Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rangsta brygga i morgon 13/10

  • zoffe

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 12:12

    var är det ?

  • bjornen

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 12:22
  • johan_gbg

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 13:57

    Lite långt men jag kanske kommer

  • fastforward

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 14:31

    Blir nog ekerö för min del – det där nya störstaseglet jag precis beställt (men inte fått) hade dock suttit som en smäck nu…

  • bjornen

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 14:44
    fastforward wrote:
    Blir nog ekerö för min del – det där nya störstaseglet jag precis beställt (men inte fått) hade dock suttit som en smäck nu…

    Hade tänkt prova rastaholm någon gång, men undra om det blåser bra där i morgon ?

  • bjornen

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 06:30

    Vart seglar ni idag i Sthlm ?

  • per-j

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 06:44

    Rangsta borde vara bra fungerar ju på V samt NV,
    i eft NV fungerar även Erstaviken Tyresö.
    För mig är Erstan närmare men Rangsta troligen bättre
    för de som Ej varit på Rangsta finns en liten strand till
    höger om berget (genom det höga gräset).
    Rangsta ligger 5 km söder om Fituna nästa mittemot
    vindsnurran.

    Per

  • bjornen

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 07:03

    Jag åker till rangsta kl 10-11 Kul om någon mer dyker upp

  • kinetic

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 07:06

    Hm…ser ju inte ut o blåsa mycket idag, dessutom kyligt värre…Rangsta har jag varit vid flera gånger men aldrig surfat där då stället ser perfekt ut för att ha sönder sin utrustning på (redan innan man kommit i vattnet). För min del hoppas jag på vind till nästa helg så man kan dra ner till skåne igen…

  • getwet

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 11:18
    kinetic wrote:
    Hm…ser ju inte ut o blåsa mycket idag, dessutom kyligt värre…Rangsta har jag varit vid flera gånger men aldrig surfat där då stället ser perfekt ut för att ha sönder sin utrustning på (redan innan man kommit i vattnet). För min del hoppas jag på vind till nästa helg så man kan dra ner till skåne igen…

    Nej nej nej, Rangsta är perfekt om man går i vid rätt ställe, men det flesta går i på fel strand. Om du mittemot båtklubbens hus går ned på den lilla gräsängen så kommer du rakt ned på en söderhavsliknande sandstrand. Där är det bara att lägga i och sticka ut på NV helt utan riskt för sten och skav som det är vid det andra stället. Ett av de bästa ställena på NV i Sthlm.

  • diil

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 12:20

    Jag har varit där men aldrig seglat pga fet bomkörning. Men nästa NV kanske det blir av. Get Wet, se bild, korrekt? /D

  • fastforward

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 14:40

    Precis hemkommen från Närlundabadet på Ekerö med ett leende på läpparna. 🙂

    Fick 1 timmes planing i sol på superplatt vatten med 8.3 och 2 timmar med planing från och till. Ett större segel hade varit trevligt att ta till, men men…

  • getwet

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 16:03

    Nix, här är det som man kommer i utan sten och djävelskap. Enbart sand!

  • kinetic

    Medlem
    14 oktober, 2006 vid 18:29

    Getwet: Kan man köra fram med bilen till “Söderhavet” eller måste man parkera borta vid vändplan o kånka resten?

  • getwet

    Medlem
    15 oktober, 2006 vid 05:42

    Jag brukar lasta av framför klubbstugan, sedan parkera nere på parkeringen (där båtuppläggningen är). Då blir det inte långt att bära. Har talat med båtklubben och det finns ett avtal mellan kommunen och båtklubben att vem som helst får parkera nere på båtklubbsområdet, eftersom det är en kommunal badplats borta vid bryggorna. (den nedre av pilarna på översiktsbilden)

    Markerat in P platsen här med den lilla bruna plutten….och de två pluttarna är också en p-plats vi kan använda.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rangsta brygga i morgon 13/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.