Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyspunka minskar trycket

  • Pyspunka minskar trycket

    Publicerad av andyhill84 på 22 oktober, 2019 vid 18:07

    Det här inlägget gäller två frågor relaterade till en pyspunka jag har på min kite.
    Den första frågan gäller hur jag kan laga/få den lagad. Den andra frågan gäller flygegenskaperna hos en kite med för lite luft.

    Jag köpte en begagnad kite för drygt ett år sedan. Första gångerna jag testade den fungerade den utmärkt. Efter att jag under en session krachade den så tappade den luften. Jag tog ut blåsan, blåste upp den och lyckades lokalisera punkan. Det visade sig att en ventil hade släppt lite i kanten. Då de andra ventilerna också verkade sitta lite taskigt så limmade jag fast dem allesammans på nytt med liquisole.

    Efter detta så verkade allt bra under en session. Efter den sessionen så har dock kiten börjat tappa luft när jag använder den. Den tappar aldrig luften helt som den gjorde innan jag lagade den första gången. Det verkar som den bara släpper ut luft till trycket har sjunkit till en viss gräns.

    Jag har inte lyckats lokalisera var luften försvinner. Jag har tagit ut blåsan men kan inte se att den tappar luft någonstans. Jag har testat med att sänka ner segment av den i en hink med vatten för att se bubblor. Jag har dock inte sett några.
    Kan det vara så att det bara är under högt tryck som luften försvinner? Jag kan ju inte pumpa upp den till högt tryck när blåsan är utdragen.
    Hur skall jag kunna laga den eller går det att lämna in det nånstans?

    Jag undrar också vad det är för egenskaper man får hos en kite som är dåligt pumpad (lågt tryck). Kan det vara rimligt att fortsätta köra på den med det tryck den accepterar eller kan det leda till några risker eller försämrad prestanda?

    Tack på förhand
    Anders

    andyhill84 svarade 4 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyspunka minskar trycket

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.