Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM-förlängare i Boards “test”? Master i Ws test?

  • RDM-förlängare i Boards “test”? Master i Ws test?

    Publicerad av rrd på 17 oktober, 2004 vid 07:45

    Är det någon som läst Boards test/översikt av förlängare?

    Enl info om kommande nr verkade det mest att det skulle handla om Norths nya XT (Hävstångsmekanik för att enkelt justera nedhal även på vattnet?) som för övrigt skrivs lite om i Windsurfs senaste artikel om Nik Baker. Är detta något vi får se på andra märken? Behövs detta bara på stora segel i recing eller också för Wave/Freestylewave? Tungt och känsligt för sand/korrosion…

    Jag kan inte komma ihåg att jag nånsin sett någon lite mer vetenskaplig test av förlängre. Surf hade en översikt 2002 där man tex skriver att Streamlined skadar brädan med sina vassa kanter om man inte har en superstor mastfotsvaddering, hade det varit så hade nog inte Liberty mfl använt samma nedhal,dessutom tar väl seglet i brädkanten innan.

    Jag skulle vilja se test av styrka/utmattning där kolfiber är överlägset, verkliga vikter och test av slitage simulering av många års användning…

    Jag har också lite svårt att tro detta med att pin är så mycket svagare än QR som många hävdar(men inte Fiberspar).

    En annan reflektion, att inte Windsurf talar om vilka MASTER de använt i senate segletesten!!! dåligt, har de tex använt RDM på Simmer Crossover? Tom teamriders använder ju RDM på NP, när kommer deras RDM?

    styret svarade 19 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jonasp

    Medlem
    17 oktober, 2004 vid 07:53

    Kollade på north förlängaren på skidsport och jag tycker den ser rätt klen ut. Men den håller säkert ändå.
    Ett sånt test du pratar om vore bra, förlängare finns i stört många märken där dom flesta är en varition på samma idé o några skilkjer sig helt.

  • voodoo

    Medlem
    17 oktober, 2004 vid 11:49

    har skidsport north?

  • jonasp

    Medlem
    17 oktober, 2004 vid 11:53

    Japp, ligger några stycken bland förlängarna, dom gör ingen stor grej av det men det finns några stycken där, både vanliga och med hävarm tror jag. I alla fall hävarm för den har jag pillat på. Är den inte lite väl plastig?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 oktober, 2004 vid 12:39

    forlengare power xt från north er helt topp.skit-enkelt å dra nedhal,kan enkelt øka/minka i vattnet

  • adde

    Medlem
    18 oktober, 2004 vid 13:00

    Ja det med masterna är lite klantigt. Samtidigt så skriver de ju om en RDM-revolution och att fler och fler tillverkare skickarmed en RDM. Jag ögnade igenom testet igår igen och faktiskt nämns det bara om något om masten i texten om Naish Force.

    /adde

  • styret

    Medlem
    18 oktober, 2004 vid 16:09

    är det föresten nån som vet när nästa boards kommer ut?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM-förlängare i Boards “test”? Master i Ws test?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.