Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing rekomenderad längd till bommen?

  • rekomenderad längd till bommen?

    Publicerad av gogga på 9 september, 2004 vid 18:22

    Jag får ofta ont i ryggen när jag är ute och åker.
    Funderar om detta kan ha med att göra att chicken loopen är för lång och att bommen därmed kommer för långt ifrån mig.
    Finns det något knep att få rätt avstånd? (t.ex. “ha draken klockan tolv och bommen ska vara framför näsan på dig……”)
    Eller det är bara att känna sig fram?

    rambo_johnson svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mackan

    Medlem
    9 september, 2004 vid 19:23

    kän dig fram. hade samma problem själv tidigare, särskillt när jag körde naish aero1 back in the days som hade ganska mkt tryck på styrlinorna. kan du inte korta depowerlinan så se till att justera depower-strapen så att du kan köra kiten med bomen bekvämt avstånd och bara släppa ut den max i starka byar. lite invecklad förklaring kanske men jag hoppas du förstår vad jag menar.

    2002.. de va tider de

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 2004 vid 06:25

    Vet inte om det måste ha med bommen att göra. Har nämligen hört att midjeselen kan vara dålig för just ryggen och att sittselen ska vara mer skonsam.

  • gogga

    Medlem
    10 september, 2004 vid 07:52

    Tack för svaren!
    Jag tror jag testar med att korta av snöret en liten bit. Det ska ändå bytas då det är utslitet.

  • rambo_johnson

    Medlem
    10 september, 2004 vid 10:01

    fan mackan du får faen sträcka ut lite, ser ju ut som ostbauge

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing rekomenderad längd till bommen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.