Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa för nybörjare?!?

  • Resa för nybörjare?!?

    Publicerad av babe på 20 april, 2006 vid 15:17

    Hej!

    Har planer att åka på surfsemester till Grekland i sommar. Vilken ö, vilket ställe eller vilken klubb rekomendras? Har täntk hyra utrustning på plats.
    Vill helst köra på långgrunt plattvatten och “dra rigg”- vändliga förhållanden:)

    Vad sägs??

    /Emma

    el-maco svarade 14 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surferboy

    Medlem
    20 april, 2006 vid 15:27

    Från och med Maj säljer vi surfresor till Rhodos. Gå in på http://www.wallensports.se och klicka på surfcenter så hittar du mer info – eller ring så kan jag berätta mer.

    Mvh,
    Gustav Enocksson
    surfresor.se

  • pure

    Medlem
    20 april, 2006 vid 15:39

    Ixia på rhodos funkar bra. Det är inte dyrare än vanligt men dyrt ändå ca 2000:- för utrustning en vecka. Det finns dock bra utbud och ett par stycken uthyrare. När jag var där i augusti så var det svårt att få tag på brädor i storlekar över 120liter eftersom det var så mycket tyskar där så det kan vara vits att boka i tid.

  • adloon

    Medlem
    20 april, 2006 vid 16:36

    Naxos tycker jag är toppen! Långgrund lagun!:D
    Ska dit i sommar. http://www.naxos-surf.com

    /Adam

  • karnan

    Medlem
    20 april, 2006 vid 18:09

    Röstar också på Naxos, speciellt om du inte är ute efter radikal vågsegling. Sök på “Naxos” på reseforumet. Jag vill minnas att jag skrev en längre reseberättelse där för något år sedan.

    /Johan

  • mrfreeride

    Medlem
    20 april, 2006 vid 18:25

    Jag var en vecka på Naxos i augusti förra året, dels för att surfa och dels för att sola, men det blev bara det senare då det inte blåste en enda dag. Hyrde i ren frustration jätteprylar några timmar av tyskarna, men det blev ganska mycket mer badande och styrketräning med riggen, än surf. När det gällde solen, däremot, kunde det inte bli bättre, 28-30 grader och klarblå himmel var dag. Sen saknar jag frukostarna där…

    /Mr F

  • bergelin

    Medlem
    20 april, 2006 vid 20:42

    Ärligt talat så rekommenderar jag Karpathos..

    I chickenbay är det långgrunt och lagom vind.. Plus att det är en underbar ö om man vill göra annat än vindsurfa!!

  • callekuling

    Medlem
    21 april, 2006 vid 06:52
    pure wrote:
    Ixia på rhodos funkar bra. Det är inte dyrare än vanligt men dyrt ändå ca 2000:- för utrustning en vecka. Det finns dock bra utbud och ett par stycken uthyrare. När jag var där i augusti så var det svårt att få tag på brädor i storlekar över 120liter eftersom det var så mycket tyskar där så det kan vara vits att boka i tid..

    Ixia är väl inte något jätte nybörjar vänligt ställe egentligen, djupt omgående och choppigt som zlatan.

  • s-1441

    Medlem
    10 april, 2010 vid 15:14

    Lefkas/vassiliki. Superställe säger jag bara! Jag och min familj har varit där i 5 år nu och det var där jag startade min vindsurfingkarriär. Det är ett engelskt surf hotell där kallat clubvass. Kolla in på http://www.clubvass.com . Blåser pålandsvind på förmiddagen, sädår 4 m/s , bra för nybörjare att gå ut på stora brädor och små segel! sedan efter middag så kommer det vind från ett berg och blir då sideshore. plattvatten i hela viken. Grymmt bra ställe med trevligt folk och bra instruktörer 🙂

  • el-maco

    Medlem
    10 april, 2010 vid 16:05

    Har inte varit i Grekland och surfat själv men tror att Kreta har plattvatten.

    http://www.planetwindsurf.com/destinations/crete/crete.asp

    kolla på den hemsidan så ser du på vilka öar de har center.

  • gustav1980

    Medlem
    11 april, 2010 vid 11:43

    Vid det här laget har nog trådskaparen varit på sin greklandsresa och kanske tom även kommit förbi dra rigg-stadiet 🙂
    Dock alltid kul med resetrådar. Vore kul med en liten prydlig sammanställning över resmål och spots i den grekiska ö-världen!

  • el-maco

    Medlem
    11 april, 2010 vid 13:16

    Ah, såg bara att det var ett nypostat inlägg så tänkte inte på att titta när tråden var skapad 🙂
    Då får vi väl hoppas att resan var lyckad helt enkelt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa för nybörjare?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.