Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rädda Askimsbadet!

  • zo0

    Medlem
    5 april, 2007 vid 13:37

    ooh jävlar.. den där kan ju inte komma dit :O

  • superoskar

    Medlem
    5 april, 2007 vid 16:39

    kul å ha nått att hoppa över! =D

  • pepa

    Medlem
    5 april, 2007 vid 16:49

    Askim suger ju ändå.

  • nic

    Medlem
    5 april, 2007 vid 20:41

    Om det måste vara en brygga så är det ju faktiskt bättre där än på det gamla stället (fast den är lite stor…)

    Fatta jag fel eller skulle de tjonga ner lite ny sand? Det vore inte fel med lite mer strand. Kan man få be om några starka lampor för kväll/natt-sessions.

    Nån med redan belastad bakgrund kan väl vara vänlig och rycka de där man får i fejan från drivingrangen när man kör till Askim.

    nic

  • betbangan

    Medlem
    5 april, 2007 vid 22:02

    Jag tänker kedja fast mig och hungerstrejka framför bygget.
    Kommer det bli omöjligt med surf i viken sen? Politikerna måste ju veta att det ligger ett surfcenter där och att många använder viken för ändamålet. Va faan ska en brygga va bra till?? Den första blåste väl bort av en anledning. Nån som är välartikulerad kan väl skriva nåt till dem?

  • fesen

    Medlem
    5 april, 2007 vid 22:20

    När man läser lite vad dom skriver så verkar det som om dom åtminstone tänkt på ordet “vattensporter”. Men dom verkar inte förstått innebörden.

    Skulle som sagt varit fint med lite bra belysning…

  • skotten

    Medlem
    5 april, 2007 vid 22:34

    yeah I am sure “pretty lights” will be what your thinking as you are slammed into the pier hehheh…

  • pepa

    Medlem
    6 april, 2007 vid 00:39

    Saken är att kite absolut inte hör hemma i Askimsviken ändå. Alldeles för mycket badande där stora delar av året och eftersom viken är så långsmal måste vinden vara helt perfekt för att det inte ska bli livsfarligt att kajta där. Vindsurfing kan jag förstå men som kitestrand inbjuder den mest till tillbud.

  • zo0

    Medlem
    6 april, 2007 vid 14:42

    jaja pepä alla vet att den är riktigt smal.. o om vinden vrider lite suger det.. men endå skönt att ha något så nära eller?

  • pepa

    Medlem
    7 april, 2007 vid 01:06

    Frågan är om det är det när det bara funkar två gånger om året men folk försöker även när det är dåligt/farligt?

  • ermix

    Medlem
    7 april, 2007 vid 09:24

    @Pepä 374963 wrote:

    Frågan är om det är det när det bara funkar två gånger om året men folk försöker även när det är dåligt/farligt?

    Haha, nu överdriver du väll ändå lite 😉

  • _dave

    Medlem
    7 april, 2007 vid 14:16

    @Pepä 374796 wrote:

    Saken är att kite absolut inte hör hemma i Askimsviken ändå. Alldeles för mycket badande där stora delar av året och eftersom viken är så långsmal måste vinden vara helt perfekt för att det inte ska bli livsfarligt att kajta där. Vindsurfing kan jag förstå men som kitestrand inbjuder den mest till tillbud.

    You live in Varberg? I’d agree that askimsviken is a wast of time if you live there. I agree that it is a disaster when it is not blowing close to SW. The windsurfers don’t bother unless it is SW either. But the fact is that there are plenty of good days for those of us who don’t want to drive south. There are a few times a year when there are problems with swimmers, but we are talking about one month a year when it is hardly ever windy anyway.

    I think it is worth trying to save the bay.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rädda Askimsbadet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.