Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Redigera GoPro HD-filmer med Adobe Premiere 9.0

  • Redigera GoPro HD-filmer med Adobe Premiere 9.0

    Publicerad av Knatte på 10 januari, 2011 vid 17:38

    Har ställt samma fråga på “Voodo film, men har inte fått något svar ännu.
    Testar att se om någon kan förbarma sig även här, så att jag får till den sista finliret mm.

    Redigera GoPro HD-filmer med Adobe Premiere 9.0

    Hoppas någon kan ge mig vägledning på hur jag “smartast” sparar/exporterar HD-filmer filmade av en GoPRO kamara som är redigerade i Adobe Premiere 9.0
    http://www.goprocamera.com/products/…ero-camera.php

    Jag vill ha filmer som är “små” och ändå ha bra kvalitet

    Med min lilla kunskap som jag har hitills, så bli resultatet bäst om jag “väljer online alternativet och laddar upp filmen mot Youtube. ( Flash-video) Då får jag en hanterbar storlek och bra kvalitet.
    Försöker jag med andra alternativ, så får jag betydligt större storlek och ofta problem med ränder i dessa filmer.
    Dvs jag lyckats hitills bara få det Ok med valet Flashvideo..

    GoPro filmerna är gjorda i formaten 1280×960 alt 1920×1080 med 30 bilder /sekund.

    Så om någon kan och vet råd, så får ni gärna ge mig tips om hur jag skall importera filmen ( inställningar i importen) och vilket alternativ som jag skall exportera filmen i?
    Hoppas att jag på ett begripligt sett har definerat mitt problem och att någon har bra tips :=)

    Knatte svarade 13 år, 3 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jat

    Medlem
    19 januari, 2011 vid 18:33

    Har själv en GoPro. Där jag hämtar kunskap är på följande tråd:
    http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=70347

    Jag är ej själv smart när det gäller klipper filmerna. Jag försökte i Adobe och gav upp.
    Jag tycker också att länken ovan är lite rörig men bäst hittills.

    Slutade med att min lösning blev som följer:
    1. Fördubblade RAM minnet på min lap top för att kunna klippa utan att det hackar.
    2, Bytte till Sony Vegas 9 som enligt rykte flyter lättast på “sämre” dator.
    3. klipper GoPro filmerna i Sony Vegas direkt i samma format som jag får ur kameran.
    4. Renderar filerna till .mp4 filer (de blir små utan tappad kvalisort).
    5. Laddar upp dem på Vimeo främst men också youtube.
    6. Besökt några kompisar som också klipper mkt film och insett att de allihop köpt en Apple och använder till huvuddel iMovie och bestämt att nästa dator blir en MacPro för jag orkar inte sitta och fixa och trixa på en PC och spendera tid på det istället för att helt snabbt och enkelt klippa ihop sin glada film från surfet.

  • Knatte

    Gäst
    22 januari, 2011 vid 16:15

    Tackar för svaret! Skall kolla runt lite på tråden du hänvisade till:wink:
    Men jag kommer fortsätta försöka lära mig använda Premiere Element 9 då jag har köpte detta program.
    Kommer inte att köpa en MAC framöver, så jag måste nog gnugga på med det jag har ett tag till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Redigera GoPro HD-filmer med Adobe Premiere 9.0

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.