Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rangsta frågor

  • Rangsta frågor

    Publicerad av malteaserr på 15 september, 2007 vid 01:01

    Tja,

    NV i stockholm är ju ett dilemma.

    Funderar på Rangsta brygga i dag Lördag. Är det någon som känner till det stället bra?

    Det ser ut som att det är långgrunt nära lilla ön. Vore kanon att brassa på där och träna trick och jippar.

    Var är själva spotten också?

    Hur är det med grynnor och annat elände för oss surfare?

    /M

    pete svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fastlandsguten

    Medlem
    15 september, 2007 vid 04:55

    Det är djupt där och man bottnar inte någonstans i Rangsta.
    Väst är tyvärr inte den bästa riktningen. Ta dig ut till kärringviken vid Torö istället om du ska träna, tror jag är bättre. hälsar Peter

  • lars_e

    Medlem
    15 september, 2007 vid 06:29

    Jag funderar starkt på Rangsta idag också, om det inte blir för rakt västlig vind. Har bara varit och tittat i Rangsta en gång men tyckte det såg bra ut på nordväst.
    Själva spotten är där du markerat, finns en liten sandstrand där.
    /Lars

  • bjornen

    Medlem
    15 september, 2007 vid 07:58

    @malteaserr 415071 wrote:

    Tja,

    NV i stockholm är ju ett dilemma.

    Funderar på Rangsta brygga i dag Lördag. Är det någon som känner till det stället bra?

    Det ser ut som att det är långgrunt nära lilla ön. Vore kanon att brassa på där och träna trick och jippar.

    Var är själva spotten också?

    Hur är det med grynnor och annat elände för oss surfare?

    /M

    Rangsta är riktigt bra på NV bara det inte vrider för mycket mot V. Det fnns inga grynnor som jag vet oftast så bränner man rakt över till första udden, vill man köra länge repor så rekomenderar jag att man kryssar ovanför den lilla ön så kan man bränna ända till andra sidan. Tror inte det är långgrunt men det blir lite plattare vatten bakom ön där det förmodligen går att träna trick annars så är det vågor som går att hoppa om man kan det. Här är en bild var du ska gå i http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=28861&d=1188291788 och en bild på lite action där.

    //Björn

  • _frippe_

    Medlem
    15 september, 2007 vid 08:12

    Jag funderar på att testa Rangsta (för första gången) i eftermiddag. Jag tycker det borde blåsa mer där än t ex Rasta/Ekerö… Får man sällskap om man kommer köra vid Rangsta på eftermiddagen?

  • malteaserr

    Medlem
    15 september, 2007 vid 10:38

    ah tack för alla svar!

    jag vaknade nyss…utmattad av veckans deadlines på jobbet, gårdagens surf, och några drinkar igår.

    kan inte riktigt bestämma mig vart det blir idag, men rangsta ligger ju på topp…

    cheers!

  • bjornen

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:53

    Någon som fortfarande funderar på att åka till Rangsta ? Jag lurar lite på att åka men har inte rikigt bestämt mig än.

    //Björn

  • pete

    Medlem
    16 september, 2007 vid 16:49

    Var på Rangsta lördag mellan kl 15-18. Det var nog väl mycket väst för att det skulle vara optimalt (Landsort sa 300°; ibland var det svårt att höjda över udden). Växlande vindstyrka, körde 5.7 varierande från gupp till kraftigt överriggad. Har inte varit där på säkert 15 år, men det var rätt trevligt att gå i (sand), grundfritt och riggning på gräs. Återkommer säkert dit på mer NNV. Finns potential för rätt skojiga hoppvågor som Bjornens bild visar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rangsta frågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.