Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rally i vågor

  • Rally i vågor

    Publicerad av larssa på 15 december, 2010 vid 10:08

    Är det någon som har kört Rallyn ett tag nu o kan säga hur den är i vågor?
    Är det bästa SS-kiten för vågor?
    Har RPM idag, men funderar på att byta/köpa till 6 o 8 i Rally

    lasurf svarade 13 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • djevulen

    Medlem
    15 december, 2010 vid 17:16

    Hello mannen,blir det någon kiteresa för dig i det närmaste?
    Vi har en 8 som du isåfall kan ta med dig,den ligger hos Anders i landskrona,bara du inte åker mellan den 13 januari till den 27 jan för då följer den med mig till Bali

  • hbgkitare

    Medlem
    16 december, 2010 vid 08:04

    Hahaha, Larssa skall till Lalandia men vet inte om han kallar det för en kiteresa!

  • larssa

    Medlem
    16 december, 2010 vid 09:14

    Ha ha ja det e sant som Marcus skriver, men det blir resa av till våren. Är sugen på att skaffa Rally i 8 o kanske 6, men vill gärna veta om det e rätt kite för vågor?

    Förhoppningsvis har jag redan köpt kites till våren, men om inte annars så lånar jag gärna en 8 o testar Mathias. Fan va gött med Bali =)

  • jaca

    Medlem
    16 december, 2010 vid 12:30

    Hello Larssa

    Jag har kört min Rally 10 ett tag nu och har inte hunnit med några gigantisla vågor men väl runt 1-1½ meters. Rallyn gör sitt jobb bra och jag uppskattar att man kan downloopa den på en femöring och att den är snabb i loopen. Det är bra drag, men den går att “ställa” så att man kan surfa på “riktigt” också…
    Nu har det blivit ett par pass med snowboard och kan bara säga att den funkar fint där också. Snabb i downlooparna är kalas när man “gippar” i snön för man får bra fart genom hela “gippen” (säger man gipp när man snökajtar också?).
    Jag är helnöjd med min Rally 10 och skulle jag komplettera med en mindre så hade jag nog satsat på en sexa! Tror alltså att en 10&6 combo är bättre än 8&6. Men du kanske har nåt annat större än 8 redan nu?

  • larssa

    Medlem
    16 december, 2010 vid 20:24

    Tackar för svaret. Låter som en bra kite och ja jag har en 12:a RPM också, men den tänkte jag behålla. Är det fler som kört både RPM o Rally i vågor och kan jämföra?

  • lafleur

    Medlem
    19 december, 2010 vid 03:14
    Larssa;642359 wrote:
    Tackar för svaret. Låter som en bra kite och ja jag har en 12:a RPM också, men den tänkte jag behålla. Är det fler som kört både RPM o Rally i vågor och kan jämföra?

    Grym kite for vagor! Sjukt snabb och bra tryck!

    Har kort den i Rio i nagra manader nu! Rekommenderar den starkt!

    Isak

  • zeke

    Medlem
    19 december, 2010 vid 15:36

    Även om RPM en är rapp i svängarna så är rally n snabbare (bättre i vågor). Du kan släppa mer kraft (resp dito skota) med rallyn.
    Den är dessutom roligare att lattja med.
    Ring mig
    0705463115
    Hils
    Jens

  • lasurf

    Medlem
    25 december, 2010 vid 11:11
    Larssa;642217 wrote:
    Är det någon som har kört Rallyn ett tag nu o kan säga hur den är i vågor?
    Är det bästa SS-kiten för vågor?
    Har RPM idag, men funderar på att byta/köpa till 6 o 8 i Rally

    [ame=”http://vimeo.com/18127250″]2011 Rally Tech on Vimeo[/ame]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rally i vågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.