Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Raderna av vågsurfare i Apelviken…

  • Raderna av vågsurfare i Apelviken…

    Publicerad av rrd på 10 augusti, 2008 vid 17:30

    Kanske skulle vågsurfarna, är det skolor?, som ligger på rad mitt i viken skaffa någon färgglad hjälm eller väst så det inte blir någon dramatisk krock?

    Det är mycket svårt att se surfarna mitt i farleden pga vågorna.

    blabussen svarade 15 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • surfmeister

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 19:07

    Skulle vara fett bra, var idag mkt nära att segla över en stackare………usch. Tycker att de själva borde inse det lämpliga att synas lite mer!

  • kamaaina

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 07:16

    Kanske en flagga på huvudet….eller nu vet ja, en saftblandare.

  • blabussen

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 19:57

    det var ett gäng vågsurfare i läjet i söndags, men de drog sig inåt då det kom fler och fler windsurfare. Några av dem fick rätt sjysta åk.

    Var det några som lyckades fånga några vågor i apelviken? Jag undrar för jag har aldrig sett fånga en våg där och jag har en känsla av apelvikens vågsurf är ett stort skämt som sp har haipat upp för att sälja mer prylar.

  • surf-lord

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 22:35
    surfmeister;488840 wrote:
    Skulle vara fett bra, var idag mkt nära att segla över en stackare………usch. Tycker att de själva borde inse det lämpliga att synas lite mer!

    Du kanske skulle ha ett kohorn att tuta med retard! När en kitesurfare höll på att snudda en badande lipade alla, men när en 80-tals optimist-fjollåkare håller på att köra över någon så heter det “skyll dig själv hade du inte varit i vattnet hade det aldrig hänt”
    Låt för helvete alla som vill vara i vattnet ha kul gestapos.

  • woodleaflay

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 06:21

    @Surf Lord 489753 wrote:

    Du kanske skulle ha ett kohorn att tuta med retard! När en kitesurfare höll på att snudda en badande lipade alla, men när en 80-tals optimist-fjollåkare håller på att köra över någon så heter det “skyll dig själv hade du inte varit i vattnet hade det aldrig hänt”
    Låt för helvete alla som vill vara i vattnet ha kul gestapos.

    Det där var ju ett moget inlägg för att hjälpa till att skapa en trevlig och kul stämning på vattnet. Aloha!

  • usel

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 07:42

    Jag tror att bakgrunden till RRD’s ursprungliga inlägg var en diskussion på stranden samma dag om att det inte behövs så mycket för att någon av misstag skulle råka köra över en vågsurfare med fenan då de syns rätt dåligt.

    Det handlar inte om att några vill leka poliser etc utan snarare om att ingen vill orsaka en olycka. Tänk dig själv att råka bli träffad i huvudet av en fena som är knivvass och som kommer farande i en ca 25 knop…. Personligen hade jag gärna sett att alla vågsurfare som delar bryt med vindsurfare hade en hjälm i klar-färg tex röd eller gul för att underlätta upptäckt samt skydda huvudet.

    Men som vanligt handlar det ju om sunt förnuft…

  • kvabbso

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 07:52

    men det är väl som vanligt tyvärr så måste det hända en olyka innan någon reagerar. Det hade ju inte gjort något om man stannar till vid vågsurfar´n och talade om hur det ligger till. Och det gäller väl alla som inte har fattat vanligt sjövett

  • jonatan

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 10:43

    Skulle inte skada om alla vindsurfare också hade lysande hjälmar…

  • lovebug

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 11:02

    Tjoho, var precis nere en vecka i viken och seglade både Lejjet och viken och jag noterade också de glada vågisarna där ute men det kändes inte som att de inte syntes tillräckligt bra. I och för sig är jag sjukt långsam och tar det lugnt där ute men samtidigt seglar jag utan glasögon. Kanske att de var lite ivägen där de låg på rad men alla har ju rätt att vara ute och leka. Lejjet var dock helt asskönt (bättre än sex) trots lite tokig vinkel.

    Aloha, Jesper

  • blabussen

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:30

    @usel 489805 wrote:

    Personligen hade jag gärna sett att alla vågsurfare som delar bryt med vindsurfare hade en hjälm i klar-färg tex röd eller gul för att underlätta upptäckt samt skydda huvudet.

    eller kanske en sån orange cykelvimpel och en liten neon färgad helikopterkeps..

    De flest vågsurfarna ligger iaf och skvalpar där det inte går några direkta vågor, har aldrig sett någon där det faktiskt är vågor som är värda namnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Raderna av vågsurfare i Apelviken…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.