Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rapport från varberg?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 oktober, 2001 vid 19:19

    Ingen vind men ett djävla drag nu i kväll. På oskars

  • watertouch

    Medlem
    14 oktober, 2001 vid 17:47

    Alla föredrag var inställda + vindstilla… Vinden kan man ju inte göra mycket åt, men att föredragen, som skulle vara backup i brist på vind, inte blev av var riktigt illa…

    /O.

  • frank

    Medlem
    14 oktober, 2001 vid 18:23

    en flopp alltså, kanske tur att man inte åkte dit iallafall

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2001 vid 18:44

    varför var de inställda?

  • watertouch

    Medlem
    14 oktober, 2001 vid 19:37

    föredragshållarna kunde/orkade inte komma…

    /O.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 14:25

    Jag tror inte någon på plats upplevde helgen i Varberg som en flopp. Utom möjligtvis det faktum att det var den plattaste apelvik som skådats sedan jesus gick i kortbyxor. Handlarna var där, 2001 års grejjor var där och eftersom 100 biljetter till Oscars på kvällen tog slut var surfarna där oxå.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 14:33

    Jag var där och upplevde det minsann som en flopp! Att vädret svek kan ingen göra nåt åt, men att alla föredrag var inställda bortsett från tre av återförsäljarnas är mycket blekt. Åtminstonde hade jag förväntat mig mer av helgen än en fest på Oscars!

  • aerial-arnie

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 15:39

    tja ingen vind ingen föredrag bla bla bla. Då får man ju göra det roligt för sig själva. Och dem flesta lyckades helt o hållet med gratis mat på majas o sen fet fest på oskars. Det var skåne gänget med sina “punggrepp” (fråga kläpperna vad det är!!) och raggningserfarenhet (alla blev dumpade på slutet!!) som regerade, självklart.

    No party is a real party without us!!

    holländare, som har blivit local på lomma stranden, kallat oftast för den “snurrande” holländare

  • s

    Medlem
    16 oktober, 2001 vid 07:14

    Jo, vinden uteblev och vi vet att föredragen blev inställda!
    Och ingen sörjer det mer än vi i VVK!

    Att Tomas Persson inte kom hade vi på känn, det var en liten chansning som inte gick hem. Han var fortfarande i Kina. Han skulle kommit hem men om det var något strul och han var tvungen att stanna någon dag ytterligare så var det kört för vår del – och så blev det.
    Vi försökte ha Hans Wallén i back-up men han var uppbokat med annat så han hann inte förbereda sig.

    Att de andra föredragen försvann var faktiskt inte något som vi kunde göra något åt (förutom möjligen det faktum att vi inte fick de som lovade att komma att skriva på ett bindande papper med ett hot om att vi skulle stämma dem om de inte dök upp).
    De blev intällda av olika orsaker, en orkade inte, en fick scenskräck, en bangade bara… Och vad kan vi i klubben göra när vi får dessa besked tre dagar innan? Vi försökte fixa back-up på dessa tre dagar men det gick inte så bra. Ingen kan hoppa in med så kort varsel.

    Bland utställarna hade alla utom Megascene föredrag. Megascenes föredrag uteblev eftersom att Jocke som har hand om vindsurfingen blev far till en dotter två dagar innan helgen – vi gratulerar och beundras av att han överhuvudtaget kunde slita sig från sin dotter.

    Vi beklagar att det blev som det blev!
    Vi kan bara säga att vi verkligen försökte!!!
    Men vi kan också konstatera att det finns de som inte vill sprida sporten och det roliga med den lika mycket som vi vill.

    Vi kan ju föröka locka med mer pengar till föredragshållarna, men det har vi i en ideel förening inte råd med. Vi måste kunna lita på att de som säger att de ställer upp gör det.

    Och vi tycker att det är tråkigt om de som kom upplevde det som en flopp. Vi vet att inte alla gjorde det men kan också förstå att vissa gjorde det.
    Det enda vi kan göra nu i efterhand är att lova att vi skall jobba för att det skall genomföras enligt planerna nästa år. För vi hoppas att kunna göra denna testhelg i samband med SM till en tradition. Vi kommer att jobba för att detta evenemanget skall växa under de kommande åren! Och vi vet att utställarna under helgen vill detsamma. De var nöjda med tillströmningen och uppmärksamheten under helgen.
    Eller ännu bättre inför nästkommande år – det kommer vind så vi verkligen får testa alla prylar ordentligt.

    Vad hände annars då, förutom det tråkiga att det inte blev mer än tre föredrag?
    Under fredagen seglade vi! Vi testade större freeride och freestylebrädor från Lorch och Drops samt segel från Ezzy och Tushingham. Det var riktigt kul! Och intressant att känna på andra saker än man är van vid. Tushingham har vi inte sett i viken på tio år tror jag. Och de nya Ezzyseglen var de absolut mest välbyggda och lättaste(!) segel jag sett.

    Under lördagen var det mycket folk som kollade och klämde på nyheterna. Vi i VVK sålde korv och dricka till alla och vi hade ständigt surfvideo rullande.
    Utställarna hade föredrag om sina prylar, de var välbesökta.
    Under kvällen partades det loss ordentligt, först en Thailändsk och mycket god buffé på Majas café sedan mycket alkohol på Oscars.

    Söndagen var mycket stilla, total bleke! Och vi var också lugna efter lördagkvällen… Det var otroligt vackert väder – det fanns egentligen inget att klaga på förutom att Apelviken var så platt som vi aldrig någonsin sett den.

    Kommande helger hoppas vi på vind, dels är det reservhelger för SM men också för att utställarna lovat komma med testprylarna igen om vinden skulle behaga att komma. Det ser vi fram emot.

    Personligen hade jag mycket roligt under helgen.
    Och jag hoppas att jag eller någon annan har ork att dra i detta nästa år också – för det är jäkla mycket jobb att få ihop det.

    Staffan i VVK
    (Initiativtagare till testhelgen och föredragen)

    Blåser det?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2001 vid 08:03

    idén var ju väldigt bra, tråkigt att det inte blev som ni tänkt..

  • ola-h

    Medlem
    16 oktober, 2001 vid 19:35

    Jag håller med inläggaren nedan. Det var en riktigt bra ide och ni hade otur. Jag var själv nere och tittade lite på utställningarna med MIN nyfödde son (Varbergs BB, torsdag 11 oktober, 06.41).

    Själv har jag ett föredrag om rockerkurvor och krökning i bakfickan om det behövs lite teoretiska grejor någon gång…

    Jobba på och låt er inte nedslås av detta lilla bakslag.

    Ola H.

  • voodoo

    Medlem
    16 oktober, 2001 vid 19:59

    Låter skoj Ola, men krökningen låter det som dom små liven grejar rätt bra ändå !!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2001 vid 21:55

    En applåd för att det fortfarande överhuvudtaget finns initiativtagare!

    För Sverige i vinden!

    Surf on!
    Hanna

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rapport från varberg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.