• Res tips!

    Publicerad av carrera på 26 augusti, 2011 vid 09:23

    Tänkte dela med mig av lite possetiva surfdagar under sommaren!

    Av en slump stannade vi till i NordTyskland för några dagars extra semester på vägen hem från Kroatien, mest för att där var det fint o blåsigt väder vilket det inte var här hemma ;-).
    Kom i håg att jag varit på en camping på Ön Fehmarn med mina päron på glada början av 90-talet.
    Där körde jag vågor för första gången.
    Fehmanr är alltså ön man kommer till när man kör färjan till Puttgarden. Efter många om och men hittade jag campingen igen. http://www.fehmarnbelt.de
    Ganska liten och enkel camping där kanske 70-80% är surfare. Utanför campingen finns en vildcampings del som det var i Varberg förr i tiden där bussarna står i rad! Campingen ligger precis på Spotet “Altenteil” som det skrevs gott om i förra nr av Tyska surf! Vindsäkert och vågspot för de erfarna stod det!
    Personligen tycker jag inte det var så avancerat spot, ungefärr som A-bay en bra dag!
    Kommer helt klart köra dit nästa år, dels för att ön erbjuder bra surf från alla vindriktningar och att det är vindsäkert. O dels för att det är en härlig surf atmosfär, OM man nu står ut med Tyskarna i speedos.
    Insåg att det inte var helt poppis med repotaget i SURF då tyskarna helst vill ha det för sig själva :-).

    Bra surf och “Calles” på samma ställe!

    carrera svarade 12 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.