Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rättelse. Masten återfunnen!!!

  • Rättelse. Masten återfunnen!!!

    Publicerad av feg på 8 september, 2003 vid 07:33

    Hej alla.
    Ber om ursäkt för mitt misstag. Masten fanns hela tiden i mina föräldras garage, trots att jag ringde hem för kontroll. blush.gif

    Vanligt mänskligt slarv i två led:
    1. Jag lastade och omlastade brorsans mast i tron att den var min. När brorsan sedan lade sina master ihop “saknades” min mast vilket föranledde mig att tro att min mast var stulen, det fanns ju bara en 400 mast och det ska vara två! 2. Morsans kontroll i garaget missade masten låg under mina formulasegel.

    JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD!!! grin.gif grin.gif grin.gif

    Slutsatserna av denna problematik är:
    – Alltid kontrollera EXTREMT noga.
    – Göra det lätt att lasta och hålla ordning genom att skaffa varsin mastbag som rymmer våra vardera tre master.
    – Alltid låsa bilen och dubbelkolla att den är låst så att jag slipper att närma mig misstanken att någon i min närhet har knyckt något av mig.

    /feg

    anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • voodoo

    Medlem
    8 september, 2003 vid 08:09

    En liten småsak bara, du talade alltså frivilligt om att du “råkade” missa att låsa bussen eller gjorde du det efter att ha förhörts intensivt i många timmar med diverse skrämmande redskap wink.gif

  • senomar

    Medlem
    8 september, 2003 vid 08:35

    Prylar för 70-90 kakor i bilen….och lämna olåst. Skulle tro att försäkringsbolaget tvekar innan de betalar ut en krona. Men det är alltid lika illa att folk inte kan skilja på ditt och mitt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 08:40

    Man ska inte behöva låsa bussen eller bilen! Det är så jävla trist att man måste springa omkring att oroa sig för att någon ska stjäla ut bilen.

  • gegga

    Medlem
    8 september, 2003 vid 09:04

    Finns det nån bild på masten?
    Ifall den skulle dyka upp hos nån
    mindre nogräknad person.
    En lite fråga dessutom: Finns det nån marknad
    för stula surfgrejor i sverige? Ingen köper väl
    prylar utan historik speciellt inte med den nya lagen
    som har tagit bort begreppet i god tro!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 10:45

    Fy fan för surfprylstjuvar!
    Info om Gulftechmasterna finns på: http://www.gogulftech.com/html/needle.html

    /M

  • feg

    Medlem
    8 september, 2003 vid 11:13

    Nä, självklart jag bankade skruvmejseln i nyckelhålet för att det skulle likna inbrott… Nej jag anmälde faktiskt till polisen att jag missat att låsa. (Hoppas att omvälden är förstående för att misstag kan ske).

    Angående bild så får jag fota de kvarvarande masterna (brorsans).

    /feg

  • voodoo

    Medlem
    8 september, 2003 vid 12:23

    Tycker INTE att man ska bli drabbad för att man “råkar” missa att låsa vilket i sådana fall gör det billigare för försäkringsbolaget som slipper betala sönderbrutna lås wink.gif
    Det är ganska enkelt för en biltjuv att öppna låset UTAN att det syns så man behöver inte banka sönder låset, bevisbördan ligger hos försäkringsbolaget att visa motsatsen om dom tror ngt annat!

  • boman

    Medlem
    8 september, 2003 vid 12:40

    Fy fan vad tråkigt! den som snodde den borde få spöstraff med en uppruggad gammal epoxi mast från 80 talet, och sedan uppkörd i..
    liknande hände för mig i Apelviken, men då låg masterna på taket, i en mast bag. 3st master borta med vinden.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 12:43

    Lite nyfiken bara. Är de någon som lyckats återfå sina prylar efter att ha satt ut info om stölden på konfen?

  • supasonic

    Medlem
    8 september, 2003 vid 15:58

    Men inte fan skall du LJUGA om hur det gått till. Hur rättfärdigar du det??? Har man glömt att låsa så har man! Punkt slut. Sedan är det förjävligt att en surfare snor en annan på grejer. Surfare brukar hålla ihop vart vi än kommer.

    Det bästa man kan göra är att märka upp sina prylar! Dessutom finns det inte så många surfare så det borde vara lätt att räkna ut vem som plötsligt dyker upp med en likadan mast som man själv nyss fick stulen.
    .s

  • feg

    Medlem
    8 september, 2003 vid 18:56

    … och jag mår bra och är glad, men skäms!!!

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 18:58

    skämmes tamejfan!

    Nästan ännu värre att anklaga någon för något än att bli bestulen! Nä skämt åsido så var det ju gött att den hitta tebax, men kolla en eller två gånger innan du hänger ut nån… Du anklagade ju i princip mig, eftersom jag också är surfare!

  • sunkan_

    Medlem
    8 september, 2003 vid 19:22

    Du är säkert lika glad som jag som hittade min nyckelknippa som hade varit borta i 2 veckor. Tyvärr hade jag lyckats beställa en ny nyckel till bilen (skulle kosta 1000:- plus 500:- för att programmera) men kunde lämna tillbaka halva nyckeln och det hela kostade då bara 500:- Fast då har jag en halv nyckel som inte kan göra annat än att öppna dörrarna.

    Men som sagt det är alltid gott när något dyker upp som varit borta.

  • voodoo

    Medlem
    8 september, 2003 vid 19:40

    Jag menar ju att det borde inte spela ngn roll om bilen är låst eller inte, man är ju lika bestulen även om bilen inte är låst och borde ha rätt till ersättning när billåsen är så dåliga som dom är!
    Nu slutade ju den här historien lyckligt ändå för den fege wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 10:27

    Ja Mr Feg har ju hittat sina! Ju! grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rättelse. Masten återfunnen!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.