• p-malmkvist

    Medlem
    20 september, 2010 vid 07:37

    Jo kinabalu!! Om du sätter rake till 45-46 grader så blir det bra på slören men den kan fortfarande samla gräs på kryssen(får chop-hoppa lite). Med 50+ grader på den mjuka fenan så tror jag du får otroligt dåligt lyft..
    Vill du få bättre lyft så skulle jag fräsa av framkanten av fenboxen så fenan kan monteras så långt fram som möjligt (blir iof mer jobb med fenskruvarnas muttrar etc)..

  • tbsurf

    Medlem
    30 september, 2010 vid 10:45

    Som vanligt är det helt dött på den här fronten, verkar som alla går och drömmer om att en dag få använda sina raka slalomfenor.. 😉

    Sist jag var på haga bestämde jag mej för att nästa gång jag åker ner ha en gräsfena med mer rake än 45grader. Så jäkla frustrerande när inte ens vanliga 45 funkar..

    Vet att det pågår en del utveckling och testning av nya fenor men jag har varken hört eller sett något av intresse, så nu har jag messat en del med min kompis Wolfgang Lessacher och berättat om förutsättningarna i dammen. PMa vid intresse så kan jag visa hur han funderar

  • jester

    Medlem
    30 september, 2010 vid 10:55

    På dom flesta ställen fungerar det ju faktiskt med en fena som “bara” har 45 grader. Tom första generationen Choco weed speed med bara 42 grader löste ju sjögräsproblemet bra… Men självklart är 45 grader bättre

  • pugge

    Medlem
    30 september, 2010 vid 15:01

    Mina Choco Weed Speed 2 fenor är kanon!! 45 grader framflyttad så långt det går och bättre ytfinish. Satte pb på nästan allt senast samtidigt som jag kunde ta grym höjd!!

  • faster

    Medlem
    30 september, 2010 vid 21:35

    TB! sist du var på Haga bestämde du ju att börja segla våg ist!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.