Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport från dagens snösurf på Baggensfjärden

  • Rapport från dagens snösurf på Baggensfjärden

    Publicerad av jps på 23 februari, 2007 vid 17:26

    Myyys. Bra snö. Rätt OK vind. Fin is. Två timmars snösurfande 🙂

    Ingen annan där tyvärr. Därav inga bilder men jag skickar med lite GPS info om någon är intresserad. Isläget var lite tveksamt med öppet vatten strax söder om båtklubben. Där jag körde var det dock OK. Åtminstone plurrade jag inte 😉

    Det blir nog lite mer åkande i helgen på samma plats.

    Skulle ev kunna ta med en bräda till om någon vill testa. (det enda som behövs mer är std mastfot, längare, bom o segel) Min första skapelse skulle förresten kunna vara till salu om någon är intresserad men inte orkar bygga en själv.

    jesse svarade 17 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • boman

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 17:48

    Hej, hur tror du den funkar i pudersnö? vi har fått ca 40 cm här i Norrtälje och det vore ju grymt om den funkar även i lössnö, brädan är ju ganka smal..
    Vad hade du för segel size idag, blåste väl inte mycket?
    mvh
    Boman

  • jps

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 18:34

    40 cm puder är nog en liten utmaning för dessa skapelser. Det kanske funkar med Monoskin som är min bredaste bräda men det är tveksamt. Å andra sidan kan det funka om isen är riktigt bra under och snön är riktigt lätt. man vet inte förrän man provat.

    Det som inte funkar alls bra är tjock och blöt snö. Då får det vara bredaste brädan och massvis med vind annars är det kört. Bra motion är det dock 😉

    Till övriga frågor.

    Idag blåste det runt 4-7 m/s lite byigt. Jag körde med 5.0 som kanske var lite litet ibland men helt tillräckligt när det blåste på lite. Då väger jag bara 65 kg iofs.

  • boman

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 19:35

    ok, snön här är just nu riktigt lätt som fjun, en kuling så blåser det bort.
    Jag ser fram mot mer rapporter från dig gärna med lite action bilder eller varför inte en film 😉

    Jag känner ett visst habegär…

  • jps

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 20:06

    Det är ju för få som pysslar med detta. Svårt att filma sig själv 😉

    Kul är det i alla fall. Att bygga en bräda är inte så knepigt heller. Tar ett par, tre, fem timmar kanske. Det svåraste är att fundera ut hur man vill ha det. Sedan är det bara att ösa på. Just nu har jag en förkärlek för bredare brädor eftersom de funkar bättre i djup snö. Är det däremot skare så fungerar vad som helst. Då är nog smalare brädor tom bättre (läs går fortare!)

  • jesse

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 21:00

    Kul att du fick köra idag JPS!
    Jag ska ut med min Pirate i morgon på Ekoln Uppsala. Ska prova köra med GPS och se hur fort den kan gå. Tippar på 20-25 knop.

    Någon mer som ska ut i Uppsala?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport från dagens snösurf på Baggensfjärden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.