Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rendez-vous i Varberg

  • debkausf

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 18:05

    @sourra 492129 wrote:

    Det kommer lösa sig utan att Ludde ska behöva bli könslös.

    Jag kan ta med kniv så fixar vi en enuckklass för den jävl.n!

  • matthias

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 19:13

    är min fråga så ointressant?

  • blackadder

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 19:34

    Tänker du på hur bra dom e på att kajta eller va det nåt annat du tänkte på? Jag svarar ja i vilket fall.

  • sourra

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 19:34

    Mången gosse har fått kvinnlig fägring vid tillfälligt besök på orten. Ska du sexturista i Varberg säger du?

  • sourra

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 21:38

    Anki är anmäld som tävlande i det fall vi har oflyt med vinden och får köra tävlingen på en reservhelg då PKRA har ledigt.

  • haze

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 22:09

    Enda tävling som är kvar denna säsongen är ju sista veckan i sep i Chile dà sà…. Alltsà PKRA!!

  • tobas

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 07:27

    Scheisse att man upptäckte det här så sent. Ser ju ut att kunna bli grymt skoj. Dåligt med Kalkstenshawaiisurfers i startfältet. Får väl se om det går att tima in nästa event. Gäller väl att surfa mye här och hålla ögona öppna.
    Lycka till / Tobas

  • mav

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 10:07

    Missade hela grejen… Trodde det var en local VRB grej..

    Kan man nässla in sig i listan??

  • haze

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 10:11

    Utöka start fältet nu dà.. Gick det att genomföra Megascene Event i Falsterbo med ca 40 deltangde sà borde detta funka oxà med flera deltagare. Varför inte köra tvà tävlings omràden? Om vi är i Viken sà är det inga problem. Eller kortare heat?

  • sourra

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 10:43

    Eller varför inte skaffa längre dagar eller 100% vindsäkerhet? Vi får se över det hela. Kör vi kortare heat är risken att folk inte hinner få till något. Kör vi fler tävlingsområden så krävs det dels mer plats och dels kommer bedömningskvaliteten gå ned. Vår planering utgår från att vi ska hinna slutföra tävlingen, inte att vi ska ha oändligt många åkare. Men som sagt – vi ska se vad vi kan göra.

  • haze

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 10:46

    100% vindgaranti làter bäst;) Nja men det gàr alltid att lösa pà nàgot sätt. Men sen beror det pà hur ni skall ha stegen med mera. Loserrounds och sà vidare. Men som sagt ni gör ett bra jobb. Jobba vidare pà det…

  • pjoter

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 11:34

    Om inte jag läser tokigt blir de 8 heat i grundomgång. ger ju en effektiv tävlingstid på 64min. sen kanske 10min mellan heaten om alla e klara å inte står å segar utan våtdräkt ger ju en tävlingstid på ca 2,5h i grundomgång. Sen kanske semi å finaler går på ca 1h. Kommer ju ta ett tag helt klart. Men att få in en eller 2 grupper till hade varit sjukt kul! Ser gärna Erik G och Erik F i tävlingen, Ludde, Sam, Mårten å Mårten mm hade helt klart höjt upp tävlingen ytterligare. Sen kanske tjata med Kungen, Fredde å mr bjumburger, fast de klart, de e ju i vågorna dom ska va med sen.

    Riktigt kul iaf att ni lägger ner all tid med detta! Tror de kommer bli skitkul!

  • sourra

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 21:29

    Just nu så är det tre gossar på reservlistan (Ludde, Kicken och Mav) och vi har för avsikt att få in dom allihopa. Hur tidigt är det ok att ha åkarträffen innan heaten drar igång? Tänker på alla tillresta.

    Hur som helst, så här är den preliminära planeringen (innan vi har gjort ändringarna som ska göra det möjligt att ha med fler åkare):

    Fyra åkare i varje heat. Vinnaren i respektive heat går vidare och sen fyller vi ev. ut med lucky losers. Finalerna går mellan två personer.
    Så: Grundheat 3-4 pers
    Semi: 3-4 pers
    Final: 2 pers.

    Åkarmöte 10:00
    Heat 1 Damer 10:30
    Heat 2 Damer 10:50
    Heat 1 Herrar 11:10
    Heat 2 Herrar 11:30
    Heat 3 Herrar 11:50
    Heat 4 Herrar 12:10
    Heat 5 Herrar 12:30
    Heat 6 Herrar 12:50
    Heat 3 Damer 13:10 (Semifinal)
    Heat 7 Herrar 13:30 (Semifinal 1)
    Heat 8 Herrar 13:50 (Semifinal 2)
    Heat 4 Damer 14:10 (Final)
    Heat 9 Herrar 14:30 (Final)

    Vi har alltså 12 minuters marginal mellan varje heat och minskar man marginalen lite så ryms det ett till heat på samma tid. Det är visserligen inget krav att vi ska vara klara strax efter 14:30 men vi vill försöka hålla tävlingen så kompakt som möjligt ifall vinden bara skulle önska bistå oss några timmar.

    Frågor på det?

  • trumpeten

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 21:41

    Edita och skriv dit hur många pers det kommer vara i semin och finalen

    Kommer det vara nå losers rounds?

  • sourra

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 21:49

    Sådär, nu har jag uppdaterat. Strukturen kommer ändras lite för att klämma in åtminstone ett till heat. Skicka PM om ni har idéer på förbättringar. Du får gärna utveckla det hela med losers’ rounds. Du menar heat om 3:e-plats t.ex?

Sida 9 av 27

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rendez-vous i Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.