncho 06 (för övrigt samma top 3 som CV):

    http://www.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=3691&size=big&cat=500

  • dude

    Medlem
    27 februari, 2007 vid 18:13

    Läs inte det här om ni tycker mediabilden är bra från den här tävlingen för, ursäkta mig, men jag tänkte säga det jag tycker är dåligt här.

    Jag skulle vilja börja med att det saknas info och åter info i filmerna! Det är många av de som pratar eller tävlar och rider vågorna som jag inte kan namnen på och det är ju svårt att hänga med utan att veta vem man ser. En kommentator vore kanske bra, även om det är svårt att kommentera vindsurfing.

    Sporten kanske inte är stor nog att betala ett bra gjort arbete, men om PWA får återkommande tävlingar som den här så kanske mediaaparaten kring vindsurfing kan växa och bli bättre.

    För mig som inte känner igen folk på bilden direkt skulle det vara bra bara med namn och sponsor nämnd i bild, ungefär som på nyheterna på tv eller något liknande. Jag ville bara säga att det är riktigt irriterande att försöka hänga med tävlingens gång med en massa obesvarade frågor i hängande.

    Det verkar inte vara stor skillnad på vågridningen från den ena till den andra och utan att det är förklarat vad som bedöms mest på och vilka de delikata svårigheterna är så kommer inte de här filmerna; klippen; “reportagen” ge nämnvärda intryck utom på som redan är mycket insatta.

    Kul att de verkar ha haft en bra tävling i alla fall. Men det skulle vara kul att se och förstår varför vem vann de olika heaten. Vilka grunder använder de? Är det rent kvalitativt?
    Jag tog fem minuter att försöka förstå stegen som ledde till vinnaren, men det skulle säkert tagit en kvart till så jag gav upp – det skulle vara bra åtminstone för mig om de kommenterar hur eliminering i stegen fungerar.
    Det vore kul att få höra de olika seglarnas stilar förklarade eller nämnda så att det finns ett snabbt sätt för de av oss som inte suttit och finstuderat klipp i förväg hänger med. Jag hoppas att detta kan komma igång på PWA. Det verkar ju som att de har fått en seriös tävling som de kan lita på varje år nu!

    Eller vad tycker ni – är jag helt bakom flötet som inte hänger med?

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Kap Verde – omröstning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.