Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Raceboard ready

  • Raceboard ready

    Publicerad av tomw på 9 april, 2009 vid 23:34

    Here it is. Det är 0130 och jag är hyper stoked. Vilken bräda- lacken är som en grand piano.

    Haze- if you want it dude, better send me the address.

    marh svarade 15 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • haze

    Medlem
    9 april, 2009 vid 23:38

    I send you a mail later!Looking awsome!!!!!

  • tomw

    Medlem
    9 april, 2009 vid 23:44

    fler bilder

  • kiters_se

    Medlem
    10 april, 2009 vid 05:11
    TomW;539814 wrote:
    fler bilder

    Ser grymt fin ut Tom.

    Ser framemot att få raca mot dig Hasse 🙂

    Syns på havet!

    Peter

  • bohm

    Medlem
    10 april, 2009 vid 11:34

    ser bra ut.

    Var köper du pads någonstans? är det på metervara som du klipper till själv?

  • ziik

    Medlem
    10 april, 2009 vid 16:19

    Jag hade ju gissat på NSI. Men det är ju enbart baserat på val av stroppar samt mönstret i skummet. Så det kan mycket väl vara något annat.

  • yann

    Medlem
    10 april, 2009 vid 16:26
    bohm;539878 wrote:
    ser bra ut.

    Var köper du pads någonstans? är det på metervara som du klipper till själv?

    Det vill jag också veta!

  • tomw

    Medlem
    10 april, 2009 vid 18:20

    NSI = North Shore Industries in Hood River. Good people there that have good customer service.

    Man skära ut det med vasst kniv.

    Provade idag på näset med 14m2 kite. Den är klart snabbare än min Mako skinny, och den är snabb. Man måste håller brädan rätt platt och driva av fenorna. Tar höjd lätt.

    Tror jag ska sätta in några extra stropp inserts längre fram för bakfoten och några fram för att möjlggör att man kör med fram stropp bara i mitten.

    I att man ska inte kanta, behöver man inte ha framfoten så långt ut på kanten.

    Man har så mycket board-speed att man måste skota ut kiten så att den drivar framåt till vindkanten. Kräver helt annan kite flying och bräd skills. Man flög över våg swells bara av farten. Jag hade svårt att kontrollera allt med så mycket fart.

    Att jibba med den är skit svårt. Det kräver övning…

  • yeeah

    Medlem
    10 april, 2009 vid 19:55

    grymt snygg Tom!
    målat/lackat själv eller lämnat in till billackare?

  • bohm

    Medlem
    10 april, 2009 vid 20:04

    Att jipa tar ett tag att lära sig, men försök VARJE gång du ska vända så kommer det snart… jag lärde mig jippa på en vågbräda genom att tvinga mig att alltid försöka och inte fuska och stanna, vända brädan och sen upp igen.
    Ett knep är att ta ur bakre foten innan man initierar svängen. Sväng runt brädan och gör inte fotskiftet förrän du är hela vägen runt. Felet jag gjorde i början var att jag skiftade fotplacering för tidigt. Och böj på knäna, samt ta ett steg fram på brädan så att du har så mycket volym som möjligt under fötterna när du skiftar fotplacering.

  • kiters_se

    Medlem
    10 april, 2009 vid 20:32
    TomW;539918 wrote:
    NSI = North Shore Industries in Hood River. Good people there that have good customer service.

    Man skära ut det med vasst kniv.

    Provade idag på näset med 14m2 kite. Den är klart snabbare än min Mako skinny, och den är snabb. Man måste håller brädan rätt platt och driva av fenorna. Tar höjd lätt.

    Tror jag ska sätta in några extra stropp inserts längre fram för bakfoten och några fram för att möjlggör att man kör med fram stropp bara i mitten.

    I att man ska inte kanta, behöver man inte ha framfoten så långt ut på kanten.

    Man har så mycket board-speed att man måste skota ut kiten så att den drivar framåt till vindkanten. Kräver helt annan kite flying och bräd skills. Man flög över våg swells bara av farten. Jag hade svårt att kontrollera allt med så mycket fart.

    Att jibba med den är skit svårt. Det kräver övning…

    När jag pratade med Sven Anton han som designat min bräda. Nämnde han att det troligen räcker med två fenor, men det beror lite på brädans konstruktion. Men testa med två också.

    Om du alt Hasse kommer att täva så tror jag att man måste “slå” gå upp mog vinden för att vända brädan, annars förlorar man för mycket höjd. Jag hoppas få fart på min bräda i morgon.

    Ha det!

    Peter

  • marh

    Medlem
    10 april, 2009 vid 21:21

    Brädan är ett riktigt “up-wind” monster.. man får koncentrera sig för att tappa höjd. Fint bygge Tom!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Raceboard ready

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.