Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rätt utrustning

• Rätt utrustning

Publicerad av anonym-anvandare på 26 februari, 2004 vid 22:03

Jag skulle vilja ha tips på lämplig bräda för insjösegling.
    Oftast är det bris på bra vindförhållanden så stora riggar brukar vara en förutsättning för segling. Har läst lite om F2, Bic o Naish. Någon som har några goda råd? cool.gif

surferboy svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • surferboy

Medlem
    27 februari, 2004 vid 06:46

Kolla in våra paket på [url=”http://www.activesports.se.”]www.activesports.se.[/url] Vi säljer AHD Inspiro 87, 153 liter och 87 cm bred. Med denna bräda och ett North-Sails MatchRace 8.8 eller större R-Type planar du från 5 m/s.

Ett komplett seglingsfärdigt paket med brädan ovan kostar från 13.999:-.

Mvh,
    Gustav Enocksson
    Wallén Active Sports
    http://www.activesports.se

• anonym-anvandare

Medlem
    27 februari, 2004 vid 12:56

Men svara på mail gör ni fan inte!

Oscar

• frippe-s

Medlem
    27 februari, 2004 vid 13:36

kan va si å så med leveranser mm också…tyvärr
    /fralle

• surferboy

Medlem
    28 februari, 2004 vid 15:56

Hej Oscar,
    skicka gärna mail till mig så lovar jag att svara. Vi har fått väldigt många frågor via både mail och telefon hittills i år. Varken jag eller Hans har hunnit med att svara i den takt de flesta förväntar sig och detta är vi ledsna över. Vi har i snitt fått mellan 20-40 mail om dagen så det blir några stycken…
    Så här års jobbar både jag och Hans med annat vilket medför att både leveranser och svar har tagit lite längre tid än vanligt. Framöver kommer jag lägga mer tid på firman för att kunna ge en bättre service.

Hoppas att du och ni andra har överseende och försöker kontakta oss igen. Vi vill gärna svara på alla frågor och beställningar bara vi hinner.

Mvh,
    Gustav Enocksson
    Wallén Active Sports
    gustav@activesports.se

• surferboy

Medlem
    28 februari, 2004 vid 16:03

Hej Fralle,
    jag ber om ursäkt för att du fått vänta på något du beställt. Normalt tar det mellan 3-5 dagar vid beställning av lagervara. Beställer du något vi ej har i lager tar det ca 2-3 veckor. Nu under vintern när nya modeller kommer tar det alltid längre tid då vissa saker ej finns i lager ens hos våra leverantörer. Oavsett vilket talar vi alltid om vad som gäller vid beställningen.

2003 var ett struligt år för oss pga strul med vårt lager. De skickade helt enkelt inte våra ordrar enligt avtal fast de påstod att de gjorde det. Vi håller som bäst på att planera inför en flytt av lagret och efter det kommer vi vara snabba som blixten!!! 😉

Mvh,
    Gustav

• calle_b

Medlem
    28 februari, 2004 vid 16:36

Bic e bra. Tycker att Technon (283:an) är kalas som insjö-bräda. Vill du ha något lite mer spännande så köp en Hypersonic. Har prövat den första modellen och tyckte den va nice med 6.5:an… Den nya modellen är mer utvecklad, gippar lättare och är MYCKET snygg. Kan bara rekommendera.

( till Wallén-snubben: Kyl lite med säljar-tugget. wink.gif )

Ha d gött

• anonym-anvandare

Medlem
    28 februari, 2004 vid 16:45

men han måste ju få svara på inläggen, vilket jag tycker han gör på ett suveränt sätt wink.gif

• voodoo

Medlem
    28 februari, 2004 vid 16:48

oops hade inte loggat in!
    Det är väl även bra att supererbjudanden som detta kommer fram till dom som söker ”riktiga” grejer wink.gif

• ola_p

Medlem
    28 februari, 2004 vid 16:49

Svar till:

oops hade inte loggat in!
    Det är väl även bra att supererbjudanden som detta kommer fram till dom som söker ”riktiga” grejer wink.gif

[/ QUOTE ]
    Du voodoo, du borde börja jobba som försäljare åt wallen… smirk.gif

• calle_b

Medlem
    28 februari, 2004 vid 17:02

Absolut, helt rätt och bra. Men jag ställer mig fortfarande frågan om snubben får lön för att sitta o sälja här på konfen, ÄVEN om NS är det kungligaste märket wink.gif

Kan absolut inte klaga på något hos märket förutom kanske just det som varit uppe på tapet här, leveranser o dyl. Men det brukar man(jag + säljare) lösa privat.

Jag vill bara höja ett varningens finger eftersom jag inte har något lust att se ett säljar-crew från olika märken+sponsorer ta musten ur ”oss dödliga” och våra egna rekomendationer…. Självklart har dock säljaren rätt att förklara varför inte saker och ting fungerat som det ska, men det kanske inte skall göras så pass officiellt utan mer personligt till de inblandade kunderna.

Är påhoppet officiellt så lär det dock krävas en officell förklaring… och det kanske nu va så, kommer inte ihåg.

Summan av denna gröt är att konfen inte ska användas i försäljar-syfte. Puh. eller så har jag bara lite att göra på jobbet just nu. Men det finns en poäng.

Ha d gött

• surferboy

Medlem
    29 februari, 2004 vid 09:58

Tjena Calle,
    du har helt rätt i att jag inte får lön för att jag sitter och skriver inlägg här på konfen. Däremot vet jag hur svårt det är att hitta bra erbjudanden för en nybörjare som inte vet vad butikerna eller ens märkena heter. Därför tar jag mig tid att skriva några rader där jag förklarar att vi har sett detta problem och därför tagit fram ett perfekt paket för det som efterfrågas.

Jag skriver ju inte en massa reklaminlägg som huvudtrådar. Endast halvreklam till de som frågar. Å andra sidan så är det svårt att skriva något som inte tolkas som reklam för mig då de flesta vet att jag representerar Wallén Active Sports. Wallén och jag driver ju firman tillsammans sedan ett år tillbaka.

Ni får gärna säga vad ni tycker och jag kommer svara om det är konstruktiva inlägg.

Mvh,
    Gustav

• calle_b

Medlem
    1 mars, 2004 vid 22:15

Tja!

Jag hoppas att du inte tar mitt påhopp personligt utan mer som ett, som redan skrivet, ”varningens finger”. Jag som jobbat till o från på Beli vet precis vad du menar, och jag jobbar likadant som du via rekomendationer. Det är lätt att det kan tolkas som reklam, smygreklam eller säljsnack, vilket gör att trovärdigheten i de rekomendationer man gör till konfare kan minskas eller helt o hållet försvinna, i intresset att få sälja lite. Nu vet jag att du inte jobbar på det sättet, samtidigt som jag inte jobbar på det sättet.

för övrigt är paketet du rekomenderar kalas wink.gif

Ha d gött!

ps: kan man få ett Instinct blått 5.0 för 3500 spänn wink.gif ds

• surferboy

Medlem
    2 mars, 2004 vid 08:02

Hehehe… det är bara bra att lufta sådana här tankar på konfen emellanåt.

Jag är en av få som överhuvudtaget bryr mig om att skriva inlägg på konfen bland återförsäljare och importörer och det gör jag för att jag ser det som en service som jag vill bjuda på privat. Det har egentligen mycket lite att göra med våra affärer. Men jag håller med om att det lätt kan missuppfattas av flera här på konfen. Det har hänt tidigare men det ser jag som ett litet problem.

Maila mig om Instinct 5.0:an… 😉

Mvh,
    gustav@activesports.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rätt utrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.