Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rågelund tisdag??

• Rågelund tisdag??

Publicerad av lance på 1 november, 2010 vid 16:04

Tja tänkte mig ner till Rågelund tisdag från 15-tiden. Någon mer där tro? Skall väl blåsa S som det ser ut nu. Kallt med min npx dräkt tror jag men inte redo att ställa grejorna på vinden än 🙂

Ses vi?

alohasurfer svarade 13 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • johnk

Medlem
    1 november, 2010 vid 20:16
    Lance;638108 wrote:
    Tja tänkte mig ner till Rågelund tisdag från 15-tiden. Någon mer där tro? Skall väl blåsa S som det ser ut nu. Kallt med min npx dräkt tror jag men inte redo att ställa grejorna på vinden än 🙂

Ses vi?

Varför inte torkelstorp, det är väl bättre på syd? I Lördags var det kanon iaf 🙂 Ska nog försöka komma ut tidigare innan det blir orange visserligen. Mindre regn då gissar jag, och mer plats.

• lance

Medlem
    1 november, 2010 vid 21:26

MMmm just bestämt mig för att ta Torkel eller Björkäng. Vill få ut max, hur är launchen på Torkel. Beskrivs som dålig enligt spotguide…

• johnk

Medlem
    1 november, 2010 vid 21:39

Det är en ganska liten gräsyta och har man långa linor får man gå ner i vattnet lite ibland, men det funkar. Trixigt att självlauncha tror jag fast har aldrig behövt testa.

• lance

Medlem
    2 november, 2010 vid 06:21

Nah, sydväst 10 m/s och uppehåll ser det ut som. Lutar åt Varberg och Björkäng. Rullar 15 från Gbg om funkar på jobbet. 🙂

• alohasurfer

Medlem
    2 november, 2010 vid 10:24

Jag kör Näsets badplats i Göteborg! Funkar skitbra på sydliga vindar, blåser rak onshore då!

• lance

Medlem
    2 november, 2010 vid 10:32

Det lät ju grymt kul aldrig testat där, hänger nog in där eller askim. Skall ju vrida till sv ju……
    Hur går det att självlaunga med ex. krok där?
    Ses någonstans… .)

• johnk

Medlem
    2 november, 2010 vid 11:05
    Lance;638173 wrote:
    Nah, sydväst 10 m/s och uppehåll ser det ut som. Lutar åt Varberg och Björkäng. Rullar 15 från Gbg om funkar på jobbet. 🙂

Var kollar du? Jag har kollat smhi och windfinder. Det är rak syd nu och regn. Det ska inte vrida till SV förrän vid 19 och då är det ju mörkt sen flera timmar.

• alohasurfer

Medlem
    2 november, 2010 vid 11:26

Enligt yr.no kommer den sydvästliga tidigare. Börjar till och med fundera på om Askim funkar när det blåser så starkt som det ska göra! vad tror ni?

• lance

Medlem
    2 november, 2010 vid 11:50

Jag är inne på askim nu…. 🙂 Svårt att bestämma sig men det blir ju mörkt så illa tidigt ju !!

Hoppas pka kl 15 direkt dit och kollar. Hoppas min bomnyckel passar ännu 🙂

• alohasurfer

Medlem
    2 november, 2010 vid 12:36

Sweet!! Jag kommer till Askim kl 16 senast, sen kan man köra till typ 17.15 innan det är bäcksvart! Näset går alldeles ypperligt att självlauncha Lance, inga problem! Enda nackdelen med Näset är att det kan kännas lite trångt precis i början innan man höjdat ut förbi bryggan. Som sagt, på raka sydliga eller lite sydost är det rak onshore där!

• lance

Medlem
    2 november, 2010 vid 14:50

Neh detta gick inte alls, är på Askim och vinden har inte vridit tillräckligt än för att vara värt att rigga för den timman som det nu bara blur. Jag bangar tyvärr ur, hoppas på att helgen kan bjuda på något istället 🙂 Väntat en halvtimma nu men det är bra byigt….

• alohasurfer

Medlem
    2 november, 2010 vid 17:51

Det gjorde du rätt i! Jag kom dit runt kl 16, riggade och launchade, var helt själv där, och det var så jäkla byigt med byar på säkert uppåt 17-18 sekundmeter att jag tappade kiten som flög iväg bort på fotbollsplan! Som tur var träffade den inget på vägen så den är hel 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rågelund tisdag??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.