Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Raceboard Progress

  • tomw

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 21:28

    ready for Paint.

  • skotten

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 19:00

    woo hoo!, supercool man, you really gotta show me how to do that someday.

  • skejtar_henke

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 21:39

    Du som är teknisk lagd tom. Borde in så stora fenor stopp upp faten liten. Jag har absolut ingen aning vad jag pratar om. Jag är bara nyfiken? Men det är klart man har ju stor fenor på en vindsurfingbräda och dom går ju fort dom med. Hur har du tänkt här?

  • bohm

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 21:46

    Är det inte lite mycket nose-rocker? Man varken svänger eller kör i chop med den, eller?

  • haze

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 08:20

    Du både svänger och kör i chop/vågor med en racebräda. Detta är ju ingen speedbräda utan en Courseracing bräda för PKRA.

  • tomw

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 19:03

    Tack för intresse och kommentar. Det är minst 50% av vad är rolig med bygget- att “share” och hör vad andra tycker.

    Nose rockern är mindre än vad experterna jag konsulterat med har rekommederat. Vad man kan undrar över är om jag har rätt “profile” på rockern. En våg brädan brukar har en större platt sektion och mer “hook” in nosen. Men jag tycker att det finns ingem mening på en kite driven bräda att ha detta hook. Men du har indentiferat precis var the magic ligger.

    Henke—lite för mycket torsdags öl?? Stora fenor= mindre kantning= mer drive och lyft. Jag bara går på det som “experter” i USA säger. Själv har jag NOLL erfarenhet- bara gör research. Min förhoppning är att Haze har lite framgång och bygger erfarehet och kan ge mig feedback till nästa bräda.

    Leve : the democratization of innovation

  • kiters_se

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 20:57

    @TomW 533501 wrote:

    ready for Paint.

    Ser bra ut!

    Hur många grader lutar fenorna?

    Peter

  • haze

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 21:12

    Sådan saker är hemliga saker Peter!! Sånt pratar man inte om!

  • kiters_se

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 22:54

    @Haze 533836 wrote:

    Sådan saker är hemliga saker Peter!! Sånt pratar man inte om!

    Tur att man inte tittar in på den 25 gradiga bloggen http://twboards.blogspot.com/ 😉

    Peter

  • skejtar_henke

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 08:59

    Nja inte full. Jag är bara ingen tekninker. Med andra ord är jag ödmjuk och nyfiken och undrade hur du har tänkt här?

  • tomw

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 12:10

    Haze- nothing is secret. 25 degrees is it.

    Open Innovation

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Raceboard Progress

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.