Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM Förlängare

  • RDM Förlängare

    Publicerad av eriksson på 27 september, 2009 vid 16:02

    När jag här omdagen skulle provrigga ett segel med min nya RDM mast+förlängare (Reptile+Ascan förlängare) så var jag förvånad när inte förlängaren ville passa, det ser ut att vara samma dimention, men förlängaren ville helt enkelt inte gå in, men det verkar sitta en svart “gummipropp” på toppen av förlängaren som verkar vara problemet till att inte den inte vill gå in, är detta nånting som man skall ta bort från Ascan’s förlängare? eller kan det vara så att det är extremt tight när båda delarna är ny?

    Tack
    Niklas

    bicless svarade 14 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lars_k

    Medlem
    27 september, 2009 vid 17:17

    Är du säker att du hade mastens underdel åt rätt håll? Har ju hänt att man satt nederändan uppåt när man har varit jäktad. Blir ett jävla glapp mellan masthalvorna och längaren slinker inte in. Innerdiametern i nederdelen är väl i princip standardiserad så det borde passa med längaren.

  • towel

    Medlem
    27 september, 2009 vid 17:43

    Jag hade samma problem med min ascan förälängare+fiberspar mast. Vet inte om jag gjorde rätt men jag tog en kniv och täljde bort gummit som hängde ut över kanten. Fungerar fint nu. Tror inte att man vill ta bort locket.

  • tim-eriksson

    Medlem
    28 september, 2009 vid 08:38

    En kille i klubben hade också problem med sin Ascan förlängare+mastfot, dålig passform.

  • bicless

    Medlem
    28 september, 2009 vid 11:59

    Hej

    Tydligen har de gjort någon mm för stort lock på några rdm förlängare så de inte går in i alla rdm master. Man kan slipa till detta själv eller skicka tillbaka förlängaren till oss så skickar vi en med mindre lock. Maila info@surfspot.se innan du skickar. Beklagar problemet.

    Mvh

    Mattias

  • towel

    Medlem
    30 september, 2009 vid 10:42

    Lite offtopic men ändå med ämnet Ascan förlängare..

    Har svårt att fästa tampen när jag hänger för fullt i nedhalstampen och håller emot med foten i botten av förlängaren. På min gamla förlängare fäste man tampen uppåt men med ascan ska man dra den till höger. Slutar nästan alltid med att foten slinter när man försöker fästa den med fullt spänn. Kan vara jag som har dålig teknik eller gör jag fel på något annat sätt?
    Se bild nedan för dålig illustration.

  • bicless

    Medlem
    30 september, 2009 vid 20:59

    Jag sätter mig lite snett mot masten så foten även håller mot när man låster linan. Verkar som rätt många förlängare har denna konstruktion. Har testat rätt många märken.
    Jag har nu beställt ett gäng svindyra fiberspar förlängare för att se hur de löst det hela. De skall tydligen vara lite superpremium så man hoppas ju på nått extra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM Förlängare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.