Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Reperation av surfbräda runt Stockholm?

  • Reperation av surfbräda runt Stockholm?

    Publicerad av goose på 13 mars, 2006 vid 12:53

    Finns det någonstans att lämna in en bräda som behöver repareras? Helst ska reperationen vara av samma kvalité som CLS i Varberg. Någon?

    wiseguy svarade 18 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • svenne

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 13:23

    PM:a mig, jag har “plastarverkstad” som hobby.

  • niclase

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 18:47

    Försökte få tag i någon “dingdåre” i somras i Sthlm men det hetaste tipset blev Bromma Skidsport. När jag väl åkte dit sa de att de brukade skicka skiten till just CLS Uffe i Varberg.

    Tidigare fanns nån tjomme ute på Ingarö men han hade tydligen lagt av..

    Flytta till västkusten så försvinner dina problem..

  • donpedro

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 20:45

    Eller så köper du ett kit med lite epoxy väv och lite gelcoat. Sen ere bara att slipa å lägga på skiten, va precis så petig du vill och du har nåt att göra nu när vintern e på besök. Jag gör på detta sätt och visst ibland kanske det skiljer på nån mikromillimeter från orginalet men jag har svårt att tänka mig att detta märks när du kör på brädan sen.

  • irieman

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 08:11
    Goose wrote:
    Finns det någonstans att lämna in en bräda som behöver repareras? Helst ska reperationen vara av samma kvalité som CLS i Varberg. Någon?

    Hej!

    Jag lämnade in min JP Freestyle 103:a med spräckt nos till Svenne här ovanför, klanderfri lagning, brädan blev som ny!

    Irie Man

  • jps

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 09:06
    Svenne wrote:
    PM:a mig, jag har “plastarverkstad” som hobby.

    Great.

    Kan du inte göra som Boardlady? Lägg upp lite bilder på före och efter på brädor du fixat + en lista över ungefärliga priser och tider för att fixa ett antal typfall.

    Det går ju att greja med detta själv men är det hyfsat billigt och snabbt att låta någon annan göra det så varför inte?

  • svenne

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 10:20

    Aight, lite grrratisreklam där. Tack för den Irie. 🙂

    Jag har x antal kvadratmeter kol och glasfiber av de högre kvalitéerna hemma samt riktigt fin epoxi, och det blir billigare för mig när jag handlar i de mängderna än om någon bara ska handla småbitar.

    Boardlady i all ära, men jag har inte tid att göra giuds…
    Ska lägga upp lite bilder på hemsidan när jag har tid. Nån gång. 😉

  • jps

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 10:57

    Det behövs inga giuds 🙂

    Det räcker med en höftning kring pris + tidsåtgång.

  • lars_k

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 11:55
    Svenne wrote:
    PM:a mig, jag har “plastarverkstad” som hobby.

    Du är väl försiktig med ångorna? På bilden ser du ju lite “hög” ut… 😎

  • wiseguy

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 12:25
    Svenne wrote:
    Aight, lite grrratisreklam där. Tack för den Irie. 🙂

    Jag har x antal kvadratmeter kol och glasfiber av de högre kvalitéerna hemma samt riktigt fin epoxi, och det blir billigare för mig när jag handlar i de mängderna än om någon bara ska handla småbitar.

    Boardlady i all ära, men jag har inte tid att göra giuds…
    Ska lägga upp lite bilder på hemsidan när jag har tid. Nån gång. 😉

    Hur gör du med färgskrap??.. jag vet inte vad som blir bäst där. Spackel verkar ju lite overkill. Ska man köpa sprayfärg?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Reperation av surfbräda runt Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.