Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA SYLT heat is on!

  • jox

    Medlem
    25 september, 2007 vid 07:58

    Fasen att man inte är där och tittar… det hade vart nått

  • fnassel

    Medlem
    25 september, 2007 vid 09:51

    Någon som vill komentera formen på Angulos bräda?!
    Ser extremt lik ut vågsurgingens Fish brädor! Vet att det har funnits ett antal Fish varianter i windsurfing också de senaste åren men det har väl inte riktigt slagit igenom! Kan Josh starta en ny trend här eller?

  • ola-h

    Medlem
    25 september, 2007 vid 10:37

    Fanns det inte en gammal RRD som hade sådan outline…

    Allvarligt talat är det svårt att säga så mycket om brädan från bara en bild. Jag tycker inte man kan se att den skiljer sig på något speciellt sätt från en del brädor som finns på marknaden nu. Möjligen kan man ana att Josh är tillbaka på twin fin. Han startade ju trenden på 90-talet. Fast det kan vara en synvilla.

  • adde

    Medlem
    25 september, 2007 vid 11:37

    Hörde att alla Nik Bakers brädor hade twin fin nu. Iaf de han hade med sig till Brazilien.

    tycker outlinen på Kaulis brädor är extremt runda.

    236da686c6.jpg

    Det händer mycket nu…

  • ola-h

    Medlem
    25 september, 2007 vid 12:16

    Fast jag har precis för mig jag såg en bild på Nik från Brasilian när han körde single. Hyfsat extrem skillnad på Kaulis och Joshs bräda när det gäller outlinekrökning.

    PWA: Grattis till Nayra Alonso som vann första elimineringen i damer, våg.

  • the_novice

    Medlem
    25 september, 2007 vid 12:40

    AHD har ju sin Seal med trifins, är det någon som testkört den?

  • imported_borje

    Medlem
    26 september, 2007 vid 16:00

    Oj, Angulo gör verkligen reklam för sitt “nya” hemland. Flaggan stripad på brädan 🙂

  • ola-h

    Medlem
    26 september, 2007 vid 21:10

    Hmm, Angulos bräda är nog twinfin trots allt. Cirlkeln är sluten. Nu måste jag dra. SKall ut i garaget och sätta i nya boxar i alla mina brädor.

  • rabbit

    Medlem
    27 september, 2007 vid 02:54

    Hur har dom klarat sig i alla år med bara en fena?
    Hur trendstyrd får en bransch vara innan det blir löjligt? 😉

    _H0U0571+copy.jpg

    _H0U0575+copy.jpg

    _H0U0588+copy.jpg

    _H0U0590+copy.jpg

    _H0U0565+copy.jpg

    _H0U0569+copy.jpg

  • lars_k

    Medlem
    27 september, 2007 vid 05:46

    Haha. Det är prylarna som gör det!
    … jag är rätt säker på att twins är en övergående fluga. Igen. 😉

  • ola-h

    Medlem
    27 september, 2007 vid 08:11

    @rabbit 418227 wrote:

    Hur har dom klarat sig i alla år med bara en fena?
    Hur trendstyrd får en bransch vara innan det blir löjligt? 😉

    Branchen? I det här fallet är det strikt proffsens vilja att utveckla sin segling som styrt. En rätt liten grupp av seglare som ofta träffas och ofta testar varandras prylar. Utifrån kanske det ser ut som en trend, och i någon mening är det väl det, men samtidigt pratat vi om en grupp som normalts sett är väldigt konservativa när det gäller sina brädor och knappast skulle segla prylar (på tävling) som inte får dem att segla bättre.

    Om något, skulle jag säga att det pågår ett trendskifte i hur själva vågseglingen går till.

  • lars_k

    Medlem
    27 september, 2007 vid 08:18

    Twins är iofs på gång in i “branschen”. Quatro släpper en våglinje 08 med twins. Sen har ju Hifly haft dem länge. Till 09 får vi antagligen se fler twins från de olika märkena. Alla vill ju köra på twins när proffsen gör det.
    ….jag skulle oxå vilja testa! 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    27 september, 2007 vid 08:39

    Det här går ju att konfa om i all oändlighet (vilket kanske blir precis vad den här tråden leder till…), men att utveckling sker är ju roligt!

    Sedan kan man ju verkligen diskutera vad som är utveckling som kommer oss normalsurfare till gagn, och vad som till väldigt stor del handlar om “image” och att ha “det senaste”. Här är ju vindsurfinghistorien fylld med det ena exemplet värre än det andra…

    Men även jag tror att just olika fenuppsättning, typer av fenor (och kanske till och med, vågar jag skriva det? fensystem) är ett eftersatt område inom vindsurfingen. Jämför med vågsurfing.

    Tror vi kommer att få se mycket inom detta. Roligt att följa, spännande att se vad som sker och om det är något jag kommer att gilla. Men om det alltid är bra för konsumenten? Tveksamt.

    Håller med Ola H. här, de skulle knappast köra detta på tävling om de inte trodde på konceptet.

  • alexasu

    Medlem
    27 september, 2007 vid 08:55

    hm, om dom har us-box till sina twinfins, tror ni de trimmar fenorna olika ifall det är styrbords- eller babordssegling?

  • adde

    Medlem
    27 september, 2007 vid 09:06

    Just inom vågsurfingen har det ju hänt en del det senaste, många som kör med quadfins nu (igen) tex. När twin nu återkommer till vindsurfingen så är det ju som en del i ett nytt resonemang gällande brädshape och seglingsstil. Det var nog inte en slump att Kauli var den som först lyckades få ihop detta till nått som fungerade och faktiskt red skjortan av de flesta andra, även om det kostat honom och Keith en massa massa prototyper.
    Utvecklingen kommer nog drivas av proffsseglarna ett tag till (och inte av productionsbrädshapers), tills de hittat fungerande koncept. Å andra sidan är det relativt ny mark som skall utforskas – det har ju hänt mycket på brädshapesidan sen förrra gången twins var på tapeten och det är ju inte riktigt läge att chansa…

    Intressant dock, hur man ska mörka att de flesta proffs inte seglar på standardbrädor? Sätta på klibbor är en sak. Men att dölja en twinfin?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA SYLT heat is on!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.