Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Reperationshandbok till en Caravelle -92:a

  • Reperationshandbok till en Caravelle -92:a

    Publicerad av superg5000 på 29 juni, 2006 vid 09:20

    Tjenare
    Är det någon som vet (om det går) hur man får tag i en reperationshandbok till en caravelle -92:a?

    Haynes verkar inte ha gjort någon?

    superg5000 svarade 17 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • henke201

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 20:55
    SuperG5000 wrote:
    Tjenare
    Är det någon som vet (om det går) hur man får tag i en reperationshandbok till en caravelle -92:a?

    Haynes verkar inte ha gjort någon?

    snacka me dem på biltema, om inte dem har så kanske dem har tips på var man kan skaffa det.. eller? 🙂

  • santawasasurfer

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 21:02
  • svenne

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 21:04

    Vad vill du göra? De är hyfsat lättmekade.

  • superg5000

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 06:16

    Dels vill jag stoppa in en hemmagjord startspärr, typ hemlig knapp. Men har dålig koll vilken kabel jag ska klippa.

    Sen har jag problem med tempgivaren, verkar som om mätaren är paj. Testade igårkväll att kortsluta givarkablarna för att se om mätaren gick i topp men den rörde sig inte alls, vilket jag inbillar mig tyder på att mätaren faktiskt är paj, även om kylargivaren kändes mer troligt.

    Så då måste jag in i intrumentpanelen för att kunna spana in mätaren och ev byta.

    Hur som helst har jag gjort en tillfällig lösning med att mäta hur mycket motstånd det är i temgivaren för att på så sätt få en uppfattning om motorn blir för varm (vad tror ni om det)

  • svenne

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 06:33

    Sista kabeln ut på baksidan av låset, kolla om det är den som triggas när du vrider nyckeln till start. Ta den i sånt fall, då kan du fortfarande lyssna på radio. 🙂

    Om du har motstånd i givaren så funkar den ju, du har inte kabeltras på vägen upp till mätaren? Det brukar räcka med att ta bort ratten så går panelen att pilla ut.

  • superg5000

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 07:00

    Grymt svenne!
    Ska spana in den kabeln.

    Misstänkte att ratten måste bort men det blev så sent igår så jag fick plocka ihop, får göra nya försök idag.

    Planen är att dra till frankrike i kväll, så jag skulle behöva någon snabb tillfällig lösning om jag inte hittar ett ev kabelknas eller liknande.

    Förra ägaren brydde sig inte om värmemätaren så den har varit paj i tre år enl honom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Reperationshandbok till en Caravelle -92:a

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.