Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa i sommar juni juli

  • Resa i sommar juni juli

    Publicerad av haunch på 27 februari, 2010 vid 11:59

    Jag planerar att åka söderut, spanien portugal frankrike Italien Grekland.
    Är ute efter nått nybörjarställe, långrunt hyfsat platt och vindsäkert.

    Hade en underbar sommar på öland ifjol, med åtta veckors semester, i år blir det nog inte mer än tre så det gäller safe:a lite grann, att få ihop allas önskningar om en lyckad; solig/ vindig semester.

    Jag har precis satt vattenstarten (typ 20% success rate), i somras. Men men mina reskompisar är mera novice:a

    Är det någon som har ett bra tips.

    Tycker att beskrivningen av Karpathos på surfresor.se lät bra, men onshore vind är ett måste så jag antar att det går bort.

    tacksam för förslag

    mindsurf svarade 14 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • inge

    Medlem
    27 februari, 2010 vid 12:07

    Hej,

    Åk till Garadasjön i Italien

    + Vindsäkert
    + Trevlig atmosfär
    + God mat (glass)
    + Plattvatten
    + Ta bilen dit och passa på att göra annat.

    – Det är inte långgrunt om du vill ha det.
    – Mycket tyskar

  • kinetic

    Medlem
    27 februari, 2010 vid 12:41

    Leucate/Gruissan (franska rivieran) kanske?

  • haunch

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 15:56

    tack för tipsen

    Gardasjön låter ju helt perfekt. En av min sambos stora intressen är att dricka vin och sola så det verkar ju som ett toppen ställe för en kombo.
    Och vårt resesälskap har bara provat segla ett par ggr så det är ju kul om det finns annat att göra om de skulle tröttna på surfingen..

    Det verkar som att det är norra delen som gäller för vin-dsurfing men det ser ganska klippigt ut på de bilder jag sett.. Finns det någon strand där också där man kan rigga och öva starter?

    går det att få tag på hyrgrejjer vid garda sjön?

  • jocke-g

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 18:22

    Jag kan hålla med om Leucate. Och jag tycker att man ska bo inne i den lilla byn mycket charmigare där. Och vad de surf så finns det många fina ställen att surfa på och allt är nära. Det är platt och fint eftersom man inte seglar ute i havet vilket man givetvis kan göra också men mest är det inne i ostronodlingarna.

    Det finns kanon fina sträder som inte är massa folk på utan ganska lagom vi var där för två år sen strax efter midsommar. Kanske blir det en tur dit i år också men det får vi se.

    Kan klart rekomendera det stället för både surf och familj, men det är under förutsättnigarna att man inte vill ha vågor. Vi var där för att hälsa på vänner. Det blir vågor i havet ibland men verkar inte hända så ofta.

    Det finns flera uthyrningar här också så det är enkelt i fall man vill hyra.

  • svenne

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 18:42

    Kolla upp Hyéres eller Giens (samma ställe på ett ungefär)
    Varför inte köra UCPA en vecka? Ligger ett just där.

  • dr-masse

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 08:29

    Ere nån som vet om det kan bli någe vågor runt Leucate/Gruissan i juli?

  • s-1441

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 15:49

    Grekland / Vassiliki , Jag och min familj har varit där i 5 år i rad nu och det är väldigt vindsäkert ! , förmiddagarna lugnt och sedan mellan 12-3 så börjar det blåsa fullt tryck och håller i sig till solen går ner ! , http://www.clubvass.com ! , mycket bra ställe , platt , vindsäkert , mycket trevligt och duktigt vindsurfingfolk ! , mycket trevligt ställe! , vi ska dit den 24 juli-14 augusti )

  • luft

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 21:19

    Någon som vet:
    Funkar typ Mallorca i juni?
    Har barn att ta hänsyn till också…
    Allra helst barnklubb och hela klabbet.

  • svenne

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 23:46
    dr Masse;599992 wrote:
    Ere nån som vet om det kan bli någe vågor runt Leucate/Gruissan i juli?

    Jag tror inte att det är toppen då. Juli är sämsta Mistral-månaden, det är för varmt för att det den ska orka ner på marknivå, dessutom är den västlig. Blir inte mycket swell att åka på där inte. Det finns säkerligen surfbara vågor av mindre valör, men du vill vindsurfa. Det sen gammalt.

    Fast april verkar ju kunna leverera…
    150_5084.jpg

    Om vi pratar juli, så är Biarritz givet! Biarritz Surf Festival säger väl allt?.. 😉
    Men som sagt, det blåser knappt.

  • dr-masse

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 09:31

    Ah, tack! Kanske skall ner åt det hållet i sommar, blir mer familjeresa då kanske…

  • mahi

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 08:40
    Haunch;599839 wrote:
    Jag planerar att åka söderut, spanien portugal frankrike Italien Grekland.
    Är ute efter nått nybörjarställe, långrunt hyfsat platt och vindsäkert.

    Hade en underbar sommar på öland ifjol, med åtta veckors semester, i år blir det nog inte mer än tre så det gäller safe:a lite grann, att få ihop allas önskningar om en lyckad; solig/ vindig semester.

    Jag har precis satt vattenstarten (typ 20% success rate), i somras. Men men mina reskompisar är mera novice:a

    Är det någon som har ett bra tips.

    Tycker att beskrivningen av Karpathos på surfresor.se lät bra, men onshore vind är ett måste så jag antar att det går bort.

    tacksam för förslag

    Garda är ljuvligt, som tidigare påpekats inte långgrunt på de blåsigaste spoten men det finns bra ställen för nybörjare närmare Riva på norra stranden alt Malcesine.

    Det är lite speciella förutsättningar på Garda.
    Dels är det morgonvinden (starkaste, från norr tror jag) som börjar vid gryningen, här måste man söder om Torbole som är den populäraste spoten och istället köra vid Malcesine?

    På eftermiddagen vid 13:00? kommer vinden söderifrån, då är oftast Torbole bäst. Flera olika center bl a Conca Windsurf som har bäst läge.

    Hade jag åkt dit igen hade jag bott i Malcesine? och gått upp tidigt för att få morgonvinden. Hade den uteblivit åkt norrut till Torbole för att få em vinden.

    Det är inga avstånd att prata om 10-15 km max mellan Torbole & Malcesine.

    OBS, väldigt ont om plats ffa i Torbole vad gäller parkering.
    Väldigt begränsat samt det kostar ca 10-15 € /dag att parkera.

    Bland de vackraste platserna vår del av världen tycker jag.
    God mat & dryck och inte alltför dyrt.
    Maten ungefär som i Sverige på restaurang och vinerna ungefär som på systemet.

    Dessutom bra cykelställe om man är intresserad av MTB.

    ÅK!

  • mindsurf

    Medlem
    6 mars, 2010 vid 08:22

    Jag ska några dar första veckan i maj. Nån som vet om surfcentret har öppnat då?
    Det står inget om det på Concas hemsida.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa i sommar juni juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.