Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing regn+släkt= förbannad mej

  • regn+släkt= förbannad mej

    Publicerad av ian på 22 juli, 2002 vid 18:59

    Har varit på landet ett tag och åkte hem igår kväll. Lämnade kvar surfgrejorna där då jag planerade ett återbesök inom kort, det skulle jag inte ha gjort.
    vid tolvtiden på måndagen ringer en välbekant signal, jag släpar mig bort mot telefonen, den ligger inte där den ska utan jag blir tvungen att göra en snabb ett-åtti och följa sladden tills jag kommer fram till den pipande manicken som gjort att man missat en hel del teve igenom åren. Jag svarar med ett
    “jaa hallå” och möts av en röst som först förklarar att jag inte kan åka ut idag eftersom grusvägen ut till huset har översvämmats och förstörts. Att jag inte kan åka ut denna dag kan jag tåla men det tas ändå emot med en viss bitterhet då jag nyss kollat vinden på nätet, “nehe”, säger jag och undrar vad den högre makten mer kommer att göra för att hindra mig ifrån att vindsurfa. Jag hinner inte tänka länge förrän jag får höra det som får mitt blod att isa sig.
    “Jo det har regnat såpass här att nästan hela tomten är översvämmad, och barnen har lekt forsränning med din bräda”. Jag avslutar snabbt samtalet och tänker tankar som man inte får säga högt i TV. Jag har därför valt att klippa bort den delen i det här inlägget

    Vad tänkte dem på?
    Hur kan jag vara släkt till dessa bestialiska varelser?
    Funderade ett tag på att ta med mig mina surfgrejor, fly till Mexiko och byta namn till något mindre svenskklangigt.
    Men då min ekonomi inte riktigt skulle gå ihop så bestämde jag mig för att ta mitt förnuft till fånga och varna allmänheten.

    Lämna aldrig brädan ur synhåll, jag förstår att det kan vara komplicerat att förklara för lärare, chefer, flickvänner, kypare med flera, men är du redo att ta konsekvenserna?

    Alternativet är att förvara grejorna bakom lås, bom, taggtråd och för entusiasten gärna
    ett minfält eller två (OBS!!! Skylta!) om du vill ha dina grejor ifred.

    Mycken vind önskas eder.


    ________
    / I
    / I
    / I
    /SWE-500 I
    /_________I
    | I
    |_________I
    _______b___________
    V

    ian svarade 22 år sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing regn+släkt= förbannad mej

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.