Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Råd om utrustning

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    6 augusti, 2012 vid 12:02

    Hej igen.
    Blev en slingshot rpm 10. Undrar lite vad för vindar jag kan hålla mig till som nybörjare, väger 57-58kg. Om det blåsar 8m/s med kastbyar på 11-13m/s är för starkt för mig väl?

  • oscar-olander

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 14:03

    8-11m/s borde gå, kan bli lite överriggat pga din låga vikt. 8 m/s jämn vind är ju perfekt annars!

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    6 augusti, 2012 vid 16:11

    okej, tackar för ett snabbt svar. Blir nog inte sandbergen, öland för mig imorgon. Nu står det vindbyar på upp till 15m/s.

  • lima-ko

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 20:09

    Med tiden kommer du bli bättre på att hålla emot/kontrollera kraften och även bättre på att skapa kraft genom att aktivt flyga draken, således kommer vindregistret öka för dig, åt båda håll.

    Det låter smart att ta det lite lugnt imorgon, har du nära till spotet kan du åka dit och kolla vad de som kör har för storlek och hur de kör, fråga hur de var riggade osv. Väger de uppåt ca 80 kg, flyger fram och/eller hoppar högt som fan och kör lika stora eller mindre kites än dig är det inte riktigt läge för dig att gå ut, men kör de 12-14 m kite bör det vara lugnt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Råd om utrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.