Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Resa med barn och flickvän

  • Resa med barn och flickvän

    Publicerad av marste på 10 augusti, 2008 vid 19:55

    Någon som har bra tips på resmål med sexmånaders bäbis och flickvän.
    Får gärna vara nybörjarvänligt så att tjejen kan testa lite också.
    Tänkte åka någon gång i januari februari.

    Mvh Marcus

    s31 svarade 15 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • bigblue

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 21:30

    Med en 6 månaders kan man faktiskt resa ganska långt eftersom de fortfarande får ligga i sk cradle på planet. Sedan blir det lite bökigare då man måste hålla dem i famnen ( 7 mån och uppåt, innan de får eget säte så klart).
    Sal på Kap Verde är ett förslag (som att åka till Kanarieöarna + 1,5 timmar). 25 i vattnet och 27 i luften vinden ligger kring 8-12 m/s för det mesta under denna del av året.
    Annars Dahab, Egypten. Välj några av hotellen i surfbukten, så kan familjen slappa vid poolen eller komma ner och kika på dig som surfar alldeles nedanför. Vinden ligger kring 8-10 med 22 i vattnet och kanske 25 i luften.
    Jag har varit på båda (Dahab dock utan familjen) och tycker kanske att Dahab kan vara det som passar bäst för era önskemål. Inne i viken finns ett grundområde med ljus sanbotten och midjedjupt vatten som passar perfekt för den som vill lära sig. Enda kruxet är bakteriefloran som inte alltid uppskattas av våra svenska magar. Undvik sallad, is och glass (och allt det där). För barnet är det ju inget problem så länge det ammar.
    Lycka till.

  • anna79

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 12:51

    Jag var på Cape Verde, Sal i vintras och tyckte att det sög. Det fanns inget att se på ön och jag tyckte inte heller om surfet… OK, jag kör inte Punta Preta precis, men inne i Sal-bukten var det off-shore, byigt och djupt direkt så inget nybörjarställe för tjejen. Man får inte ens hyra om man inte vattenstartar.

    Annars kan jag tipsa om El Yaque, Isla Margarita, Venezuela. Säkert kanon även för barnfamiljer, Fritidsresor flyger dit direkt (11-12 tim). Vi bodde kanon direkt på stranden; http://www.hotelwindsurfparadise.com. Har även hyrt lgh där så man kan rå om sig själv mer. Också kanon, kanske bättre för en liten familj?
    Byn är lugn och trygg – skulle inte vara orolig som förälder där. Dock inget höjdarställe för de med äldre barn som vill bada i havet, brädor, segel och kitear precis överallt…

    Finns massor skrivet om El Yaque i andra trådar.

    Lycka till // Anna

  • marste

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 14:24

    Tack för bra information! Grabben måste ju börja surfa med modersmjölken :laugh:

  • janne_b

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 10:55

    @Marste 488858 wrote:

    Någon som har bra tips på resmål med sexmånaders bäbis och flickvän.
    Får gärna vara nybörjarvänligt så att tjejen kan testa lite också.
    Tänkte åka någon gång i januari februari.

    Mvh Marcus

    Kapet Sydafrika funkar.
    Nybörjare kan köra i “sjön” och det är billigt i jan/feb.
    /Janne

  • andreas-t

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 11:40

    Av de surf-resmål vi testat hittills har faktiskt Gardasjön (Torbole) fått flest poäng av min icke-surfande fru. Gott om lekplatser för barnen. Gott kaffe på strandnära Café. Inte så blåsigt på stranden, trots att det blåser på sjön, skön stämning i byn, väldefinierade tider då man är ute och surfar, m.m.

  • southe

    Medlem
    3 september, 2008 vid 17:51

    jag, sambo och, i januari, 6 mån bebis ska efter diskussion om väder och vind till fuerte ventura från januari där vi hyr en lgh några månader. Jag windsurfar och sambon surfar så norra delen av ön, i corralejo, verkar bra för oss. Nybörjarwindsurf verkar finnas både i norr (när swell håller sig borta) och i söder där plattvatten erbjudes.
    Det är varmt, sjukvård finns(svensk några öar längre bort…), nära nog för släkt och vänner att besöka. Efter diskussion om tropikernas sjukdomar och småbarn valde vi europas södra delar.
    Roligt om ni blir sugna, hade varit kul med sällskap på barnvagnspromenaderna 🙂

    /Nina

  • s31

    Medlem
    4 september, 2008 vid 19:45

    Jag och min fru och våra två pojkar, 4 och 6 år åker till Kap Verde 1 januari och stannar tre veckor. Jag var där förra våren och blev helt såld!!! Episka vågförhållanden. Styrbord på västsidan och babord i Santa Maria och på SV-spetsen. Cross-off på samtliga spots (förutom kitebeasch på östra sidan). Freestyle/helt platt vid Angulo-centret. Lite byigt att ta sig ut och in pga lite hus som är ivägen första 200m – sen blir det rent och platt (om det inte är sydswell, vilket (tyvärr) inte är så vanligt.
    Segelstorlekar oftast runt 5.3-5.7 men även 4.7 och 4.2 ibland. Kolla vinsdtatistik dag-för-dag på http://www.club-mistral.com

    //Mathias

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Resa med barn och flickvän

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.