Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Real World waves – unreal world performance

  • Real World waves – unreal world performance

    Publicerad av ola-h på 6 juni, 2006 vid 12:30

    För närvarande befinner jag mig i Portugal och i lördags kväll när jag kom hit stack jag ut till Guincho för att kolla läget. Det var knappt några vågor och inne vid stranden knappt någon vind (4.0 en bit ut dock).

    Dock råkar Guinchotrakten vara späckad med värsldstjärnor nfor den stundade tävlingen och det gör att man kan få skåda en del uppvisning, trots usla förhållanden.

    Ta en titt på bilden nedan. Det är alltså vågor på 50cm som bryter kanske två meter från stranden och vind som inte räcker till planing. Leo Ray (F200) drar på en drygt en meter hög tweakad air och har dessutom tid att göra den enhands. Imponerande.

    oaxen svarade 18 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 12:52

    Nämen Ola, detta är ju inte sant. Vi måste ha stått typ tio meter ifrån varandra när han gjorde den där manövern… Jag körde just där med RRD WaveCult 84, senare med HCW XS (vilken bräda!!) och ett helrött Xflex 4.7. Det var tryck i det på kvällen…

    Vad åkte du på för grejor? Såg en evo-seglare, minsann… 🙂

    Saknar Guincho redan nu, ah! Hoppas PWA-tävlingen blir bra!

  • ola-h

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 15:05
    dr Masse wrote:
    Nämen Ola, detta är ju inte sant. Vi måste ha stått typ tio meter ifrån varandra när han gjorde den där manövern… Jag körde just där med RRD WaveCult 84, senare med HCW XS (vilken bräda!!) och ett helrött Xflex 4.7. Det var tryck i det på kvällen…

    Vad åkte du på för grejor? Såg en evo-seglare, minsann… 🙂

    Saknar Guincho redan nu, ah! Hoppas PWA-tävlingen blir bra!

    Jag kom med flyget på kvällen och hann inte segla utan sprang bara ned med kameran. Nu är det tyvärr dåligt med vind och faktiskt viss fara att det inte blir seglat under tävlingsdagarna.

  • ola_p

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:21

    Ruggigt imponerande!

  • dr-masse

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:32

    Hoppas vinden kommer. Det var inte så tillförlitligt under mina två veckor. Med hela familjen med hoppades jag på tre-fyra seglingar, och det var precis vad det blev. Missade bästa dagen, men vad fasen. Tre bra dar är tre bra dar!

    Tycker fortfarande att det är bra dråpligt att du fotade just den manövern. Precis när han gjorde det stod jag med grejorna i vattenbrynet, såg det hela och tänkte att “det där var ju rättså klämmigt”, ah! Det var kul att se John Skye också, han drog av en helnajs pushie mitt framför mig, planandes ur landningen…

    Guincho På! (ja, eller “av” som det verkar vara just nu… )

  • krullo

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 08:57

    Imponerande, men den stora frågan är ju: Vad är det som sticker upp ur vattnet i förgrunden? Finns det sjöodjur där?

  • alexasu

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 11:21

    tycker sjöodjuret är misstänksamt likt en mås eller en trut.

  • adde

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 11:28

    Leo Ray är ett sjöodjur… har ni inte sett hans lollypop i tyska SURF, där han flippar brädan 360 grader och fortsätter på samma bog…

  • krullo

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 13:36

    Aah, nu ser jag ju kroppen på fågeln. Såg bara det som är vingen förut och kunde inte fatta vad det var. Nej, jag har inte rökt på.

  • mag

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 13:53

    Den manöver fanns redan på bild för 15 år sedan i SURF! Minns inte seglaren som körde (Dunken?) men de varnade redan då för att smalbenen ligger risigt till!
    /Magnus

  • mag

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 13:56

    Lite att öva på…. snyft
    Kul att se live!
    /Magnus

  • oaxen

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 14:05
    Mag wrote:
    Den manöver fanns redan på bild för 15 år sedan i SURF! Minns inte seglaren som körde (Dunken?) men de varnade redan då för att smalbenen ligger risigt till!
    /Magnus

    Benämdes då även “scheinbeins-killer” i ovan nämnda tidning.

    / Patrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Real World waves – unreal world performance

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.