Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rdm till north sails

• ola_p

Medlem
    18 juni, 2004 vid 16:54

RDM inget snack om saken…
    Vilken som håller bäst av rdm masterna vet jag inte mkt om, men skulle sätta mina slantar på the skinny…

• surferboy

Medlem
    21 juni, 2004 vid 21:26

North säljer en skinny mast som heter XC65 Needle vilken också är med i testet som du hittade. Dock skriver de i den slutliga bedömningen att RDM-master ej funkar så bra i North-segel. Min tyska är ej så bra att jag kan översätta rätt av men det är ett minus framför och schwammig låter inte helt najs. wink.gif
    ”- Segel mit eingebauter Eigendämpfung (zum Beispiel North Sails), werden extrem
    weich bis schwammig und sind dann nur für absolute „Softies“ geeignet. ”

Med andra ord skulle jag helst rekommendera Viper 75 eller Viper Wave om du vill ha en optimal mast till North-segel. Eller varför inte en XC65 needle? Vi har faktiskt inte tagit hem någon än så vi vet inte hur väl den funkar.

Mvh, Gustav
    Wallén Active Sports

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2004 vid 22:28

Ja, fast det är en Drop-shape eller hur?
    Kolla vad de skriver i artikeln: ”mit regularer 48.5 mm Mastverlängerung nutzbar”.
    Och på Specen på Walléns hemsida ”Needle Drop.shape” under Technical details.
    Ej en ren RDM-mast alltså, bara RDM från bommen och upp.

• surferboy

Medlem
    22 juni, 2004 vid 08:53

Det är normal diameter för mastförlängaren men efter ca 50 cm smalnar masten av till RDM-tjocklek. Smalare än DropShape. Det står också i testet du länkade.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA