Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rdm mast eller vanlig

  • donpedro

    Medlem
    20 februari, 2006 vid 21:13

    Var får man tag på powerex masterna då?

  • donpedro

    Medlem
    20 februari, 2006 vid 21:21

    Hahaha kollade in på powerex hemsida, och där fanns en del info om masterna bla annat hur man skulle ta hand om dom för att dom skulle hålla. Det var en massa rätt lustiga saker att läsa men de här slår fan det mesta!

    Don’t get burned: Keep out of the sun—though UV-resistant, masts can get sunburned and weakened from exposure to the sun’s rays. WE RECOMMEND ONLY SAILING IN THE SHADE; Holland and England are great spots to sail in this respect.

  • gurra1978

    Medlem
    20 februari, 2006 vid 21:27

    @donpedro]WE RECOMMEND ONLY SAILING IN THE SHADE Holland and England are great spots to sail in this respect.[/QUOTE wrote:

    De glömde Sverige : ) Powerex säljes av OnWater (banner till höger). Det finns säkert andra bra märken också. Simmers verkar het. Får man dessutom 3 års garanti som Surfersparadise ger (tror jag) är det bara att ge järnet. Om man är rädd om prylarna kommer man aldrig utvecklas.

  • adde

    Medlem
    20 februari, 2006 vid 21:32

    @gurra1978]

    donpedro wrote:
    WE RECOMMEND ONLY SAILING IN THE SHADE Holland and England are great spots to sail in this respect.[/QUOTE wrote:

    De glömde Sverige : ) Powerex säljes av OnWater (banner till höger). Det finns säkert andra bra märken också. Simmers verkar het. Får man dessutom 3 års garanti som Surfersparadise ger (tror jag) är det bara att ge järnet. Om man är rädd om prylarna kommer man aldrig utvecklas.

    Simmer, Naish och PowerEx är alla byggda i MacLean fabriken i USA. Samma master. Även tidigare Ezzy är byggda där.

    /adde

  • ola-h

    Medlem
    20 februari, 2006 vid 22:00

    @adde]

    gurra1978 wrote:
    donpedro wrote:
    WE RECOMMEND ONLY SAILING IN THE SHADE Holland and England are great spots to sail in this respect.[/QUOTE wrote:

    De glömde Sverige : ) Powerex säljes av OnWater (banner till höger). Det finns säkert andra bra märken också. Simmers verkar het. Får man dessutom 3 års garanti som Surfersparadise ger (tror jag) är det bara att ge järnet. Om man är rädd om prylarna kommer man aldrig utvecklas.

    Simmer, Naish och PowerEx är alla byggda i MacLean fabriken i USA. Samma master. Även tidigare Ezzy är byggda där.

    /adde

    Fast har inte PX/McLean just bytt fabrik?

  • calle_kuling

    Medlem
    20 februari, 2006 vid 23:01

    RDM är självklart.. börja inte senare med att gallra ut gammstången. Seglets bästa egenskaper kommer fram och känslan liknar mer en vinges än ett traditionellt segel, enl. mig!

  • adde

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 07:40

    @Ola H.]

    adde wrote:
    gurra1978 wrote:
    donpedro wrote:
    WE RECOMMEND ONLY SAILING IN THE SHADE Holland and England are great spots to sail in this respect.[/QUOTE wrote:

    De glömde Sverige : ) Powerex säljes av OnWater (banner till höger). Det finns säkert andra bra märken också. Simmers verkar het. Får man dessutom 3 års garanti som Surfersparadise ger (tror jag) är det bara att ge järnet. Om man är rädd om prylarna kommer man aldrig utvecklas.

    Simmer, Naish och PowerEx är alla byggda i MacLean fabriken i USA. Samma master. Även tidigare Ezzy är byggda där.

    /adde

    Fast har inte PX/McLean just bytt fabrik?

    Det är mer än jag vet… men de verkar ju ha tagit bort loggan “built in amerika” som de hade förrut… MacLean har ju en fabrik i China…

    /adde

  • poppo

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 10:08

    haha! Garvade lite när jag såg hur du sprattlade i stroppen Gurra! Nu börjar vår-längtan bli svår efter en lång vinter hemma… Ses om ett par månader.

    gurra1978 wrote:
    Tjena Hansson_

    Köp RDM. Det är grymt och det håller om du väljer rätt RDM mast. Det finns vissa märken du ska akta dig för. Jag vill inte hänga ut några här men det lönar sig att prösa lite extra, speciellt om det finns bra garantier.
    Sen diskuteras det massa om prestanda hit och dit men i ärligheten namn tror jag inte du märker någon skillnad. Men att det är hållbarare är ingen tvekan om. Se bara på mitt stavhopp i SA. Powerex RDM is the shit!!!

    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Annat/test.mpg

  • drakglenn

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 12:10
    gurra1978 wrote:
    Se bara på mitt stavhopp i SA. Powerex RDM is the shit!!!

    http://www.junkshop.nu/gurra1978/Annat/test.mpg

    HAHAHAHAHA:grin: Bästa på länge, ja det ser ut som du hänger kvar i stropparna:grin:,
    eftersom masten även står pall för ditt späck måste jag hålla med, Powerex RDM is the shit…heheh

  • hansson_

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 19:41

    Tja.
    Tack för svaren men det verkar som mariotetern rekomenderar rdm.
    Men tänker inte köpe en ny svindyr mast långt över 2000kr. ingen som har en begagnad?

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=6938&sort=1&cat=22&page=1

    Matte

  • the_novice

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 19:51

    Tyvärr så får man det man betalar för, köp inte för dålig mast för då kommer du bara att få köpa en riktig senare också…
    Detsamma gäller även för förlängaren.

  • hansson_

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 20:12
    The_Novice wrote:
    Tyvärr så får man det man betalar för, köp inte för dålig mast för då kommer du bara att få köpa en riktig senare också…
    Detsamma gäller även för förlängaren.

    Okej.
    Får se vad jag gör. Det ligger ju nåt i det.

    Matte

  • lars_k

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 20:15

    En kort mast som 370 behöver inte ha så hög kolhalt. En med lite mer glas i kan t.o.m. hålla bättre än en 100% kol. Tex Challenger short 65, Gunsails Cross RDM är ju billiga och 65% kol. Själv kör jag en Tecnolimits E-slim RDM 65% i mina minsta segel och det funkar fint. Dessa master kostar bara ca 2000 kr.

  • hansson_

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 20:31
    Lars_K wrote:
    En kort mast som 370 behöver inte ha så hög kolhalt. En med lite mer glas i kan t.o.m. hålla bättre än en 100% kol. Tex Challenger short 65, Gunsails Cross RDM är ju billiga och 65% kol. Själv kör jag en Tecnolimits E-slim RDM 65% i mina minsta segel och det funkar fint. Dessa master kostar bara ca 2000 kr.

    Det låter ju bra att gun har bra master. Har guns butik 500m från där jag bor.

    Matte

  • lars_k

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 20:49

    Gött. Då kan du kanske få testrigga innan köp. 😉
    Många kör guns master. Inga skumma böjkurvor och passar till det mesta.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rdm mast eller vanlig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.