• Publicerad av andi_j på 11 juni, 2007 vid 11:38

    Tjenare
    Tänkte bara höra vad som hände med North:s flaggskepp?? Gick på grund och sjönk som en sten eller??
    Nån som har kört och kan utvärdera/jämföra, Nic el Skotten??

    chohoo svarade 16 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • roland

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 11:46

    Bra drake!
    skön som få med bra power/depower!
    North e bra mycket större i utlandet än här!
    Skön bom men med 5 lina
    sliter ut depowern linan efter ett tag!
    Ingen 1 pump

  • aka_kalle

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 12:31

    brossan har en 12a, svingo e den.

  • johan_a

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 12:55

    Kolla på kiteforum.com

    Troligtvis den mest rescenserade kiten!!!

    Jag gillar mina 🙂

    /Johan

  • skye10

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 14:21

    Mycke positivt om Rebel07 på kiteforum.

    Dock en del problem som läckande t-ventiler, 2-pumpsystemet och bladderkvalitet, men det är typ bara tre-fyra stycken som är riktigt högljudda. Verkar dessutom vara begränsat till ett Austrailen-fenomen….

    Rebel08 är tydligen på gång…mer lowend och c-kitekänsla…

  • tobas

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 17:38

    Hur är det med inverteringen på dessa då???
    Första gångerna jag såg dessa så höll de på med denna tvivelaktiga manöver mest hela tiden. / Tobas

  • kitemaster

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 23:20

    Nej då, Rebel inverterar inte, sålänge man pumpat rätt (0,04Mbar i strutsen och 0,07Mbar i LE). Dock skulle jag inte säga att rebel är flaggskeppet -07 utan Rhino är väl den kite som genomgått mest förändringar och blivit en highperformancedrake. Dock sägs Rebel genomgå en riktig ansiktslyftning inför -08. Time will tell…

  • stellan

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 06:43

    Annars är Rebtel.com en supertjänst där du ringer gratis eller lokalsamtal mellan mobiler och internationellt

  • chohoo

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 07:02

    Jag kör ofta en Rebel. Det är en supersnabb, men samtidigt väldigt instabil kite. Vilket gör att den i onödan faller ur och sen ligger och tvinnar in sig i den femte linan. Fantastiskt irriterande. De större storlekarna är stabilare.

    Den är försedd med ett gäng profillattor som inte gör något för drakens egenskaper annat än att gå av och sticka hål i tyget. Ta ut och släng dem på direkten.

    Rebel 07 är en helt grym drake i vågor. Snabbheten gör att du har den precis där du vill hela tiden och att du snabbt får med den i bottom/top turn. Bra depower gör också att du kan få skön surfkänsla. Rebel är en ok drake om man vill åka runt för lite blandade småhopp och skoja lite.

    Den är dock riktigt kass för urkrokad åkning och tricks, eftersom den är så känslig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.