Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyro- nåt o ha.. ?

  • gugge

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:20

    WORD!!!!

  • walle

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:25

    Svar till:


    köp en jävla resa till egypten 3 veckor istället för de 4000 kr du skulle lagt på en torrdräkt eller skit i att kita på vintern i sverige.. Förstör ju hela grejen med sporten att behöva byta om hemma, slänga sig i vattnet köra full patte i 2 timmar max och sen slänga sig in i bilen och hem.. fy fan..

    Åk till nåt varmt ställe, alterativt ta en skid/bräd säsongssemester istället.

    [/ QUOTE ]
    egentligen helt rätt men tyvärr får du inte en resa för 4000:-
    knappt en kväll på krogen ju!

    visst får du lätt en flygstol men man gör ju av med $$$$$$$$ på resan, så det billigaste alternativet e nog torris ändå tongue.gif

  • mrmille

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 21:43

    Svar till:


    köp en jävla resa till egypten 3 veckor istället för de 4000 kr du skulle lagt på en torrdräkt eller skit i att kita på vintern i sverige.. Förstör ju hela grejen med sporten att behöva byta om hemma, slänga sig i vattnet köra full patte i 2 timmar max och sen slänga sig in i bilen och hem.. fy fan..

    Åk till nåt varmt ställe, alterativt ta en skid/bräd säsongssemester istället.

    [/ QUOTE ]

    Det har du fan rätt i
    Snackar du med våra chefer och fixar semester så där en tre dagar i veckan då?
    För dom där tre veckorna på raken mitt i arbetssässong kan man nog glömma…

  • gethighsports

    Medlem
    20 augusti, 2005 vid 11:42

    Svar till:


    köp en jävla resa till egypten 3 veckor istället för de 4000 kr du skulle lagt på en torrdräkt eller skit i att kita på vintern i sverige.. Förstör ju hela grejen med sporten att behöva byta om hemma, slänga sig i vattnet köra full patte i 2 timmar max och sen slänga sig in i bilen och hem.. fy fan..

    Åk till nåt varmt ställe, alterativt ta en skid/bräd säsongssemester istället.

    [/ QUOTE ]

    Torrdräkten håller längre än en säsong så jämförelsen med en resa för 4000 är riktigt dålig. Men skulle jag få loss tre veckor så får du gärna tipsa om hur man fixar en resa på tre veckor för 4000.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 14:28

    Jag skulle kolla in Mystic’s Torrdräkt. Köpte en för att ha som ÅF demo och den ser väldigt fin ut. Jag + ett par andra ÅF säljer men det är On Top Sports i Malmö som har agenturen (http://www.ontopsports.com).

    dry2.jpg

    Kampanjpris 3995:- tills vidare…

    /Jonas
    http://www.airborn.se

  • davids

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 14:43

    Ta en sista minuten flygstol till Egypten. Min polare var där 3 veckor gjorde av med 5000 kr totalt med flygbiljetten och hon åkte runt typ halva egypten och “sight-seea(?)”. Hur mycket gör man av med egenltigen? Åk till Hurghada tex och satsa stenhårt på kiting istället för krogen så går det inte många kronor! Pyro känns lite som att köpa en epa traktor istället för bil bara för att man ska ha ett fordon. Eller boka en stuga hela säsongen på vallåsen.

    Bara min åsikt….Sen kan jag förstå att det kan vara svårt att få ledigt 3 veckor sådär, itne för mig dock. Beror ju på vilken bransch man är i, ellerhur?

  • mrmille

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 14:55

    Helt rätt davids!
    Fast det är rätt gött att vara ute och köra i kylan också, en del av sporten det med enligt min mening

    Mystic suiten verkar fin, men måste man inte ha skor på sig med den?

  • ollefax

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 10:58

    Svar till:


    Jag skulle kolla in Mystic’s Torrdräkt. Köpte en för att ha som ÅF demo och den ser väldigt fin ut. Jag + ett par andra ÅF säljer men det är On Top Sports i Malmö som har agenturen (http://www.ontopsports.com).

    dry2.jpg

    Kampanjpris 3995:- tills vidare…

    /Jonas
    http://www.airborn.se

    [/ QUOTE ]

    JBI – Jag köpte en sådan, trodde du såg den. Du kan ju kolla på den. Inte så mycket krimskrams som pyron, men den ska ju andas tydligen. Har inte provat den ordentligt, det har varit för varmt…

  • jbi

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 11:45

    schysst..får kolla in den.
    See ya

  • sidpiraya

    Medlem
    6 september, 2005 vid 08:12

    Pyron funkar absolut, men kollade in Mystic’s torrdräkt i går och den ser grymt nice ut, grymt välgjord.

    Om nån vill köpa en begagnad Pyro så har jag en 04 L till salu tänker byta till Mystic.

    /Michael

  • luuddee

    Medlem
    6 september, 2005 vid 12:42

    jäfla svi´kare

  • kitesweden

    Medlem
    6 september, 2005 vid 17:11

    Pyro info:
    http://www.kiteforum.com/phpbb/news_show.php?m_id=168
    Det finns idag 3 olika modeller

  • beckyjj

    Medlem
    6 september, 2005 vid 19:09

    vad kostar pyro lite?

  • kongos

    Medlem
    6 september, 2005 vid 22:09

    Det är nog fjärde gången jag måste laga min pyro nu.
    Först var det limningen till muddarna vid fötterna som släppte.
    Det ska bero på ett tillverknings fel på tidigare modeller.
    När jag skulle laga detta så limmade inte hela vägen, utan bara där det släppt, vilket jag ångrar nu.
    Sen var det runt halsen. Där ska den väl inte gå upp men det har den gjort.
    Nu har det gått upp runt ena foten igen, där jag inte limmade senast då.
    Sen läcker det in någon stans på högerarmen vet inte var men jag får undersöka det.

    Så någon TORR-dräkt är det väl inte men kör jag med underställ så märker jag knappt att jag är blöt eller känner att det är kallt. Ångrar lite att jag inte köpte en annan modell men den här får duga.
    Det som är bra med den är att jag slipper en massa osmidiga våtdräkter i olika storlekar också är den lätt att spola av, torkar fort gör den med.
    Synd bara att det är någon vindöggd klåpare som har limmat ihop min pyro.

    /E

  • eddie

    Medlem
    6 september, 2005 vid 22:15

    Pyro-hypen har lagt sig… skaffa en torris men kolla gärna ngt annat märke.
    Jag hade provat Musto… de gör världens bästa seglarkläder. Så varför skulle inte deras torrdräkter vara bra?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyro- nåt o ha.. ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.