• jester

    Medlem
    14 september, 2010 vid 06:10

    Ja, jag får den till 40 grader oxå… Helt oduglig är den inte, men är det mer än bara lite gräs så blir det nog svårt.

    Det intressanta är ju dock att den har en rake på så mycket som 40 grader. Man kanske skall köra året runt på sina sjögräsfenor egentligen? Mest för att slippa ändra trim osv så fort man hamnar på gräsfritt vatten. Sjögräsfenorna börjar ju bli riktigt bra numera…

  • tbsurf

    Medlem
    14 september, 2010 vid 06:44

    Curtis säljer den som weedfena, och det vet ju vi sen länge att det behövs mer än 40grader för att funka i sjögräs. Därför min slutsats att den är helt oduglig..

    Vilka weedfenor menar du är så bra att man klarar sej utan vanliga?

  • kinetic

    Medlem
    14 september, 2010 vid 06:57

    Ser mycket lik ut min “Speed-Weed” fena, dock så är 40 graders rake för lite, min fena har 40 grader den med o det är i minsta laget. Själv kan jag inte minnas när jag körde rak fena senast:grin:

  • tbsurf

    Medlem
    14 september, 2010 vid 07:02

    hahaha.. och där kom din lessacher fena igen
    hur många gånger har du skyltat med den här på konfen nu?
    😉

  • jester

    Medlem
    14 september, 2010 vid 07:10

    tb: det är bara att kolla på folks framfarter i Ankdammen. Både Black Diamond och Hurricane verkar fungera fint. Speciellt Hurricane verkar vara bra enligt dom som kör den

    Och förhoppningsvis kommer ju Boogie svarva ihop en bra oxå. Althin verkar ju ha hittat en riktigt bra oxå, osv.

  • budda

    Medlem
    14 september, 2010 vid 07:43
    tbsurf;631008 wrote:
    asså den där curtis fenan som det skrivs om nu är väl fan inte 50grader rake? visst är den bara 40? och alltså helt oduglig i sjögräs va?

    http://www.windsurfingfins.co.uk/prod5.asp?ID=286&offset=&prod_id=305&grpid=305&#prod_anchor

    http://www.facebook.com/pages/Margate-United-Kingdom/Windsurfingfinscouk/215063260774

    Om jag förstår texten rätt så är det en custom fena . Då kan man säkert rakea den 5gr till på bestallning

  • kinetic

    Medlem
    14 september, 2010 vid 07:52

    TB: 4-5 gånger?? Men håll med de är väldigt lika…O dessutom så har ju “Obelix” (Thomas Doeblin) kört över 45 knop med en “ny” Lessacher fena så helt snett ut är han nog inte den där Lessacher…

  • tbsurf

    Medlem
    14 september, 2010 vid 13:29

    Lugn David, jag kör också några av Wolfgangs fenor. Mitt pb är tex fortfarande satt med en lessacher 24. Men hade jag haft mina hurricane då hade jag nog kört lite fortare 😉

  • tbsurf

    Medlem
    14 september, 2010 vid 13:36

    Budda.. Tror jag hoppar att beställa custom från en som inte vet hur man mäter rake?

  • thomas-althin

    Medlem
    14 september, 2010 vid 14:08

    Yes är mycket nöjd med mina Mufins..
    Går som på räls, släpper Aldrig taget..

  • tbsurf

    Medlem
    15 september, 2010 vid 06:26

    Har bara sett mu-fins speedweed på bild, om det är den ni menar?
    Tycker det är kul att stora fentillverkare börjar göra fenor som funkar för oss. Suger att vänta på respons från hurricane mfl..

  • faster

    Medlem
    15 september, 2010 vid 21:05

    Ni har aldrig funderat på om det har att göra med om vem som seglar istället för att stirra er blind på att hela tiden att en viss person har ett visst fabrikat????????????

  • tbsurf

    Medlem
    16 september, 2010 vid 15:21

    fan Robban vart ska vi tjata om fenor om vi inte får göra det här på speed/slalom forumet? 🙂

  • kinabalu

    Medlem
    19 september, 2010 vid 21:15

    Vad tror ni på för max rake då?

    Håller just nu på att bygga om en gammal Choco Weed 24 (japp det är din gamla fena TB). Har slipat ner basen så att den går att vinkla mer i boxen och tänkte borra nya hål, med mer vinkel för fenskruvarna (tack för tipset Petter!). Frågan är hur mycket rake man vågar köra? Är det 45 som gäller eller ska man testa upp till 50 grader?

  • tbsurf

    Medlem
    20 september, 2010 vid 07:21

    Anders, jag tyckte att de flesta önska sej några grader mer än 45 sist..
    Såg att Mick stod och fila om sin hurricane 22 för att tilta den några grader extra i boxen med lysande resultat 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.