Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ranka plattvattenspot utomlands

  • Ranka plattvattenspot utomlands

    Publicerad av surfmad på 12 februari, 2006 vid 06:33

    Nu börjar bli dags för att tänka på vart att åka i maj.
    Boards hade nyligen rankat några ställen, dock vindmässigt.

    För mig är det dock även viktigt med andra faktorer såsom lätttillgänglighet (lätt att ta sig till spotet utan hyra bil eller dyr flygbiljett), möjlighet att åka dit på sista-minuten (vill inte förboka resa utan kollat vindprognos) etc.

    Jag har kollat lite ställen på bl.a. Steffo som skulle kunna passa mig och min plånbok (precis grejat vattenstart men törs inte med vågor än så länge)

    1. Rhodos – Prasonisi
    2. Karpathos – Chicken Bay
    3. Rhodos – Surfers paradise
    4. Kos -Kefalos
    5. Naxos – ?
    6. Lefkas – Vassiliki dyrt?bil?
    7. Egypten – ?
    8. Lanzarote – ?
    9. Fuerteventura – Rene Egli (har varit på redan)
    10. Naxos – Golden beach (har varit på redan)

    Tacksam om ni kan bjuda på fler spot eller förslag på ranking.

    jakob_s svarade 18 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • getwet

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 09:43

    Jag skulle faktiskt vilja lägga ett litet udda förslag till de ställen som du noterat, Haga Park…..nu skojar jag inte, kanske inte lika exotiskt:smile: men fantastiskt bra för en som behöver träna en skvätt till på att vattenstarta, gippa mm. Långgrunt, jättefin sjöbris i maj, kanonklubbhus, massor med surfare runtomkring och det finns både billigt och bra boende i området.

    Förutom det så tror jag inte Fuerteventura är sådär jättebra för en som precis lärt sig vattenstarta. Vid Corralejo är det vågor, ibland stort. Sotavento frånlandsvind…..De övriga ställena har jag inte varit på så tyvärr kan det inte bli något uttalande.

  • jakob_s

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 12:09

    Egypten.. mer exakt Dahab och El Tur !

    Väldigt omväxlande spot. Grund Nybörjarlagun, Speedplatt och Vågor finns att hitta på båda spot.

    El Tur (Fun-systems) http://www.fun-system.com/eltur/e_eltur.htm
    Dahab (club-mistral) http://www.club-mistral.com/en/destinations/home/2/genInfo

  • jakob_s

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 12:35

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ranka plattvattenspot utomlands

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.