Senaste nytt Forums Övriga Off Topic rekomenderas varmt!

  • rekomenderas varmt!

    Publicerad av calle_b på 3 maj, 2006 vid 14:18

    För er som inte sett detta förut, skitskoj, och bra träning när det antingen är för kallt i havet, eller inte tillräckligt med vind. Fårösund: 2-5 m/s, testar Hot´s egenskaper i manövrarna 😉 …..

    Checklista:
    Hastighet (inte lämpligt att köra snabbare än man kan springa) Kanske lite snabbare för att det är så skoj…

    Trafikvett. Bilarnas innehåll blir så chockade att dom av ren förvåning håller på att köra på dig.

    Skate. Vanlig. Lite lösare truckar för bättre manöverförmåga.

    Segel, litet, normalriggat, inte för stort om du inte kör på longboard…

    Akta dig för grus och vind från fel håll, samt att svänga för kraftigt så skaten slinter.

    Fett skoj, tricken upwind360, downwind360, helitack, backwinded, clewfirst åkning, wheelie, duckgibe, caaarving, pushtack, ducktack, laydowngybe är bara ett fåtal man fixar efter lite träning…

    carl-r svarade 17 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • lolve

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:48

    håller med, det är skit skoj!! har klarat vulcano och grubby ;D

  • ola_p

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 15:06

    håller med, det är skit skoj!! har klarat vulcano och grubby ;D

    Stroppar på brädan?

  • lolve

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 15:28

    nepp.men de jag gjorde kanske int räknas som en riktig. men kanske rätt moves.. svårt att förklar hur man gör. Kolla länken hur jag gjorde;D

    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=16&linkid=159

  • henke201

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:01

    hur stort segel körde ni med?

  • jonaish

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 18:20
    Henke201 wrote:
    hur stort segel körde ni med?

    5.4 – 5.6 har ja kört med iaf

  • lolve

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 18:22

    de rekomendears att köra med piss saker i fall att du tappar de eller nått i den stillen och de går sönder. De är ju alltid trist

  • calle_b

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 19:33

    det som tar stryk är bommen, allt annat är lugnt, om man softar lite grann…

    Jag har tidigare prövat på o kört med upp till 7.0 på longboard, men det är klart roligare med det minsta man har….

    Monteringen är tokenkel – borra ett hål precis framför framtrucken så mastadaptsmuttern ligger dän mot metallen i trucken… Blir lite snett, men det är helt ok.. Lätt att ta av o på.

    Rulla fett:D

  • tmalm

    Medlem
    17 november, 2006 vid 16:40

    /Thomas

  • clemens

    Medlem
    18 november, 2006 vid 16:30

    Ett tips som är värt att tillägga är att hitta en asfaltsyta med bra vindförhållanden. Dvs så lite turbulens som möjligt.

  • diil

    Medlem
    23 november, 2006 vid 17:48

    Ni kör med vanlig bräda, har sett andra köra longboard. Jag ska slänga ihop en till mig själv, vad ska jag satsa på? För- och nackdelar för båda tack! /D

  • hifly

    Medlem
    27 november, 2006 vid 07:50

    verkar ju inte så stabilt med vanlig skate? och står man inte väldigt smalt borde de inte vara mycket bekvämare på longboard eller har nån testat på en mountainboard då har man ju stroppar också:)

  • wind-lover

    Medlem
    28 november, 2006 vid 16:00

    Haha ser roligt ut :laugh:

    Varför inte köra med surfingbräda? :tongue:

    -okeej; Clemens, jag vet att det var en dum kommentar som vanligt 😉

  • joth

    Medlem
    28 november, 2006 vid 20:39

    Det är superkul med skatesurfing. Man börjar undra lite vad man sysslar med när man är inne på 3:e varvet i en 360 :confused2:

    Grymt kul att rejsa slalom. Förr gjorde vi det på en skola med några gamla handbollsmål(Det var handbollsplan på asfalt hur kul det kan ha varit) som bojar. Sjukt kul och rent livsfarligt när man skulle runda. Skydd av alla slag bör man ha.

    Akta dig för grus och vind från fel håll, samt att svänga för kraftigt så skaten slinter.

    Kan faktiskt vara användbart med lite grus. Bra bredsladd när vägen man surfar på inte räcker för en gipp. Men akta er för tampar i hjulen. Det resulterar i fin kothoptryckning efter att man snurrat runt seglet och landat på häcken. Inte jätteskönt kan jag intyga.

    Det är nu ni skall gräva fram alla gamla segel och epoxymaster samt hjälm och anndra skydd…

    //Jonas

  • calle_b

    Medlem
    30 november, 2006 vid 10:40

    värt att tillägga är att polarn smällde ut två av framgaddarna nere i Visbyhamn (asfaltsurf).

    Longboard är klart mysigare och mer kontrollerad känsla och går snabbare, medans vanliga skejten är lite mer vobblig och rapp i manövrarna. Det där med slalom räjs lät juh sjuk skoj! Kan man inte avancera upp det lite till SuperX (då självklart med full hockeymundering) ?? 😀

  • carl-r

    Medlem
    4 december, 2006 vid 07:27

    http://www.windskating.com/
    Kolla in galerie->videos. Schyssta rullar!
    Blåser det lite i kväll ska det testas… 🙂
    Mastfoten redan monterad å klar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic rekomenderas varmt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.