Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resa och kitekurs i oktober

  • Resa och kitekurs i oktober

    Publicerad av magnush på 7 juli, 2009 vid 14:01

    Hej

    Ska boka resa i oktober med lite kompisar som är nybörjare på kite så de vill ha ett schysst ställe där man kan gå kitekurs och hyra prylar och samtigt bo väl utan att bli ruinerade. Även om jag själv vill jag ha fett med vind och vågor så är det viktigare med nybörjarvänligt med plattvatten och lång-grunt…

    Så vad rekomenderar ni på lagom avstånd för en vecka i oktober där det är vindsäkert, nybörjarvänligt, bra kitekurser och dessutom trevligt. Ngn som gör bra paket?

    Funderar på El Gouna??

    /Magnus

    simonm svarade 14 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • neven

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 14:07

    Ja egypten är bra för att lära sig. Safaga (strax söder om Hurghada, se http://www.tornadosurf.com) är grymt najs.

  • chaneuil

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 14:09

    El gouna är kanon! Har bott på Mövenpick ett par gånger och funderar på att åka dit i höst igen.

    Tror det är ganska dyrt att hyra utrustning men de har flera instruktörer för kurser vid kitecentret ett par meter från hotellrummet (om du har tur med bokningen)

  • simonm

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 15:25

    Har också bott på Mövenpick en gång, och det var shysst hotel och inte särskilt crowded i vattnet utanför kite-centret. Rekommenderas. Gott om plattvatten är där med. Enda nackdelen jämfört med mangrovy beach (tror jag den stora kitebeachen norr om heter) är att det blir byigt i vissa vindriktningar pga en udde, men annars är det grymt bra där.

    /Simon

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resa och kitekurs i oktober

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.