Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Långfredag från Onshore heaven

  • Rapport Långfredag från Onshore heaven

    Publicerad av erik_f på 6 april, 2012 vid 18:54

    Som kontrast till alla Maui rapporter kommer en från surfsveriges Onshore Heaven, Lejet. Långfredag o allt tänkte jag att det skulle vara lite mer folk, men icke, 2 vindsurfare o 5 kitare på vattnet.

    Förhållandena kanske inte inbjöd till att avboka påsknubben: 5 grader i luften och 3 i vattnet, Sydväst 10-12 m/s, 90.00 graders vinkelrät onshore, att höjda påminner om amerikansk fotboll, man för vara taggad som en nyutexad navy seal för att inte tappa höjd o hamna inne vid dyn o fågelskitön. Men efter mycket möda o bicepsmjölksyra kommer belöningen å man lyckas ta sig upp till piren och plocka en våg, allt slit värt!

    Var precis ute o skulle ta in brädan o ser att snön vräker ner, känns långt till Maui.

    /Erik

    rrd svarade 12 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lars_k

    Medlem
    7 april, 2012 vid 05:43

    Gött med påsksurf! Vi var 4 pers i Åsa. 4.7, 2 grader och regn. Fint som fläsk mao!

  • sinker

    Medlem
    7 april, 2012 vid 09:08

    Snacka om verkligheten! Härlig beskrivning av den samma.
    /sinker

  • rrd

    Medlem
    9 april, 2012 vid 17:39

    Som “den andra vindsurfaren” så upplevde jag en riktigt fin förmiddag med optimal vindstyrka för 4.7 och lätt att ta höjd och fånga dom halvstora vågorna vid piren. Att kunna surfa i så låg temperatur som knappt 4 grader en långfredag i Lejet kändes så bra.

    Onshoreridning med sin charm, i kontrast till dagens choppiga frontside i sydlig kuling med 4.7 i viken. Fler surfare ute och ett mer påtagligt regn. Men några långa välformade vågor som jag lyckades fånga tillräckligt långt ut för att följa hela hela vägen in räddade dagens surf.

    I betraktarens öga…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Långfredag från Onshore heaven

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.