Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapporter från dagens stormsurf Östra Svealand !?

  • Rapporter från dagens stormsurf Östra Svealand !?

    Publicerad av anonym-anvandare på 1 november, 2001 vid 13:14

    Hej har gick det för er andra surfare i stormen idag? Någon som var ute på östersjön? Måste varit brutalt, inget segel litet nog? Grymma vågor? /Nyfiken.

    Seglade själv insjö öppen för Nordan. Bra val en sådan här dag med stormbyar att ha land runt omkring sig om det skulle gå åt helvete.

    Kom ned till vattnet kl 10.30. Då piskade stormbyarna in o det blev till att hålla hårt i prylarna för att de inte skulle blåsa bort. Efter en stund kom en öppning mellan stormbyarna o man kunde ge sig ut på 4,5 an!!! Den kraftigt byiga o varierande vinden gjorde seglingen tuff men samtidigt utmanande o spännande. I byarna toooköverriggad!! Kylan bet i händerna o armarna tog snabbt slut i brutalsurfen varför seglinen blev kort o avslutade mycket nöjd redan vid 12.00.

    En sådan här dag missar man helt enkelt inte!!!!!YES!!! Något att minnas i vinter….sällan som man fått mer vind, En episk dag som ingen borde ha missat!

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surferic

    Medlem
    6 november, 2001 vid 22:13

    Jag körde hem från Varberg där det på onsdagen i Läjet var hellt sjukt med vind, efter 2 timmars segling GICK det inte längre att segla. Alla stod till slut på land och bara garvade.
    Men nu till torsdagen hemma i Rullsand, norra Uppland. Jag försökte få någon med mig och lyckades till slut få med mig ett par Tung surf juniorer (tack Fredde och Tobbe), dock med endast fotoutrustning. Med en rapport på 22 – 28 m/s var även jag lite rädd för att få stå på land. Men ingen risk, perfekt 4,1, NW, side on från babord, tyvärr konstigt nog ganska små vågor, upp till 2m och 3,4 grader varmt. Helt klart en av årets bästa dagar. Har aldrig knåpat ihop så höga frammåtar i Sverige förut eller tagit 5! frontside svängar på dessa breddgrader tidigare. Bara lite tråkigt att vara själv på vattnet. Var var alla 08:or och Västeråsare?

  • petter

    Medlem
    6 november, 2001 vid 23:11

    Erca du är kung!!!!
    Du vet att vi satt fast i våra ekorrhjul med hopp om
    att nå fram till moroten som hägrade där framme.
    Men av hoppet blev det intet….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 07:49

    kan tyvärr bara hålla med. jobbade hela dagen, dessutom börjar jag bli frusen, ska man segla i under 5 grader krävs en rätt bra dräkt…

    respect eric!

  • teabag

    Medlem
    7 november, 2001 vid 21:50

    jomen visst här blir man suktad inte bara en gång utan fler och bilder får man därtill. jag bestämde mig just (efter en sån här berättelse) att bli bättre på det här. räkna med mig nästa år och jag tänker också fly men egentligen bara av en orsak. träna ,träna och träna i två veckor på Gran Canaria men inte i Pozo utan några kilometer längre söderut hos Club Mistral i Bahia Feliz sen ska jag väl i alla fall våga mig ut… hoppas jag.
    Nåja – mina drömmar.en bra story var det “surferic”

  • blueride

    Medlem
    8 november, 2001 vid 11:36

    kool man!
    Jag tror mig veta hemligheten med ercas köldtålighet: dels är han från gälve men framförallt så laddar han hårt med bacon och peanutbutter kvällen innan.

    några andra teorier?

  • surferic

    Medlem
    8 november, 2001 vid 18:19

    Det stämmer Marcus, laddar just nu för fullt inför morgondagens Rullsandssession. 14-19 meter norrländsk power per sekund.

  • blueride

    Medlem
    9 november, 2001 vid 08:15

    aaarrrggghhhhh….. själv sitter man som limmad på kontorsstolen, börjar bli riktigt orolig över händelseutvecklingen…

    Ös på erca! /m

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2001 vid 07:01

    Vi var 2 på Väddö. Efter 10 min endast 1 pga mastbrott. 4.0:an var för stor och det var första gången för mig(90kg).
    Barnens ö på Väddö kan nog funka grymmt bra på NW-N i lite mer humana vindar men idag är det västlig kuling så jag måste skynda mig ut…8-10 grader varmt är det oxå.

    /

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapporter från dagens stormsurf Östra Svealand !?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.