Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Rapport, Rullsand

  • Rapport, Rullsand

    Publicerad av _frippe_ på 6 augusti, 2008 vid 12:10

    Som jag skrev i tidigare inlägg började dagen med att jag lyckades trycka hängselekroken rätt in i brädan. Men efter en snabblagning på stranden kom jag ut igen och körde 5.0 med bra tryck. Vågorna var OK, ca 1,5 meter och vinkeln var någonstans mellan cross on och ren side. Jag körde ca en timme och stack sedan in och vilade. Tyvärr dog dock vinden rejält nu och jag blev därför kvar på land i ca två timmar innan jag stack ut igen.

    Straxt efter 18 gick jag ut med 5.7 men inte ens det räckte vid brytet och innanför utan man fick guppa omkring. Jag hade problem att hitta vågor och den lätta vinden gjorde det inte lättare. Efterhand ökade dock vinden och senare på kvällen var vi bara tre stycken kvar på vattnet. Vi fick då någon timme med riktigt bra segling. Fortfarande lätt vind men tillräckligt, och de största vågorna var uppåt 2.5 meter. När man timade rätt på invägen blev man väl belönad. Man kunde lägga en eller två frontsidesvängar och sedan skära tillbaka backside och vänta en stund för att återigen lägga några frontsidesvängar. Den bästa repan skrapade jag nog ihop en åtta-tio svängar. En riktigt bra dag som avslutades vid halv nio, sen var det bara 16 mils bilresa hem…

    Mer…

    _frippe_ svarade 15 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Rapport, Rullsand

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.