Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyro- nåt o ha.. ?

  • Pyro- nåt o ha.. ?

    Publicerad av jbi på 19 augusti, 2005 vid 11:25

    Höst/vinter närmar sig ju tyvärr med stormsteg och en ny torris måste införskaffas. Vet att tråden varit uppe förr men hittar den inte nu. Har hört både positivt o negativt om OR:s Pyro. Annars så verkar utbudet vara ganska tunnt på torrdräkter ,nån som vet andra fabrikat tillgängliga inom gränsen (förutom Nisse P som jag inte är helt nöjd med).

    kitesweden svarade 18 år, 8 månader sedan 22 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:38

    Har bara gott och säga om pyron… perfekt rörlighet, man kan variera hur varm man vill va med understället, skön även på land ruggiga dagar, håller bra…

    Jag börjar snart använda min igen (efter ett kort sommaruppehåll : ) sen funkar den tills det blir augsti igen… så du ser hur mycket våtdräkt det blir *ler*
    Pyron är utan tvekan det bästa i mitt kitekitt ! drakar och bräder byter man hela tiden men pyron den består grin.gif
    Kom med lite konkreta frågor istället, det blir lättare då…

    //Pan

  • walle

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:47

    Svar till:


    Höst/vinter närmar sig ju tyvärr med stormsteg och en ny torris måste införskaffas. Vet att tråden varit uppe förr men hittar den inte nu. Har hört både positivt o negativt om OR:s Pyro. Annars så verkar utbudet vara ganska tunnt på torrdräkter ,nån som vet andra fabrikat tillgängliga inom gränsen (förutom Nisse P som jag inte är helt nöjd med).

    [/ QUOTE ]
    Pyron e bra, jag sa ju det!

    bara man klär sig rätt under, jag brukar köra med fleeceunderställ och ett extra vanligt underställ när det blir kallare.
    Vintertid när det e riktigt kallt får man ta enn extra lager under.

    felet en del gör e att klä sig för varmt…

  • samhansson

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:50

    Pyro är bra, köp hos Ola & Lars http://www.kitesweden.se

  • jl_

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:54

    Den här borde passa dig JB, ni har ungefär samma passform!? Understället kan du ju ha i TV-soffan oxå.
    http://www.blocket.se/view/5355455.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&city=0

  • rambo_johnson

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:57

    jag e sådär nöjd me min, läcker typ överallt, men det är ju gött första dagarna när den är tät

  • walle

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 12:14

    Svar till:


    jag e sådär nöjd me min, läcker typ överallt, men det är ju gött första dagarna när den är tät

    [/ QUOTE ]
    haft min sedan -03 läcker inte alls!?

    Ska byta till nya muddar nu för dom e lite murkna… men det går ju inte att komma i från när man använder den i sol/saltvatten

  • jbi

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 12:23

    Ja , de e ju just det. En “vanlig” torris funkar ju hyggligt även med några mindre läckor. Pyron känns som om den skulle kunna bli riktigt kall vid läckage.. Ska klämma lite på din Walle nästa gång vi ses.

  • walle

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 12:28

    fleece underställ tror jag e viktigt eftersom att det värmer även om man skulle bli blöt!

    Jag använder fleeceunderstället under min våtdräckt också, har bara 3mm, när det e lite kallare och det värmer kanoon

  • davids

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 12:55

    köp en jävla resa till egypten 3 veckor istället för de 4000 kr du skulle lagt på en torrdräkt eller skit i att kita på vintern i sverige.. Förstör ju hela grejen med sporten att behöva byta om hemma, slänga sig i vattnet köra full patte i 2 timmar max och sen slänga sig in i bilen och hem.. fy fan..

    Åk till nåt varmt ställe, alterativt ta en skid/bräd säsongssemester istället.

  • eddie

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 14:14

    Jag har en Pyro… men skulle hellre provat något annat märke. Kolla Musto…

  • gethighsports

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 15:57

    Svar till:


    Höst/vinter närmar sig ju tyvärr med stormsteg och en ny torris måste införskaffas. Vet att tråden varit uppe förr men hittar den inte nu. Har hört både positivt o negativt om OR:s Pyro. Annars så verkar utbudet vara ganska tunnt på torrdräkter ,nån som vet andra fabrikat tillgängliga inom gränsen (förutom Nisse P som jag inte är helt nöjd med).

    [/ QUOTE ]

    Föredrar Mystic, den andas bättre. Vi som kör med torrdräkt kanske blir hånade av killarna med våtdräkt men å andra sidan räknar vi med att kunna använda våra vitala del om 10 år

  • guran

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 16:05

    Pyro är skit! Viking Rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Speciellt från -85, eller nehe….

  • mrmille

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 16:58

    du kan prova min
    vi ses ju lite oftare =)

  • teda

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:12

    Har varit jäkligt nöjd me min pyro .. lägger ner kiten nu för ett tag o har en pyro till salu om någon är sugen på en lite billigare beg ..
    skicka mig ett mail isåfall.

  • biorno

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:14

    Fegis köp en ny våtdräkt !

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyro- nåt o ha.. ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.