Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rengöring av kardborreband

  • Rengöring av kardborreband

    Publicerad av g_l på 10 oktober, 2011 vid 12:36

    Någon mer än jag som brukar ha problem med att kardborrebanden samlar på sig en massa sjögräs och annat skit så de inte sitter fast som de ska? Värst är det förstås med kardborreband som sitter på surfskorna. Där dröjer det inte länge förrän de är fulla med grönt slemmigt sjögräs. Det är inte roligt att snava på ett fladdrande kardborreband mitt under en jipp!

    Är det någon som har tips på hur man lättast får bort skräpet utan att fördärva fästkrokarna?

    sunkan_ svarade 12 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oaxen

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 12:54

    Pincett, tålamod och gott om tid.

  • danne_an

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:04

    Ett bra tips är att inte köra med NP,s dojjor. Super sköna men dåliga kardborreband. Har 2 par budget skor där kardborrebanden är ill gröna av sjögräs o de fäster fortfarande lika bra. Annas är nog tålamod o pinsett en bra idé.

  • john1

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:42

    Jag har en Katt. Använder kattborsta till kardborrebanden också, fungerar perfekt.
    JJ

  • g_l

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 14:04

    Tack för tipsen! Pincett låter väldigt tålamodskrävande, ibland skulle man ju behöva sitta å pilla med den efter varje surf. Så bästa tipset hittills är nog kattborsten, men jag har ingen katt. (Kanske kan låna borste av grannen?)

  • sunkan_

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 16:22

    Kan bara hålla med om att NPs skor är crap numera. Har ett par gamla som håller på att falla isär, men kardborren är det inget fel på.
    Vad har dom sysslat med på dom nya? Har dom ens testat dom på en vindsurfbräda kan man ju undra?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rengöring av kardborreband

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.